به گزارشافکارنیوز،در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: واحدهای لوکس یکی از مناطق بسیار متفاوت شمال تهران از مشتریان احتمالی استقبال می‌کند. در این منطقه شمال پایتخت ایران می‌توان پارکی با معماری ژاپنی و آبشارهای کوچک مشاهده کرد. این آپارتمان لوکس ۴ اتاق خواب، ۴ سرویس بهداشتی با کف سنگ مرمر، آشپزخانه بزرگ اوپن و مجهز و سیستم‌های روشنایی الکترونیکی و دیگر وسایل راحتی و رفاهی دارد که با اتاق هتل‌های پنج ستاره رقابت می کند. قیمت این آپارتمان‌های لوکس حدود ۵/۳ میلیون دلار است. به گفته یکی از مشاوران املاک در شهر تهران، این قیمت با میزان لوکس بودن این آپارتمان تناسب دارد. این یکی از بهترین واحدهای آپارتمانی پایتخت به شمار می‌آید که در ساختمانی ویژه توسط یکی از بهترین سازندگان ساختمان در تهران بنا شده است.

در سال گذشته این واحد مسکونی لوکس بدون مشتری باقی ماند. علاوه بر این نصف واحدهای مسکونی این ساختمان ۶ طبقه هم خالی ماندند. این وضعیت مشابه ده‌ها آپارتمان لوکس دیگر در مناطق مختلف تهران است. همه این واحدها برای فروش گذاشته شده‌اند، اما همگی بدون مشتری باقی مانده‌اند. خلیلی ادامه داد: در حال حاضر واحدهای بسیار زیادی از آپارتمان‌های لوکس وجود دارند که به دلیل افزایش قیمت فروخته نشده‌اند. وی گفت: یکی از واحدهای مسکونی لوکس در مدت ۵ ماه برای هر متر مربع حدود ۱۰۰۰ دلار گران شد.

سیانان در گزارش خود میافزاید: با این حال پیشبینی آینده اقتصادی ایران همچنان سخت است. بسیاری از ایرانیها هم با کاهش قدرت خرید روبهرو شدهاند و وضعیت رکود، باعث شده خیلی از مالکان مسکن از فروش ملک خودداری کنند، زیرا پیشبینی میکنند قیمت ملکشان افزایش یابد. این در حالی است که بخش زیادی از مشتریان هم از خرید مسکن خودداری میکنند، زیرا امیدوارند قیمت ملک کاهش یابد. در چنین شرایطی خیلی از واحدهای مسکونی در تهران همچنان خریدار ندارند و خالی اند.