هشدار درباره شیوع اعتیاد بین دانش‌آموزان

به گزارشافکارنیوز،عباس صلاحی، با یادآوری آمارهای ارایه‌شده درباره تعداد معتادان در کشور، گفت: در کاهش سن اعتیاد و افزایش تمایل قشر جوان و نوجوان به مصرف مواد مخدر آن هم از نوع صنعتی شکی نیست اما متاسفانه آمار و ارقام متناقض ارایه‌شده اجازه بررسی موضوع و اتخاذ تدابیر مناسب دراین باره را از مسئولان امر سلب کرده است.

نماینده مردم فراهان و آشتیان در مجلس شورای اسلامی، با ضروری خواندن ورود مسئولان و پلیس برای برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، افزود: افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان آن هم بین دانش آموزان فاجعه‌ای است که در آینده نه چندان دور کشور را با مشکلات و بزهکاری های مختلفی مواجه خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه رسانه ملی نقش بسزایی در کاهش گرایش به مصرف مواد مخدر آن هم از نوع صنعتی و روان‌گردان می‌تواند داشته باشد، تصریح کرد: متأسفانه ‏واقعیت‌های تلخی چون اعتیاد، سرقت و قتل در جامعه وجود دارد که لازم است در رسانه ملی به عنوان مستند بیان شود تا از اتفاقات تلخ‌تر جلوگیری شود. ‏

وی با تاکید بر اینکه یکی از عمده دلایل کاهش سن اعتیاد در جامعه تغییر نوع مواد مخدر مصرفی، راحت بودن نحوه مصرف مواد مخدر صنعتی، پایین‌بودن قیمت و همچنین دردسترس بودن آن است، افزود: روی‌آوردن جوانان به مواد افیونی صنعتی که با قیمتی بسیار نازل‌تر از سایر مواد مخدر در دسترس قرار دارد به ناهنجاری‌های بی شماری از جمله قتل در نتیجه ایجاد توهم در ذهن فرد مصرف‌کننده منجر می‌شود که تمامی این موارد به پاشیده‌شدن یک زندگی و مشکلات بعدی می‌انجامد.

صلاحی شیوع اعتیاد بین دانش‌آموزان را زنگ خطری برای مسئولان خواند و تصریح کرد: متاسفانه نکته‌‌ای که‌ نمی‌توان‌ آن‌ را نادیده‌ گرفت‌ انکار مسئولان‌ مربوطه‌ در امور آموزش‌ و پرورش‌ است‌ که‌ به‌ جای‌ حل‌ صورت‌ مساله‌ به‌ پاک‌‌کردن‌ آن‌ می‌پردازند و حتی‌ منکر شیوع‌ اعتیاد در میان‌ دانش‌آموزان‌ می‌شوند.

وی ادامه داد: تا زمانی که آمار دقیقی از مبتلایان به اعتیاد در دست نباشد و همچنین قبول وجود چنین معضلی در بین مسئولان صورت نگیرد نمی‌توان گامی در راستای بهبود اوضاع برداشت.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با پراهمیت خواندن نقش معلمان و دیبران در آگاه سازی قشر جوان و نوجوان نسبت به عواقب مصرف مواد مخدر، گفت: تغییر شیوه زندگی و افزایش تمایل قشر جوان به همسو شدن با افراد ناباب رشد اعتیاد در جامعه منجر شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ایجاد تفریحات و سرگرمیهای سالم و پرکردن اوقات فراغت جوانان از جمله راهکارهایی است که تمایل آنان برای مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد.