خبر خوش برای طرفداران پژمان + عکس

به گزارش افکارنیوز، اواسط اسفند سال گذشته بعد از چهار ماه پس از پایان پخش سریال «پژمان» عوامل این مجموعه تلویزیونی پرمخاطب خبر ساخت فیلم سینمایی آن را دادند. فیلمی که همچون سریال، به ماجراهای پژمان جمشیدی بازیکن سابق فوتبال بعد از شهرت می‌پردازد و موضوعات دیگری جز سریال را پیگیری می‌کند.


داستان سریال «پژمان» که از شبکه سوم سیما پخش شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت درباره پژمان جمشیدی ستاره سابق فوتبال است که برای چهارمین فصل متوالی موفق نشده برای خودش یک تیم پیدا کند. به همین دلیل به‌ تدریج وارد دورانی می‌شود که کمتر کسی او را در خیابان می‌شناسد. در این سریال پژمان جمشیدی، سام درخشانی، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان، بیژن بنفشه‌خواه و اردشیر کاظمی ایفای نقش کرده بودند.

استقبال از «پژمان» و تصمیم به ساخت فیلم سینمایی

آن زمان اعلام شد پیمان قاسم‌خانی نگارش فیلمنامه را انجام می‌دهد و محسن چگینی نیز تهیه‌کننده فیلم خواهد بود. همچنین برنامه ریزی دست اندرکاران پروژه سینمایی «پژمان» برای کلید زدن این فیلم تابستان سال ۹۳ و بعد از بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ است. البته جمشیدی پیش از حضور در نسخه سینمایی شوخی با زندگی‌اش، با فیلم سینمایی «آتش بس۲» به کارگردانی تهمینه میلانی، سینما را تجربه کرد. آن هم در نقشی غیر از خودش.


با اعلام این خبر، مدتی بعد در اردیبهشت ۹۳ چگینی از پایان نگارش فیلمنامه تا تیر ماه خبر داد و گفت پس از این مرحله وارد پیش‌تولید فیلم سینمایی خواهند شد. آن روزها، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر حضور حمید فرخ‌نژاد در فیلم نیز به گوش می‌رسید. همچنین با وجود اینکه کارگردان پروژه قطعی نشده بود، تهیه‌کننده تأکید کرده بود احتمالا سروش صحت همچون نسخه تلویزیونى کارگردانى کار را بر عهده خواهد داشت.

ماجراهای پژمان جمشیدی بعد از شهرت دوباره!

جمشیدی نیز درباره ساخت فیلم سینمایی «پژمان» اظهار نظرهایی داشت: پیمان قاسم خانی هوش بالایی در نگارش فیلمنامه‌های پرمخاطب دارد و بی شک برای این فیلم سینمایی نیز ایده‌های بسیار جذابی خواهد داشت که بتواند در جذب مخاطب موفق باشد. فیلم سینمایی «پژمان» ماجرای معروفیت من بعد از بازیگر شدنم و اتفاقات بعد از آن است و با توجه به اینکه مدتها است که من و پیمان قاسم خانی زمان زیادی را با هم می‌گذرانیم، او از همه اتفاقاتی که بعد از بازی من در سریال «پژمان» رخ داده خبر دارد و دیگر نیازی به این نیست که من مسئله‌ای را برای او تعریف کنم و یا بدانم در فیلمنامه چه می‌گذرد.


او که در این مدت بازی در تئاتر را نیز با نمایش «بادی که تورا برد مرا خشک کرد» تجربه کرده، در بخش دیگری از سخنان خود گفته است: بعد از بازی من در سریال «پژمان»، به نوعی دیگر در جامعه دیده شدم. این بار به جای پیشنهاد از سوی باشگاه‌های فوتبال، کارگردانان مختلفی برای بازی در فیلم‌هایشان به من پیشنهاد بازی می‌دادند، اما من از هر ۲۰ پیشنهادی که به من می‌شد، ۱۸ پیشنهاد را رد می‌کردم.

اولویت کارگردانی با سروش صحت است

آخرین اظهارنظری که از سوی عوامل پروژه منتشر شده، متعلق به قاسم‌خانی است: سروش صحت صاحب ایده پروژه «پژمان» است بنابراین اولویت کارگردانی هم خود اوست. فکر نمی‌کنم من کارگردان فیلم شوم. صحت فعلا مشغول ساخت سریال «شمعدونی» است که البته اگر ساخت این دو پروژه با هم تلاقی پیدا کرد، برای پژمان سراغ کارگردان دیگری می‌رویم.



گرچه وعده پایان نگارش فیلمنامه تا تیرماه عملی نشده، اما در صورتی که عوامل هرچه سریع‌تر وارد مرحله پیش تولید شوند، احتمال رونمایی از فیلم سینمایی «پژمان» در جشنواره فیلم فجر امسال وجود دارد.

حضور پیمان قاسم‌خانی در پشت صحنه و تعامل درباره فیلمنامه «پژمان»

روز گذشته دوشنبه ۲۰ مرداد نیز در حاشیه بازدید مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه، از پشت صحنه سریال «شمعدونی»، حضور سرزده قاسم‌خانی و سخنان رد و بدل شده بین او و صحت و زین‌‌العابدین موضوع ساخت فیلم سینمایی «پژمان» را زنده کرد.

میل تیم سازنده و سازمان «ساختمان پزشکان۲» بود اما عوامل «پژمان» راحت‌تر جمع می‌شدند

در همین راستا، اصل موضوع را از مدیر شبکه سه جویا شدیم و او در این باره به مهر توضیح داد: گروه سازنده «پژمان» و «ساختمان پزشکان» یکی است و تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان آن یکسان هستند. از آنجایی که پیشنهادی مبنی بر ساخت سری دوم «ساختمان پزشکان» وجود داشت که به خاطر جمع نشدن گروه عملی نشد و «پژمان» کار بعدی همین گروه بود، تصمیم گرفتیم ساخت سری دوم این سریال را در اولویت قرار دهیم، ‌ گرچه هم میل سازمان و هم گروه سازنده به ادامه پیدا کردن «ساختمان پزشکان» بود اما عوامل «پژمان» راحت‌تر دوباره دور هم جمع می‌شدند.



وی افزود: ‌ بنابراین تصمیم گرفتیم پروژه «پژمان ۲» را به سمت اجرایی شدن ببریم. بخشی از فیلمنامه اکنون در حال نگارش است و قرار است از این سریال یک فیلم بلند سینمایی استخراج شود.

می‌توانیم منتظر «پژمان» به شکل سینمایی - سریال باشیم

زین‌العابدین تصریح کرد: تعداد قسمت‌های سریال هنوز جمع بندی قطعی نشده است. اما درباره ساخت آن توافق داریم. پیمان قاسم‌خانی سیناپس کار و بخش‌هایی از متن را ارائه کرده است. بنابراین می‌توانیم منتظر «پژمان» به شکل سینمایی - سریال باشیم.

محسن چگینی تهیه‌کننده اثر هم روز گذشته در گفتگو با مهر تأکید کرد: به محض اینکه به توافقات اولیه برسیم، پروانه ساخت این فیلم سینمایی را دریافت خواهیم کرد. پس از این درباره تعداد قسمت‌های نسخه تلویزیونی آن به نتیجه خواهیم رسید.

پژمان جمشیدی و سام درخشانی حتما هستند

وی درباره کارگردان پروژه گفت: هنوز حضور سروش صحت یا کارگردان دیگر در این کار قطعی نشده است. اکنون تنها حضور پژمان جمشیدی و سام درخشانی در این فیلم سینمایی قطعی است.