ادعای عربستان درباره تعطیلی مراکز هسته ای ایران!

به گزارش افکارنیوز، شبکه الاخباریه گزارش داد: ایران اعلام کرده است اجازه نمی دهد با برنامه هسته‌ای اش بازی شود. مسئولان برنامه هسته ای ایران تاکید کردند این کشور خط قرمزهایی دارد که هرگز از آنها عبور نمی کند، خط قرمزهایی که به گفته آنان قابل مذاکره نیست. این در حالی است که انتظار می رود دور جدید مذاکرات ایران و غرب درمورد نهایی کردن توافق دو کشور بر سر دستگاههای سانرتریفیوژ این کشور و میزان غنی سازی آنها باشد.

در همین حال " جیم اسمیت " سفیر آمریکا در عربستان گفت بسیار مشکل است پیش بینی کرد چه اتفاقی در مذاکرات آینده رخ خواهد داد و با این حال رسیدن به نتیجه مستلزم زمان بشتری است تا همه اهداف فراهم شود هر چند آنچه مهم به نظر می رسد رهایی جهان از تهدیدهای هسته ای است.

الخباریه نوشت: مهم ترین اختلاف بین ایران و غرب بر سر تعیین چارچوب غنی سازی اورانیم در ایران است. ده سال است که ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای این کشور اختلاف شدید دارند. ایران هم اکنون بیش از ۱۹ هزار دستگاه سانتریفوژ دارد اما آمریکا و غرب خواهان کاهش آن به دو تا چهار هزار دستگاه هستند.

"خلیل جهشان" تحلیلگر سیاسی گفت اختلافات بین ایران و غرب همچنان باقی است و حصول پیشرفت در مذاکرات مستلزم آمادگی ایران برای بستن برخی از مراکز هسته ای است و علاوه بر این ایران باید میزان غنی سازی اورانیوم را تا حدی کاهش دهد که خطر تبدیل شدن برنامه مسالمت آمیز هسته ای این کشور به برنامه نظامی از بین برود. ایران تلاش می کند با برطرف شدن اختلافات با غرب، تحریم های اقتصادی را از میان بردارد.