پاسخ «جمعه‌ای» به اطلاعیه دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام

به گزارشافکارنیوز،روح‌الله جمعه‌ای رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور در پاسخ به اطلاعیه‌ دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام جوابیه‌ای صادر کرده که متن این جوابیه به شرح زیر است:

پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به انتشار مطلبی در فیس بوک شخصی با عنوان آیا آقای محسن رضائی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازگشته است؟ " که اشاره به پوشیدن لباس سپاه پاسداران از جانب وی در راهپیمایی روز جهانی قدس داشت " اطلاعیه ای منتشر کرد که لازم است نکاتی ذکر شود:

۱ - این اطلاعیه به نقل از معاونت اطلاع رسانی و بین الملل منتشر شده است که هیچ اشاره ای نشده است که این معاونت مربوط به کدام نهاد و سازمان می باشد، چنانچه در ساختار تشکیلاتی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام که در همان سایتی http: / / maslahat. ir / MainPage. aspx که اطلاعیه منتشر شده است چنین معاونتی وجود ندارد.

۲ - علاوه بر آن در این اطلاعیه آمده است مجمع تشخیص مصلحت نظام به زودی پاسخ خود را وزارت کشورارسال خواهد کرد که درتماس با یک مقام مسئول و آگاه در مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بی اطلاعی از چنین موضوعی اظهار شگفتی نمود.

۳ - مطلب اینجانب فارغ از هرگونه تعلق شغلی و سازمانی در فیس بوک شخصی که بیش از سالهاست سابقه عضویت در این فضای مجازی را دارم منتشر شده است و هیچگونه ارتباطی به مسئولیت من در جایگاه های حقوقی ندارد.

۴ - مطلب مذکور اشاره به چرایی پوشیدن لباس سپاه پاسداران از سوی آقای محسن رضائی در راهپیمایی روز قدس داشت که سوالی کاملا عادی و معمولی از سوی یک روزنامه نگار بود و جای تعجب بود که این سوال با چنین جواب خاصی مواجهه شود چنانچه این اقدام آقای رضائی سوالات و ابهامات زیادی در افکار عمومی ایجاد کرد تا آنجا که شخص ایشان در اقدامی اصولی و منطقی در مطلبی که در سایت تابناک منتشر شد به این سوال با عنوان " چرا لباس سپاه پوشیدم http: / / www. tabnak. ir / fa / news / ۴۱۹۸۶۹ " پاسخ داده است و لذا همین پاسخ موید وجود سوال و ابهام در ذهن افکار عمومی می باشد " ذکر این نکته نیز ضروری است که این سوالات و ابهامات نافی ارزش های وجودی فرمانده اسبق سپاه پاسداران و دلاور ۸ سال جنگ تحمیلی نمی باشد ".

۵ - در این اطلاعیه خاص از این سوال که آیا آقای محسن رضائی به سپاه پاسداران بازگشته است تعابیری از جمله اقدام مشکوک، تاسف برانگیز، نگران کننده، مایه شرم، مرموز، تفرقه انگیز، بازی در زمین دشمنان نظام و اسلام و… برداشت شده است که قضاوت تناسب این اتهامات با یک سوال معمولی به عهده مخاطبان است.

۶ - در همین اطلاعیه این سوال کاملا عادی و عرفی که یک روزنامه نگار از شخصیت و جایگاه حقیقی جناب محسن رضایی داشته است به اقدامی علیه همگرایی و همدلی همه آحاد ملت، ارکان نظام و گروه ها و جناح ها در خصوص مواضع اصلی و سیاست های کلان نظام تعبیر شده است که در وادی سیاست و رسانه بسیار حیرت انگیزاست و شاید به نمونه ای تاریخی از تعامل ویژه میان این دو در آستانه روز خبرنگار تبدیل شود.

۷ - در پایان تاکید می شود به برکت خلق حماسه بزرگ سیاسی مورد نظر رهبر فرزانه و دوراندیش انقلاب اسلامی در سال ۹۲ از سوی مردم شریف و هوشیار ایران و انتخاب رئیس جمهوری آگاه و مدبر تعاملات میان نهادهای حاکمیتی از جمله تعامل میان دولت با مجمع تشخیص مصلحت نظام که با هدایت با درایت ریاست محترم آن مجمع اداره می شود در سطح کاملا مطلوب و مناسبی قرار دارد و مایه آرامش و اطمینان جامعه شده است و این تعامل سازنده و امید بخش با چند سوال عادی و معمولی یک فعال رسانه ای از شخصیت حقیقی یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نه جایگاه حقوقی ایشان آسیب ناپذیر است. انشاالله
روز گذشته دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی با عنوان "اطلاعیه مهم معاونت اطلاعرسانی و بینالملل" اقدام یک مقام مسئول دولتی را مشکوک و تفرقهانگیز دانسته بود.