سلول انفرادی تاجزاده یک سوئیت بزرگ است!

به گزارش افکارنیوز، فخرالسادات محتشمی‌پور در راستای مشکلِ بزرگ به فراموشی سپردهِ شدن همسرش، اخیرا از حل مشکل ملاقات‌های مصطفی تاج‌زاده با بستگان درجه یک خود بعد از پیگیری‌ها علاءالدین بروجردی، نماینده مجلس، خبر داده است، خبری که منجر به ارائه توضیحاتی از سوی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد.

بروجردی در این رابطه گفت: با توجه به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در توجه به مسائل انسانی، خبرهای مطرح شده توسط سرکار خانم محتشمی‌پور را از دادستان تهران استفسار کردم.

وی افزود: دادستان تهران گفتند دیدار پدر و مادر آقای تاج‌زاده هیچ گونه مشکلی ندارد و من فکر می‌کنم پدر و مادر ایشان می‌توانند دیدار حضوری هم داشته باشند.


اما این ماجرا از زمانی آغاز شد که علاء‌الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ۲۷ تیرماه در یک گفتگو تلوزیونی(برنامه شناسنامه) در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما جزء کمیته رایزنی در موضوعات مربوط به فتنه ۸۸ بودید در این خصوص صحبت بفرمایید، گفت: ما در هیات رئیسه کمیسیون نزد همه افراد مطرح رفتیم حتی از زندان اوین هم بازدید کردیم و بسیاری از اتهاماتی و شکنجه‌هایی که گفته می‌شد صحت نداشت.

وی اضافه کرد: خانم تاج‌زاده و چند نفر دیگر به کمیسیون آمدند و گفتند وی کشته شده اما وقتی ما رفتیم تاج‌زاده و دیگران گفتند که حالمان خوب است.

بروجردی با بیان اینکه مهمترین ملاقات ما با آقای موسوی بود، یادآور شد: در این دیدار ۵۰ دقیقه صحبت و استدلال کردیم مبنی بر اینکه نظام ما نظامی یک روزه نیست که بخواهد چنین اتفاقاتی در آن رخ دهد اما موسوی می‌گفت اگر تمام ۱۳ میلیون هم بگویند نشده من می‌گویم تقلب شده است و ما دیدیم که هیچ منطقی در صحبت‌های وی وجود ندارد با آقای کروبی هم صحبت‌هایی در این خصوص انجام دادیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ادعای برخی مبنی بر شکنجه و تجاوز در وقایع انتخابات ۸۸ نیز گفت: کمیته ویژه‌ای را شورای امنیت ملی تشکیل داد و آقای سروری از طرف کمیسیون امنیت ملی در آن عضویت داشت شاید بیش از ۵۰ نفر از افرادی که چنین ادعایی درباره آنها بود با آنها صحبت کردند اما حتی یک مورد این مسئله را تائید نکرده بودند و در واقع ظلم بدی نسبت به نظام صورت گرفت.

بروجردی در پاسخ به سوالی درباره تجربه سال ۸۸ و نمود این تجربه در سال ۹۲ گفت: دشمنی که همه امکانات خود را در سال ۸۸ به کار گرفته بود و از ماه‌ها قبل می‌خواست در این آتش بدمد و به زعم خود موفق شده بود اما در سال ۹۲ با تکیه بر این اصل که مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود مسئولان ذیربط و امنیتی با هوشیاری کامل در صحنه حضور داشتند و انتخابات به خوبی برگزار شد.

همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از دادستان تهران گفت: ضمنا جای مصطفی تاج‌زاده یک سلول انفرادی نبوده، بلکه یک سوئیت بزرگی است که از امکانات لازم هم برخوردار است، اما طبق نظر مسئولان زندان به تنهایی در آنجا بسر می‌برد.

بروجردی تاکید کرد: طبق نظر دادستان تهران هیچ گونه منعی برای دیدار پدر و مادر تاج‌زاده وجود ندارد.

بروجردی در پایان این گفتگو کلیه مطالب مطرح شده در برنامه شناسنامه را مورد تائید قرار داد.

گفتنی است، مصطفی تاجزاده از سران احزاب افراطی و منحله مشارکت و مجاهدین مدتی است در زندان افکار خود، با مشکل بزرگی بنام " به فراموشی سپرده شدن" از سوی نه تنها افکار عمومی حتی هم پالگی های خود روبرو شده است و برای نجات از این وضعیت دست به هر حرکتی میزند تا کمی مشغولیتهای ذهنی خود را کم کند و اینگونه اظهارات نیز در همین راستا ارزیابی میشود.