واکنش علی پروین به کلیپ برنامه ۹۰

به گزارش افکارنیوز، علی پروین در واکنش به کلیپی که فردوسی‌پور شب گذشته در برنامه نود در مورد علی کریمی پخش کرد، اظهار داشت: همیشه به خاطر برخی کارها از عادل انتقادهایی داشتم اما آقای فردوسی‌پور دیشب کاری کردی که بغض گلوی من را گرفته بود من شب گذشته فقط به خاطر شماره ۸ آن کلیپ زیبا را دیدم و واقعا باید بگویم با کلیپ عادل عشق کردم.

وی افزود: البته این را در جریان باشید کریمی، ‌مهدوی‌کیا و همین دایی هیچ وقت از یادها نمی‌روند و اینها همه سرمایه‌های این فوتبال هستند. باور کنید وقتی دریبل‌ها و سرتوپ‌های کریمی را می‌دیدم که ۵ تا ۵ تا عرب‌ها را کنار می‌زنند انگار دنیا را به من می‌دادند باز هم می‌گویم فردوسی‌پور دستت درد نکند.

پروین در پاسخ به سؤالی که چه اتفاق افتاد که کریمی را به پرسپولیس آوردی، ‌گفت: موضوع برمی‌گردد به سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی. وقتی دیدم آن بچه آن طور بازیکنان را دو تا دو تا کنار می‌زند و در یک بازی مقابل آبی‌ها آنطور خوشحالی کرد، آن هم با لباس فتح فهمیدم این بچه عاشق رنگ قرمز است و استعدادش به چشمم زد.

وی افزود: پله پله علی را جلو آوردم تا روزی که خواست و به رده‌های بالای فوتبال رسید. شما گل‌های کریمی را در همین کلیپ فردوسی‌پور با الاهلی امارات نگاه کنید که گزارشگر با چه لذتی آن را گزارش می‌کند. واقعا ماشاءالله به این علی کریمی و من باز می‌گویم حیف شد که این بچه این طور غریبانه رفت.

پیشکسوت پرسپولیس در این مورد که کریمی در مقاطعی با شما اختلاف نظر هم داشت، گفت: ‌این حرفها چیست اینها همه شاگرد من هستند و من وقتی آنها را روی نیمکت‌ها می‌بینم عشق می‌کنم تازه فردوسی‌پور گفت این نصف گل‌های کریمی است و بقیه‌اش را در سایت ببینید. من هم فقط به عشق این صحنه‌ها بیدار بودم و تمام گل‌هایی را که فردوسی‌پور پخش کرد به دلم چسبید و من را یاد ۲۰-۱۵ سال پیش انداخت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری که به نظر شما اشتباه کریمی در دوران فوتبالی‌اش چه بود، گفت: ‌ درگیری‌اش با آن داور ولی علی با اخلاق خاصش آرام شد او قابلیت این را داشت که ۱۱ نفر را کنار بگذارد مگر اینکه با خطا او را مهار کنند و گاهی اوقات صحنه‌هایی را به وجود می‌آورد که همه انگشت به دهان می‌ماندند. به نظرم حالا حالاها نظیر کریمی نخواهد آمد و باور کنید هر روز که اسم خداحافظی او می‌آید از شدت ناراحتی از خودم بیخود می‌شوم. البته ما بازیکنانی مثل ناصر محمدخانی را داشتیم که گاهی شبیه کریمی همه را پشت سر می‌گذاشت و همه دنبال او بودند اما مثل کریمی نبود. حیف شد. ولی باز هم می‌گویم باید این بچه را تشویق کنیم که بیاید و حالا در جرگه مربیان به تیمش خدمت کند. او هیچ چیز کم ندارد و به نظرم از تجربه اروپایی و آسیایی‌اش می‌تواند برای خدمت به فوتبال ایران بهترین استفاده را بکند.

وی خطاب به علی کریمی نیز گفت: شاگرد خوب من این را بدان که تو یکی از بهترین فوتبالیست‌های این مملکت بودی و حالا هم می‌توانی یکی از بهترین مربیان شوی. روزهای خوب و شیرینی با تو داشتم اما وقتی دیشب آنها را فردوسی‌پور به تصویر کشید باور کنید غصه‌ام ۱۰ برابر شد که چرا از این فوتبال کنار رفتی. همیشه با حرکات کریمی روی نیمکت نیم‌خیز می‌شدم و سرم را بالا می‌گرفتم که او شاگرد من است. تو غریبه از فوتبال نرفتی چون هواداران میلیونی پرسپولیس همیشه تو را دوست دارند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان ضمن انتقاد از این گونه خداحافظی فوتبالیست‌ها گفت: مسئولان فوتبال و ورزش کشور این خوب نیست که بچه‌هایی مثل کریمی و مهدوی‌کیا این شکل از فوتبال خداحافظی می‌کنند این در شان بچه‌های فوتبال این مملکت نیست که آسیا به آنها تعظیم می‌کرد. به نظرم لباس‌های تیم ملی را تن مهدوی‌کیا و کریمی کنید در یک بازی خداحافظی که در آن ستاره‌های فوتبال باشند این دو نفر را با بدرقه‌تان از فوتبال کنار بگذارید.

وی افزود: البته دنبال تیم‌های درجه پایین برویم هیچ فایده‌ای ندارد. باید تیمی بیاوریم که صد هزار نفر لب تا لب ورزشگاه آزادی بنشینند و آبرومندانه پس از ۱۰ دقیقه با کریمی و مهدوی‌کیا خداحافظی کنیم چون این بچه‌ها لیاقتشان بیشتر از این است و ما اگر این کارها را نکنیم بعدا حسرت به دل می‌مانیم. یادم نمی‌رود همین چند شب گذشته دکو از فوتبال خداحافظی می‌کرد و چه شخصیت‌های برای او در بازی دوستانه آمده بودند و چقدر قشنگ رفت اما ما برای یکی از خوش تکنیک‌ترین و بااخلاق‌ترین بازیکنانمان چه کار کردیم و دیدیم چقدر زشت آنها از فوتبال در حال کنار رفتن هستند.

پروین در پاسخ به سؤالی که اگر این بازیکنان راضی نشدند چه کار باید کرد، ‌گفت: مطمئن باشید وقتی این بازیکنان بدانند صدهزار نفر می‌خواهند خداحافظی آنها را ببیند و میلیون‌ها نفر هم پای تلویزیون می‌نشینند قطعا آنها نه نمی‌گویند البته باید خیلی قشنگ آنها را دعوت کنیم نه اینکه فقط مصاحبه کنیم و به صورت عادی به آنها بفرما بزنیم. چون این چیزهاست که در فوتبال ما می‌ماند نه درگیری و به جان انداختن دو نفر.

وی در خصوص مشکل ممنوعالخروج شدنش نیز گفت: این یک مشکل شخصی بود و ربطی نداشت که اینقدر بزرگش کنند. بالاخره در حال حل شدن است و مشکل خاصی نیست.