تسلیت آمریکا به ایران

به گزارش افکارنیوز، " ماری هارف " معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا صمیمانه‌ترین مراتب همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان سانحه خط هواپیمای سپاهان ابراز می‌کند.

روز گذشته نیز " ولادیمیر پوتین " رئیس جمهور روسیه طی پیامی همدردی خود را با رئیس جمهور ایران به‌دلیل حادثه سقوط هواپیما در تهران ابراز داشت.

پوتین در این پیام که روی سایت رسمی کاخ کرملین منتشر شده و برای رئیس جمهور ایران ارسال شده، اعلام کرد: همدردی خالصانه من را به‌دلیل سقوط هواپیمای مسافربری بر فراز تهران که تعدادی تلفات انسانی داشته بپذیرید. من خواستار آن هستم که کلمات همدردی و حمایت من به کسانی که خانواده و دوستان خود را در این فاجعه از دست دادند منتقل شود.

پیشتر نیز " شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح " امیر کویت نیز با صدور پیامی سانحه سقوط هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران را به رئیس جمهور و ملت ایران تسلیت گفت.

" نبیه بری " رئیس پارلمان لبنان نیز طی پیامی حادثه سقوط هواپیمای مسافربری و کشته شدن چندین تن بر اثر آن را به آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران تسلیت گفته بود.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه سقوط هواپیمای ایران - ۱۴۰ را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

ونسان فلورانی با ابراز تاسف از وقوع سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در تهران که منجر به کشته شدن ده ها نفر شد، این حادثه را به خانواده‌های قربانیان و مقامات ایران تسلیت گفت.

ساعت ۹:۲۰ دقیقه یکشنبه هواپیمای مسیر تهران طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.

روابط عمومی پزشکی قانونی اعلام کرد: ۳۹ نفر در این حادثه کشته شدند که ۲۳ نفر مرد، ۱۰ نفر زن، یک دختر نوجوان، یک کودک دختر، ۲ کودک پسر و یک دختر نوزاد این کشته‌شدگان را تشکیل می‌دهند. جسد یک نفر از کشته‌شدگان همچنان در بیمارستان است.