خودم را برای روزهای سخت آماده کردم

به گزارش افکارنیوز، گل بدی که سوشا خورد، به اندازه فیکس بودنش در بازی با نفت عجیب بود. خود او اما از هیچ‌یک از این دو اتفاق متعجب نشده و انتقادها را هم می‌گذارد به پای دشمنی با پرسپولیس!



سوشا مکانی خوشبینانه به آینده پرسپولیس چشم دوخته و می‌گوید که گوش‌هایش را هم به روی منتقدان بسته تا نشنود که درباره‌اش چه‌ می‌گویند.



* کسی از تو انتظار نداشت آنطور گل بخوری؛ قبول داری گل بدی از نفت خوردی؟

- اگر می‌خواهید بحثگل به خودی را پیش بکشید، بدانید که این حرف‌ها برای من معنا ندارد.



* ما نمی‌گوییم گل به خودی اما گل بدی خوردی!

- من در آن صحنه عکس‌العمل سریع و تندی نشان دادم اما توپ ناگهان از پشت‌سرم وارد دروازه شد. مشکل پرسپولیس آن گل نیست. آدم‌هایی هستند که دوست ندارند موفقیت این تیم و مربیانش را ببینند!



* یعنی دقیقا چه کسانی؟

- همان‌هایی که ندیدند ما چقدر خوب بازی کردیم اما قطعا اگر برده بودیم، بازیکنان‌مان را با بکام و رونالدو و مسی مقایسه می‌کردند چون نبرده‌ایم می‌خواهند به همه القا کنند که پرسپولیس آینده ای ندارد اما ما به حرف‌ها‌یشان توجه نمی‌کنیم. طرفداران واقعی پرسپولیس می‌دانند که این تیم جوان است و آینده روشنی دارد. برای ما هم همین کافی است.



* خودت آینده پرسپولیس را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

- بدون شک موفق خواهیم شد. ما تازه اول راه هستیم و حتی در بازی اول به جای مساوی می‌توانستیم برنده باشیم اما الان هم اتفاق خاصی نیفتاده و امیدوارم در بازی بعدی امتیازهای کامل را بگیریم.



* اما بازی با نفت یک جورهایی ناامیدکننده بود.

- بالاخره نفت تیم خوبی است و اینکه در نخستین بازی مقابل این تیم مساوی بگیریم، کمی بدشانسی است. با این حال من با شما موفق نیستم و معتقدم در آن بازی حقمان فقط سه امتیاز بود.



* پس چرا نتوانستید ببرید؟

- فوتبال است دیگر. همیشه شانس با یک تیم یار نیست. بدشانسی آوردیم که توپ‌های‌مان نرفت توی دروازه.



* و اگر این بدشانسی در همه بازی‌ها تکرار شود؟

- باید به آینده امیدوار باشیم تا امتیازها را از دست ندهیم. ما هدف بزرگی داریم و باید در مسیری که می‌رویم خیلی دقت کنیم تا دچار مشکل نشویم.



* می‌خواهیم برگردیم به عملکرد خودت که تا اینجا رقابت را از نیلسون برده‌ای.

- من و نیلسون نداریم. هر کداممان بازی کنیم، هدف‌مان موفقیت پرسپولیس است. من هم همیشه دنبال رقابت سالم بوده‌ام و عادت کرده‌ام حرف‌هایم را داخل زمین بزنم.



* با توجه به اینکه بازی اولت بود، استرس هم داشتی؟

- من بازیکن بی‌تجربه‌ای نیستم که استرس داشته باشم. ۱۱ سال است در لیگ برتر بازی می‌کنم و برای تیم‌ملی هم بازی کرده‌ام.



* به عملکرد خودت در بازی با نفت چه نمره‌ای می‌دهی؟

- اگر می‌خواهید درباره آن گل صحبت کنید باید بگویم من همیشه فیلم بازی‌هایم را می‌بینم تا بدانم کجا اشتباه کرده‌ام و دیگر آن را تکرار نکنم. مطمئن باشید در بازی‌های بعدی آماده‌تر و بهتر خواهم بود.



* اما به نظر می‌رسد انتقادها روحیه‌ات را خدشه‌دار کرده!

- به هیچ‌وجه. من همیشه فقط خدا را پشت سر خودم می‌بینم و نیاز به حمایت هیچ‌کس جز او ندارم. برایم مهم نیست که دیگران درباره‌ام چه می‌گویند.



* خیلی زود به فولاد رسیدی؛ این بازی چقدر برایت مهم است؟

- من کلاً خودم را در پرسپولیس برای روزهای سخت آماده کردهام. بازی با فولاد هیچ حساسیت خاصی برایم ندارد و حتی نمیدانم که فیکس هستم یا نه. فقط امیدوارم تیم سه امتیاز این بازی را بگیرد.