وزارت بهداشت متخلفین استفاده از پالم را رسوا کند

گروه اجتماعی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: ما اشتغال به قیمت نابود کردن مردم ایجاد می کنیم و بیش از آنکه سلامت انسان برای ما مهم باشد اشتغال برای ما مهم است

احمد آریایی نژاد در گفتگو باافکارنیوزدر خصوص استفاده از پالم در محصولات لبنی گفت: باید چرایی این موضوع را ابتدا بررسی کنیم که چرا لبنیات که خود حاوی چربی است چربی آن را می گیرند و دوباره به لبنیات چربی اضافه می کنند؟ البته که یکی از دلایل مهم آن سود تجاری است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی افزود: تولید کنندگان از چربی پالم تا درصد مجازی می توانند در لبنیات استفاده کنند که می بایست کارشناسان وزارت بهداشت و تولید کنندگان لبنیات این موضوع را شفاف سازی کنند و درصد آن را مشخص کنند.

وی با اشاره به اینکه این روند پیش روی در تولید مواد غذایی ما را به سمت مواد غذایی مصنوعی می برد اظهار داشت: تفاوت طعم مواد غذایی اصیل با طعم مواد غذایی که ما الان استفاده می کنیم همه نشانگر آن است که بشر برای تامین نیاز غذایی به زمان کوتاه تری احتیاج دارد که این سبب می شود بشر دست به روش های شبه طبیعی بزند که نتیجه آن کاهش کیفیت محصولات است.

آریایی نژاد اظهار داشت: ما نباید آنقدر بی خیال باشیم که ادعا کنیم محصولات غذایی ما هیچ مشکلی ندارند و نه اینکه بیش از حد و اندازه نگران باشیم وی با اشاره به اینکه استفاده از پالم در لبنیات باید کاهش پیدا کند اظهار داشت: اگر پالم استفاده نشود که بسیار بهتر است اما باید قدم به قدم پیش برویم.

این عضو مجلس با بیان اینکه اگر ما در محصولات لبنی و غذایی ضعف داریم به سبب عدم فرهنگ صحیح است افزود:کسانی در بین تولیدکنندگان هستند که به سبب وجدان کاری و اعتقاداتی که دارند حاضر نمی شوند به خاطر سود بیشتر به هم نوعان خود آسیب بزنند و متاسفانه این افراد زود زمین می خورندکه باید مسئولین و نهاد ها از این تولیدکنندگان بیشتر حمایت کنند و فضای تشویقی را برای ورود آنها به عرصه تولید فراهم کنند.

باید تولید کننده محاکمه شود حتی اگر از آقازادگان باشد

وی احترام به اعتقادات را مهم تر از رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: اگر محصولی خلاف استاندارد ها تولید شد باید تولید کننده محاکمه شود حتی اگر از آقازادگان باشد چرا که اگر با خلاف کاران با ملاحظه رفتار کنیم در واقع فضای جامعه را غیر مستقیم به خلاف کاری تشویق می کنیم.

احمد آریایی نژاد با عنوان اینکه اقتصاد در خدمت بشریت است و بشریت در خدمت اقتصاد نیست بیان کرد: اگردقت کنیم در اکثر مشکل ها ما ضعف فرهنگی داریم ٰچرا فضای کسب و کار را برای افرادی که می خواهند سالم کار کنند فراهم نمی کنیم و افرادی که خلاف قوانین و اخلاقیات کار می کنند این نگرانی را داشته باشند که جامعه پذیرای آنها نیست.

اصل پنجاهم قانون: هر فعالیت اقتصادی که به محیط زیست و انسان آسیب برساند ممنوع است
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصل پنجاهم قانون آمده است هر فعالیت اقتصادی که به محیط زیست و انسان آسیب برساند ممنوع است گفت: ما اشتغال به قیمت نابود کردن مردم ایجاد می کنیم و بیش از آنکه سلامت انسان برای ما مهم باشد اشتغال برای ما مهم است وی با اشاره به تفاوت دنیای استکبار را با دنیای اسلام گفت: در دنیای اسلامی علاوه بر سالم بودن انسان و اقتصاد سالم اعتقادات و اخلاق است که این دنیای اسلام را با دنیای استکبار متفاوت می کند.

مردم باید سلامت خود را از سیاست گزاران مطالبه کنند

آریایی نژاد در ادامه تاکید کرد: این مردم هستند که باید سلامت خود را از سیاست گزاران مطالبه کنند و عملا نباید اجازه کار به متخلفان دهیم و فضا را برای غلبه تولیدات ناسالم به تولیدات سالم دهیم.

متخلفین باید رسوا شوند

این نماینده مجلس افزود: وزارت بهداشت و ناظرین استاندارد باید کسانی که در خصوص محصولات لبنی و استفاده از پالم تخلف کرده اند رسوا کنند.
وی خاطرنشان کرد :مسئولین ما نباید به خاطر حفظ موقعیت از تخلفات چشم پوشی کنند و همین طور کسانی که در مسند نظارت و مبارزه با مفاسد قرار دارند باید آدم های پاکی باشند و اولویت اول را تعهد درونی و حفظ سلامت مردم قرار دهند.