طرح امنیت اجتماعی در تنگه واشی

به گزارشافکارنیوز،سرهنگ نیکجو در حاشیه برگزاری طرح امنیت اخلاقی در منطقه تنگه‌واشی در شرق استان تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه ارتقاء امنیت اجتماعی یک مطالبه به حق مردمی است فرماندهی شرق استان تهران به جهت پاسخ به این مطالبه و افزایش رضایتمندی مردم از فضاهای گردشگری این منطقه طرح مذکور را به اجرا درآورد.

وی ادامه داد: تنگه واشی یکی از جاذبه‌های گردشگری منطقه فیروزکوه است که در پایان هر هفته پذیرای ۵ تا ۶ هزار نفر گردشگر است و بنابر تدابیر سردار فتحی، پلیس برای تامین امنیت حداکثری این منطقه اقدام به برگزاری طرح امنیت اخلاقی در تنگه واشی کرده است و براین اساس این طرح از ابتدای صبح امروز با همکاری بسیج فیروزکوه آغاز شد.

جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران با بیان اینکه از صبح امروز ورودی اصلی این محورها‌ها تا انتهای آن تحت رصد گشت‌های آشکار و نامحسوس پلیس قرار گرفته است، گفت: در این طرح پلیس با هنجارشکنان، بدپوششان، بی‌حجابان و آلوده‌کنندگان سوتی برخورد می‌کند.

سرهنگ نیکجو با تاکید بر اولویت داشتن تذکرات لسانی در برخورد با متخلفان گفت: در اجرای این طرح سعی کردیم که با تاکید بر تذکر لسانی از برخوردهای مخاطره‌آمیز اجتناب‌ کنیم و از وقوع هرگونه بی‌انضباطی و هنجارشکنی در این محدوده جلوگیری نماییم.

وی با بیان اینکه هر هفته طرح‌های مشابهی در منطقه تنگه واشی با موضوع برخورد با سارقان، موادفروشان و هنجارشکنان برگزار می‌شود گفت: ما اجازه نخواهیم داد که افرادی با ایجاد مزاحمت موجبات آزار و ناامنی مردم را فراهم کنند.

جانشین فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص نحوه برخورد با بدپوششان و بدحجابان گفت: بدپوششان و بدحجابان اگر بر نوع پوشش نامناسب خود اصرار داشته باشند و به تذکرات لسانی پلیس و ماموران توجه نکنند با آنها برخورد شده و این افراد در اختیار مقام قضایی خواهند گرفت.

سرهنگ نیکجو در پایان از همکاری ۴۰ تن از زنان پلیس امنیت و ۳۰ تیم بسیج در این طرح خبر داد.