به گزارشافکارنیوز،آنها با استفاده از ۸کامیون خاور و استخدام کارگران روزمزد توانستند این سرقت ۸میلیارد تومانی را عملی کنند. صبح روز ۱۰مرداد‌ماه به مأموران کلانتری ۱۶۸تهران خبر رسید که ساعتی قبل سارقان مسلح با بستن دست و پای نگهبان انبار یک شرکت لوازم خانوادگی دست به سرقتی میلیاردی زده‌اند. به‌دنبال این خبر گروهی از مأموران برای به‌دست آوردن جزئیات بیشتر از این سرقت به انبار این شرکت در خیابان شهید رجایی رفتند.

نخستین فردی که مورد تحقیق قرار گرفت، نگهبان شرکت بود. او به مأموران گفت: ساعت ۵صبح درحالی‌که مشغول استراحت بودم ناگهان ۲مرد مسلح وارد اتاقک نگهبانی شدند و دست و پایم را بستند و با استفاده از چند دستگاه کامیون خاور لوازم خانگی داخل انبار را با خود بردند. در آن لحظه کاری از من ساخته نبود اما بعد از رفتن سارقان توانستم با زحمت دست و پایم را بازکنم و با پلیس تماس بگیرم. پس از اظهارات این مرد بررسی‌ها نشان ‌داد که انبار شرکت تقریبا خالی شده و ارزش اموال مسروقه ۸میلیارد تومان است.

ثبت این شکایت سبب شد افسران پایگاه نهم پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان به تکاپو بیفتند. آنها وقتی برای بررسی دقیق محل سرقت به انبار شرکت رفته بودند سرنخ مهمی به‌دست آوردند. در گوشه‌ای از انبار یک کارت تبلیغاتی مربوط به یکی از شرکت‌های باربری منطقه شهرری افتاده بود.

مأموران با این فرضیه که سارقان برای جابه‌جایی اموال مسروقه از شرکت باربری کمک گرفته‌اند با دفتر باربری تماس گرفتند و متصدی آنجا تأیید کرد که ۸دستگاه از کامیون‌های این شرکت تعداد زیادی لوازم خانگی را از مقصد خیابان شهید رجایی به ۲انبار در اسلامشهر و رباط کریم منتقل کرده‌اند. به‌دست آمدن این اطلاعات پلیس را یک گام دیگر به کشف واقعیت و شناسایی عوامل پشت پرده این سرقت بزرگ نزدیک ‌کرد.

زمانی که مأموران به دفتر شرکت باربری رفتند معلوم شد جوان ۲۴ساله‌ای به نام داوود طراح اصلی این سرقت است که با همدستی دوستش مجید نقشه سرقت بزرگ را طراحی و اجرا کرده‌اند. به این ترتیب مأموران ۲متهم را دستگیر کردند و در بازرسی از ۲ انبار در اسلامشهر و رباط کریم توانستند اموال مسروقه را کشف کنند.

داوود در اعترافاتش گفت: مجید در زمان اجرای نقشه‌مان بیرون از انبار ایستاده و مراقب اوضاع بود و من با خیالی آسوده وارد انبار شدم و سرقت انجام شد.

متهم درباره چگونگی جابه‌جایی اموال مسروقه نیز گفت: از قبل با شرکت باربری تماس گرفتم و خودم را مالک اموال معرفی و ۸دستگاه کامیون اجاره کردم. در ادامه تعدادی کارگر روزمزد را هم برای بار زدن لوازم خانگی استخدام کردم و درحالی‌که هیچ کدام از آنها از نقشه‌ای که در حال اجرا بود اطلاعی نداشتند، انبار شرکت خالی شد.

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام جزئيات اين خبر گفت: انبار اين شركت فاقد دوربينهاي مداربسته است و اين امكان وجود دارد كه نگهبان شركت نيز با سارقان همدستي كرده باشد. ازاينرو او نيز بهعنوان متهم دستگير شده و تحقيقات در اينباره ادامه دارد.