گوشت گوساله گران شد

به گزارشافکارنیوز،علی ملکی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت و عرضه گوشت گوسفندی ثابت است و این در حالی است که گوشت گوساله در پی صادرات آن افزایش قیمت ۲هزار تومانی را در هر کیلو نسبت به ۲هفته گذشته تجربه کرده است.

وی با اشاره به روند سهل و سریع صادرات گوشت گوساله معتقد است، این فعالیت به صورت قانونی و از طریق مبادی رسمی صورت می‌گیرد.

ملکی تاکید کرد: قیمت هرکیلو گوشت گوساله عرضه به مشتری ۳۱ هزار تومان و ران گوساله کیلویی ۲۴ هزار تومان است که قیمت شقه بدون دنبه گوسفندی ۲۷هزار تومان برای مصرف کننده قیمت دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران بیان کرد: برای ثبات قیمت گوشت و عدم کاهش دام تا پایان سال با وجود تمام شدن صحرا و خشک‌سالی سالجاری نهاده دامی به میزان لازم و کافی تهیه شود و به آسانی در اختیار دامداران قرار گیرد.

وی گفت: گوشت گوسفند در یک سال گذشته دارای ثبات قیمت بود و با شرایط فعلی، خشکسالی و عدم واردات مقرون به صرفه، بازگشت قیمت به کمتر از کیلویی ۲۰ هزار تومان امکان‌پذیر نیست.

رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی تهران خاطرنشان کرد: احتیاجی به واردات گوشت نیست اما احتمال می‌رود نگهداری دام در پی عدم صحرا کافی و نهاده دامی سخت شود و دام زودتر از موعد ذبح شود.

ملکی با اشاره به این که معمولا گوشت گاوی به صورت یخ زده از کشور برزیل وارد می‌شود، بیان کرد: خروج دام در مقاطعی به صورت قاچاق انجام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: دام اصلاح شده و دام بومی در کشور وجود دارد که بیشتر گوساله جوان و گوشتی ذبح میشود.