حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غزه

به گزارشافکارنیوز،پایگاه شبکه تلویزیونی المیادین بیان کرد: لحظاتی قبل جنگنده های اسرائیلی حملات خود را به مناطق مختلفی از نوار غزه آغاز کردند.

شمال و شرق نوارغزه هم اکنون بمباران شده است. جنگنده های اسرائیلی همزمان با پایان مهلت آتش ۷۲ ساعته مناطق وسیعی از نوارغزه را بمباران کردند و جنبش مقاومت اسلامی حماس هم با شلیک چندین موشک شهرک صهیونیست نشین عسقلان را هدف قرار داد.

رتش رژیم صهیونیستی سحرگاه جمعه ادعا کرد، اندکی قبل از پایان آتش‌بس ۷۲ ساعته دو موشک‌ از نوار غزه به سمت جنوب «اسرائیل» شلیک شده است.

براساس این گزارش، آتش‌بس ۷۲ ساعته که از صبح روز سه‌شنبه به اجرا درآمده است، امروز ساعت ۵ صبح به وقت گرینویچ پایان یافت.

مذاکرات آتش بس دائمی بین گروه‌های فلسطینی و اسرائیل با میانجیگری مصر در قاهره در حال انجام است.

طرف فلسطینی بر رفع محاصره کامل نوار غزه، بازگشایی بنادر و گذرگاهها در این مذاکرات تأکید دارد. طرف اسرائیلی نیز خلع سلاح گروه‌های مقاومت را شرط هرگونه آتش بس اعلام کرده است، در حالی است که گروه‌های مقاومت سلاح فلسطین را خط قرمز خود در این مذاکرات اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه بعد از شکست ارتش اسرائیل در این جنگ نابرابر یک ماهه به منظور تقدیر از رزمندگان مقاومت و با هدف تاکید بر لزوم اتحاد و وحدت ملت فلسطین در برابر دشمن صهیونیست در خیابان های غزه جشن پیروزی برگزار کردند.

طی یک ماه از تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، ۱۸۸۶ نفر شهید و ۹۸۰۶ نفر زخمی شدند که بیشتر قربانیان کودکان، زنان و سالمندان بودند.

مردم غزه در این تجمع خواستار تحقق همه حقوق انسانی خود اعم از رفع محاصره غزه، آزادی اسرا، ایجاد بندر دریایی و فرودگاه و ایجاد گذرگاه امن بین غزه و کرانه باختری شدند.