بازجویی از نماینده پارلمان انگلیس

به گزارشافکارنیوز،یک سخنگوی پلیس یورکشایرغربی گفته است، به دنبال شکایت دو نفر از «جورج گالووی» که در سخنانی گفته بود شهر برادفورد، باید از کالاهای اسرائیلی، خدمات و دانشگاهیان و حتی توریست های اسرائیلی پاک شود، وی مورد بازجویی پلیس قرار گرفت.

این سخنگوی پلیس گفت که جورج گالووی نماینده مردم برادفوردغربی در پارلمان انگلیس، پای سخنانش ایستاده است.

سخنگوی پلیس یورکشایرغربی گفت: ما در حال تحقیق و بررسی درباره شکایت های صورت گرفته هستیم.

در همین حال به نوشته روزنامه گاردین، تحقیقات از جورج گالووی به دنبال آن صورت گرفت که تئاتر لندن پس از هشت سال همکاری با فستیوال فیلم یهود، به دلیل جنگ غزه به این همکاری پایان بخشید.

براساس گزارش گاردین، تئاتر ˈتریسیکلˈ لندن گفته است که امسال میزبان فستیوال فیلم یهود که بخشی از هزینه های آن از سوی سفارت اسراییل پرداخت می شده است، نخواهد بود.

جورج گالووی نماینده شهر برادفورد غربی، به تازگی در سخنانی در جمع فعالان حزب ˈاحترامˈ در شهر لیدز که فیلم آن در شبکه های اجتماعی نیز منتشر شده است، گفت که برادفورد باید به عنوان یک «منطقه عاری از اسرائیل» تبدیل شود.

گالووی همچنین گفت: ما اعلام می کنیم که برادفورد یک منطقه عاری از اسرائیل است؛ ما خواهان هیچ کالای اسرائیلی، هیچ خدمت اسرائیلی و هیچ فرد دانشگاهی اسرائیلی که بخواهد وارد دانشگاه و کالج ما شود، نیستیم.

این نماینده پارلمان انگلیس با بیان اینکه ˈما حتی خواهان گردشگران اسرائیلی در برادفورد نیز نیستیمˈ، افزود: ˈما این دولت غیرقانونی، وحشی و غیراهلی که خود را اسرائیل می نامد، رد می کنیم.

ˈمک کیˈ سخنگوی جورج گالووی نیز گفته است که اظهارات این سیاستمدار درخواستی مبنی بر تحریم گسترده و مستقیم علیه فروشگاه ها و شرکت هایی است که از اسرائیل حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه گالووی بر این باور است که این سخنان کاملا منطقی هستند، افزود: دلیل وی، اقدامات رژیم اسرائیل در غزه و قتل عام مردم این منطقه است و تحریم های یاد شده به مبارزه علیه آپارتاید اسرائیل کمک می کند.

گالووی روزنامه نگار سابق که به حمایت از مردم فلسطین شهره است، در اکتبر گذشته نیز در سخنانی در دانشگاه آکسفورد، از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم نژاد پرست یاد کرد.

این نماینده ۵۹ ساله پارلمان انگلیس همچنین به تازگی و در بحبوحه جنگ غزه، خواستار نشست اضطراری پارلمان به منظور بحث درباره این جنگ شده بود.