کاهش دما در شمال و شرق کشور

به گزارشافکارنیوز،فریبا گودرزی، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده افزود: امروز " سه شنبه ۲۱ مرداد ماه ۹۳ " اعلام شد که به سبب نفوذ توده هوای خنک و استقرار آن از فردا تا شنبه در سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه های البرز و بتدریج شمال شرق کشور، کاهش دما و فعالیت بارشی این سامانه در این مناطق رخ خواهد داد.

وی افزود: بارش پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد طی اواخر وقت امروز و فردا در گلستان و شرق مازندران و در روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه با تقویت جریانات شمالی در سواحل دریای خزر بارش باران در استان های گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی تشدید می شود؛ ضمن اینکه در این مدت در شمال استان های البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی نیز در ساعات بعد از ظهر و اویل شب رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

گودرزی گفت: بیشترین بارش در روزهای پنج شنبه تا جمعه در خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران رخ خواهد داد و دریای خزر از چهارشنبه تا شنبه مواج خواهد بود و همچنین بعد از ظهر سه شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان و شرق فارس رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی تصریح کرد: در سه روز آینده در شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد و گرد و خاک ادامه خواهد داشت و انتظار می رود که پنجشنبه و جمعه بر شدت وزش باد در منطقه زابل افزوده شود.

گودرزی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی ۲ روز آینده گفت: وضعیت آب و هوای تهران در ادامه وقت امروز، قسمتی ابری، در پاره ای نقاط غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا، کمی ابری، در پاره ای نقاط غبارمحلی، در ارتفاعات افزایش ابر و روز پنجشنبه، نیمه ابری، در پاره ای نقاط وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی می شود. همچنین دمای تهران از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده رو به کاهش خواهد رفت و هوا حدود ۴ درجه خنک تر خواهد شد.

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

نام استان

بیشینه دما

کمینه دما

آذربایجان شرقی

۳۵

۲۱

فارس

۳۸

۲۲

آذربایجان غربی

۳۴

۱۵

قزوین

۳۸

۱۸

اردبیل

۲۸

۱۵

قم

۴۴

۲۲

اصفهان

۳۸

۲۲

کردستان

۴۰

۱۶

البرز

۳۸

۱۹

کرمان

۳۶

۱۵

ایلام

۳۸

۲۲

کرمانشاه

۴۰

۱۶

بوشهر

۳۷

۳۰

کهکیلویه و بویراحمد

۳۷

۱۷

تهران

۳۹

۲۴

گلستان

۳۶

۲۳

چهارمحال و بختیاری

۳۳

۱۰

گیلان

۳۵

۲۲

خراسان جنوبی

۳۶

۱۷

لرستان

۴۱

۱۶

خراسان رضوی

۳۸

۲۰

مازندران

۳۶

۲۴

خراسان شمالی

۳۵

۲۱

مرکزی

۳۷

۲۰

خوزستان

۴۸

۳۰

هرمزگان

۳۶

۳۹

زنجان

۳۷

۱۶

همدان

۳۷

۱۴

سمنان

۴۱

۲۷

یزد

۴۱

۲۶

سیستان و بلوچستان

۳۸

۲۲