روشهای نوین در توقیف موتورسیکلت

به گزارشافکارنیوز،در حالی که همزمان با تغییرات انجام شده در راس پلیس راهور پایتخت انتظار می رفت اجرای طرحهای هیجانی و یک روزه پایان یابد اما متاسفانه هنوز هم اجرای طرح های شتاب زده در کلانشهر پایتخت تداوم دارد. سرهنگ تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بارها اعلام کرده بود که دیگر خبری از اجرای طرحهای هیجانی در پایتخت نیست این در حالی است که در آخرین نمونه کفی های پلیس با استقرار در سطح شهر با موتورسیکلت سواران متخلف، دزد و پلیس بازی می‌کنند.

بسیاری از افسران پلیس با مخفی شدن در شمشادهای پشت چهارراهها به یک باره به سمت موتورسیکلت ها رفته و پس از برداشتن سوئیچ و کشیدن شمع موتورسیکلت آن را به روی کفی منتقل می‌کنند این در حالی است که اگر موتورسواری در برابر این ماموران مقاومت کند باید خسارت وارد شده به موتورسیکلت را خودش بپردازد. در آخرین نمونه روز جمعه سه جوان که در حال حرکت به سمت جنگل لویزان برای تفریح بودند ۵ مامور پلیس راهور به سمت آنها آمده و با لگد زدن و فحاشی موتورسیکلت را نقش زمین کردند. در این حادثه یکی از راکبان موتور سیکلت که به شدت دچار ترس و غش شده بود با کمک کسبه محل و خودروهای عبوری حالش بهتر شد. به نظر می‌رسد این گونه برخوردها به هیچوجه در شان پلیس راهور نیست.

ویترین نیروی انتظامی نظم ندارد

به گفته سردار احمدی مقدم رئیس پلیس کشور، پلیس راهور ویترین نیروی انتظامی است چرا که هر روزه در کف خیابان قرار دارد و مردم آنها را می بینند. این پلیس باید مظهر ادب و متانت باشد. سخنان فرمانده نیروی انتظامی در حالی بیان می شود که اگر گشتی در سطح شهر بزنید متاسفانه به علت عدم توجه مسئولان پلیس راهور تهران با مامورانی با لباس های نامناسب، چرکین و نامرتب مواجه می شویم موضوعی که باعثشده است ویترین نیروی انتظامی در نظر مردم اندکی غبارآلود شود، موضوعی که بارها از سوی سردار مومنی رئیس پلیس راهور کشور نیز مورد تاکید قرار گرفته است تا ماموران پلیس با ظاهری آراسته در سطح جامعه حاضر شوند.

برای قبض جریمه دنبال افسر پلیس باید رفت

متاسفانه یکی دیگر از مشکلات شهروندان در هنگام اعمال قانون نیز عدم پیاده شدن افسر پلیس راهور از خودرویش است به صورتی که اگر در اتوبانی راننده ای مرتکب تخلف شود و پلیس بخواهد او را اعمال قانون کند راننده باید ده ها متر از خودرواش فاصله گرفته و با ارایه مدارک به افسر پلیس برگ جریمه اش را دریافت کند. بر اساس قانون افسران پلیس هنگام جریمه موظفند به سمت خودروی متخلف رفته و راننده خودرو نیز نباید پیاده شود معضلی که بیشتر در خصوص خودروهای سنگین و در ساعات پایانی شب به چشم میخورد.