تکلیف رسانه‌ها رساندن حقانیت مردم غزه به گوش دنیاست

به گزارشافکارنیوز،محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - ایرنا - در سخنرانی پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت ۱۷ مرداد و روز خبرنگار، گفت: روز خبرنگار را در حالی گرامی می داریم که با گذشت بیش از یک دهه از شهادت شهید صارمی، تحجر نه تنها در منطقه از بین نرفته است بلکه به اشکال مختلف بروز پیدا کرده است.

وی افزود: در چنین شرایطی رسانه های مدعی حقوق بشر به جای بیان حقایق، جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنها را با چهره ای موجه به تصویر می کشند.

خدادی با اشاره به کشتار مردم مظلوم غزه طی یک ماه اخیر گفت: امروز ما با یک تهاجم رسانه ای علیه مظلوم در دنیا مواجهیم که نه تنها واقعیت و ظلمی که صورت می گیرد را منعکس نمی کنند بلکه با شعار بی طرفی با طرف عمل کرده و از ظالم دفاع می کنند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: برخی رسانه ها شرایط را به گونه ای پیش می برند که احساس می شود احساس انسانیت از بین رفته است.

وی با اشاره به تحجر و ظلمی که در عراق صورت می گیرد، افزود: امروز در عراق دست استکبار از آستین دیگری به نام داعش بیرون زده و در وحشی گری هیچ توجهی به زنان، مردان، کودکان، مسلمانان و حتی مسیحیان نمی کند.

خدادی با اشاره به تکلیف و وظیفه رسانه ها در چنین شرایطی، ادامه داد: تکلیف ما به عنوان رسانه های جمهوری اسلامی ایران، رساندن پیام حق، دفاع از مظلوم و حقانیت مردم غزه به دنیا است، به عنوان یک رسانه وظیفه داریم منافع و امنیت ملی را به عنوان نقطه اصلی هدف خود قرار دهیم.

وی ایجاد بستر مناسب برای امید و نشاط در جامعه را از دیگر وظایف رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها باید تریبونی باشند تا دیدگاه مردم را به مسئولان منعکس و دیدگاه مسئولان را برای مردم تبیین کنند و در عین حال از اختلاف و تفرقه پرهیز نمایند.

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا گفت: امروز در صحنه رسانه ای جهان با یک جریان دوسویه مواجهیم، از یک سو ادعای بی طرفی و کارکرد حرفه ای و از سوی دیگر تهاجم به مظلومین در صحنه رسانه ای صورت می گیرد.

خدادی خاطرنشان کرد: باید با روزآمدی و بهره از تمام ظرفیت ها و همکاری رسانه ای با هم از حقانیت و کیان جمهوری اسلامی ایران حمایت کنیم که این مسئله جز با همراهی رسانه ها میسر نیست.