اسرائیل خواستار آتش‌بس ۷۲ ساعته شد

به گزارش افکارنیوز، رادیو اسرائیل گزارش داد، هیئت اسرائیلی در مذاکرات برقراری آتش‌بس، در نظر دارد به مذاکرات غیرمستقیم با مذاکره‌کنندگان فلسطینی در قاهره ادامه دهد.

بر اساس این گزارش، مقامات اسرائیلی پیش‌بینی کرده‌اند، علاوه بر آتش‌بس سه‌ روزه‌ای که از یکشنبه برقرار شده، ۷۲ ساعت دیگر برای تحکیم توافق آتش‌بس با حماس لازم خواهد شد.

در این گزارش آمده: انتظار می‌رود هیئت اسرائیلی با کاهش برخی محدودیت‌ها در غزه موافقت کند، از جمله با افزایش حق ماهیگیری، افزایش تعداد کالاهایی که وارد غزه می‌شوند و اجازه برای ورود سرمایه به داخل غزه برای پرداخت حقوق مقامات حماس.

هیئت اسرائیلی تاکید کرده قصد ندارد هیچ امتیازی در رابطه با درخواست‌های حماس برای گشایش بندر یا فرودگاه در غزه ارائه کند.

یک مقام صهیونیستی به رادیو اسرائیل گفت، به خاطر اختلافات گسترده میان دو طرف تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات صورت نگرفته است.

یک عضو هیئت فلسطینی در قاهره نیز سه‌شنبه گفت، تیم مذاکره‌کننده در میانه مذاکرات است و آماده نیست از هیچ یک از درخواست‌های خود که در طول دور اول مذاکرات آتش‌بس مطرح کرده بود، چشم‌پوشی کند.

اما یک منبع به روزنامه القدس گفت، اعضا هیئت فلسطینی مایلند بازگشایی تدریجی بندر و فرودگاه در منطقه تحت محاصره را بپذیرند.