دخالت سازمان سیا در روابط گازی ایران و هند

به گزارشافکارنیوز،«نتوار سینگ» وزیر خارجه سابق هند تایید کرد که دولت هند تحت ائتلاف متحد پیشرفت‌خواه هند(UPA)، تحت تأثیر مأموران «سیا» بود.

وی در مصاحبه‌ به یک رسانه هندی اعلام کرد که سفیر آمریکا در هند به وی گفته بود که تحریم‌هایی را علیه ایران و لیبی وضع کرده‌اند و اگر خط لوله پیشنهادی که قرار بود از ایران به سمت پاکستان کشیده شود و به هند برسد، راه‌اندازی شود، تحریم‌هایی علیه هند نیز وضع خواهد شد.

سینگ ادامه داد که «مانی شانکار آیار» وزیر نفت سابق هند نیز با توقف پروژه خط لوله نفت مذکور مخالف بود و گفت که «مانموهان سینگ» به او گفته بود که هزینه این خط لوله بالا و غیرعملی است.

وزیر خارجه سابق هند تصریح کرد که آمریکا این شرط را گذاشته بود که پروژه خط لوله به ازای قرارداد هسته‌ای متوقف شود و ده روز بعد از آنکه نخست‌وزیر هند به وی گفت که توافق خط لوله با ایران متوقف شده است، دولت هند و آمریکا توافق هسته‌ای با یکدیگر به امضا درآوردند.

سینگ ادامه داد که دولت هند پر از مقاماتی است که برای آمریکا کار می‌کنند و گفت که حتی سازمانهای اطلاعاتی، جاسوس‌های آمریکایی دارند.

وی تأکید کرد آنهایی که در دولت هند برای منافع آمریکا کار میکنند، کارهای پردرآمدی در آمریکا دارند. سفارت آمریکا ۱۳۰ مقام دارد و این در حالی است که هند تنها ۲۵ کارمند در سفارت آمریکا دارد و نیمی از پرسنل آمریکا در سفارت هند جاسوسان سیا هستند.