تلاش کری برای تشکیل دولت وحدت ملی در افغانستان
به گزارشافکارنیوز،اسوشیتدپرس نوشت: " جان کری " روز پنجشنبه با هدف متقاعد کردن نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای کنار گذاشتن اختلافات به کابل سفر کرد.

اتهام تقلب گسترده در انتخابات ماه ژوئن افغانستان، این کشور را وارد بحران سیاسی جدی کرده به طوری که سازمان ملل با ابراز نگرانی در خصوص وضعیت افغانستان اعلام کرده که نتیجه این جنجال احتمالا به احیای مناقشات قومی ختم خواهد شد.

کری در ماه گذشته نیز به افغانستان سفر کرده و میان " عبدالله عبدالله " و " اشرف غنی " میانجیگری کرد و در نهایت دو طرف با بازشماری تمام آراء تحت نظارت سازمان ملل و تشکیل دولت وحدت ملی توافق کردند اما این توافق با پیشرفت کمی به دلیل اختلافات موجود میان دو نامزد همراه بود.

در همین رابطه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از برنامه جان کری در روز جمعه برای دیدار با اشرف غنی و عبدالله عبدالله خبر داد. از سوی دییگر یکی از مقامات همراه جان کری گفت: ما می خواهیم که مراسم تحلیف ریاست جمهوری تا پایان ماه جاری میلادی برگزار شود. نشست ناتو قرار است در تاریخ چهارم و پنجم سپتامبر برگزار شود و ما می خواهیم که رئیس جمهوری جدید افغانستان به نشست ناتو در ولز برود و حمایت از نیروهای امنیت ملی افغانستان را خواستار شود. به نفع همه است که این اتفاق بیفتد. این هدف ماست و هر آنچه لازم باشد برای رسیدن به این هدف انجام می دهیم. می‌دانیم که این کار سخت است اما غیرممکن نیست.

گویا قرار است امروز نشست چهارجانبه ای با حضور کری، عبدالله عبدالله، اشرف غنی و " حامد کرزای " رئیس جمهور افغانستان برگزار شود.