استیضاح وزیر علوم به خاطر تندروی‌هاست

به گزارش افکارنیوز، مصطفی افضلی‌فرد امروز اظهار کرد: استیضاح وزرا وظیفه قانونی و مسلم نمایندگان مجلس است و هیچ کسی نمی‌تواند در این زمینه برای نمایندگان مردم راه و روش ترسیم کند.

وی تصریح کرد: روش اعتدالی دولت یازدهم ایجاب می‌کرد تا وزیر علوم بهتر از این در انجام مأموریت خود عمل می‌کرد اما برخی از تندروی‌های او به ویژه در بحثعزل و نصب‌ها و نابه‌سامانی ایجاد شده در وزارت علوم دیگر تحمل همه را سر آورده و به احتمال زیاد استیضاح او اعلام وصول می‌شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به شاخصه‌های اعتدال اشاره کرد و گفت: گویی وزیر علوم به این شاخصه‌ها نظیر جلوگیری از تندروی‌های اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و حرکت در مدار اعتدال با مقبولیت خاص و حرکت بر محور خواسته مردم و همچنین بهره نگرفتن از افراد دخیل در فتنه ۸۸ مورد توجه وزیر علوم قرار نگرفته و همچنان فرجی دانا بر اسب تندروی و تندمزاجی سوار شده است.

افضلی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ‌در عزل و نصب وزیر علوم باید یک علامت سئوال واقعی را قرار داد که چرا وزیر علوم با وجود سلامت و توانمندی برخی از رؤسا و معاونان دانشگاه‌ها اقدام به قلع و قمع آنها کرده و به دور از فضای اعتدالی سعی کرده با تندروی‌ها، فضای دانشگاه‌ها را ملتهب کند.

وی بیان کرد: جامعه دانشگاهی ما امروز به فضای سالم، به دور از تنش و برخوردهای سیاسی و جناحی در رسیدن به افق توسعه واقعی نیاز دارد اما شاهد آن هستیم که برخلاف مصالح و منافع نظام برخی تندروی‌ها زمینه نارضایتی‌ را به وجود آورده و به همین خاطر عده‌ای از نمایندگان مصر هستند تا با این فرآیند تندروی وزیر علوم، استیضاح او انجام شود.

شکایت نمایندگان از تعلل هیئت‌ رئیسه مجلس در اعلام وصول استیضاح

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تعداد ۸۹ نفر از نمایندگان شکایت خود را از هیئت رئیسه مجلس به کمیسیون ۹۰ اعلام کردند که چرا هیئت رئیسه برخلاف آیین‌نامه از اعلام وصول استیضاح وزیر استنکاف می‌کند.

افضلی‌فرد ادامه داد: ‌البته به نظر می‌رسد نظر هیئت رئیسه نظر اصلاحی و رفع کدورت‌ها و برخی تنش‌ها بوده تا صلح و آرامش را برقرار کند اما نظر نمایندگان استیضاح‌کننده تاکنون تأمین نشده و بعید به نظر می‌رسد بعد از این نیز این نظر با وجود وعده‌های وزیر در اصلاح برخی از رویه‌ها تأمین شود.

وی گفت: به احتمال قوی استیضاح وزیر علوم ظرف روزهای آینده قطعی شده و در این زمینه مجلس استیضاح را در موعد مقرر انجام میدهد.