رایزنی امیر عبداللهیان با معاون وزیر خارجه مصر

به گزارش افکارنیوز، محمد بدرالدین زاید، معاون وزیر امور خارجه مصر که برای شرکت در نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای رسیدگی به اوضاع غزه به تهران سفر کرده بود با حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه دیدار کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان از حضور مصر در این نشست تشکر کرد و طرف مصری نیز مراتب تقدیر خود را از تلاش‌های ایران برای برگزاری موفق این نشست در تهران اعلام کرد و آن را نشان از اهتمام ایران به مسأله فلسطین دانست.

در این دیدار دو طرف راه‌های پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی و بحران غزه را بررسی و برای همکاری به منظور حل بحران انسانی غزه توافق کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین ضرورت تلاش موثر کشورهای اسلامی و عربی برای توقف کشتار مردم بی‌دفاع غزه و رفع محاصره ابراز امیدواری کرد که حکومت مصر تسهیلات لازم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه کشورمان به غزه به خصوص دارو و مواد غذایی را فراهم کند و مجوزهای لازم برای انتقال سریع مجروحین فلسطینی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی از طریق مصر به ایران را صادر کند.

معاون وزیر امور خارجه مصر با تشریح مقررات و تشریفات ارسال کمک به غزه از طریق مصر ابراز امیدواری کرد کشورش همکاری‌های لازم برای انتقال کمک‌های ایران به منظور کاهش سختی‌های مردم غزه را فراهم آورد.

همچنین دو طرف توافق کردند به همکاری‌های خود برای کاهش سختی‌های مردم غزه ادامه دهند.

در این دیدار دوطرف برخی مسائل مهم منطقه از جمله عراق، سوریه و لیبی را مورد بررسی قرار داده و توافق کردند که رایزنیهای خود در مورد این مسائل را ادامه دهند.