به گزارشافکارنیوز،اپراتور موبایلی EE لندن ماه پیش اعلام کرد که مشترکان این اپراتور به زودی می‌توانند از پرداخت موبایلی برای سفرهای روی زمین و زیرزمین(مترو) استفاده کنند.

اکنون این اپراتور امکان پرداخت از طریق موبایل با کمک تراشه NFC را محقق کرده و کلیه مشترکان آن می‌توانند با چسباندن تگ اِن‌اِف‌سی بر روی گوشی خود، تمامی پرداخت‌های درون شهری با اتوبوس را از کیف پول الکترونیکی خود بپردازند.

این سرویس هم‌اکنون در اختیار کاربرانی است که دارای گوشی هوشمند اندرویدی هستند.

تگ رادیویی این تکنولوژی امکان پرداخت از طریق موبایل به شکل غیر تماسی را ممکن می‌سازد و کاربران با نصب آن بر روی گوشی و نرم‌افزاری خاص می‌توانند در هنگام استفاده از خدمات شهری این کشور البته فقط اتوبوسرانی، تگ رادیویی را به ریسیور نزدیک کنند و عملیات پرداخت را انجام دهند.

این روش پرداخت سریع و ساده، راهکاری جذاب برای پرداخت‌های خرد به حساب می‌آید و امکان به کار گیری آن در تمامی زمینه‌ها فراهم است.

مزیت اصلی بسترهای NFC این است که نیازی به حمل پول به شکل نقد نیست و کاربران به راحتی می‌توانند پرداخت‌های یکباره و خرد را از طریق حساب متصل به موبایل که همان کیف پول الکترونیکی آنهاست، انجام دهند.

این اپراتور اظهار کرده که امیدواریم به زودی شاهد توسعه خدمات این نسل در تمامی کشور و در همه ابعاد حمل و نقل برون و درون زمینی باشیم.