به گزارش افکارنیوز، طی مطالعه‌ای که صورت گرفته است اسامی ده استادیوم بزرگ جهان در دنیای فوتبال به طور رسمی منتشر شد که به شرح زیر است:

۱ - استادیوم‌ روگرا‌دو می دی

برای دیدن بزرگترین استادیوم فوتبال حاضر در جهان باید به کره شمالی سفر کرد، در جایی به نام پیونگ‌ یانگ استادیوم‌ بسیار بزرگی به نام روگرادو‌ می‌ دی با ظرفیتی معادل صد و پنجاه هزار نفر وجود دارد در این استادیوم برخی بازی‌های تیم ملی فوتبال کره شمالی و برخی مسابقات فوتبال زنان کشور در سطح ملی برگزار می‌شود.

همچنین این استادیوم میزبان برخی از رقابت‌های ورزشی مثل فستیوال‌مشهور آریرانگ‌ هم می‌باشد.

۲ - استادیوم یوا باهاراتی‌ کرینگان

دومین استادیوم بزرگ دنیا به نام یوا‌ باهاراتی‌ کرینگان‌ با این سالت کیک استادیوم است که در کشور هند قرار داشته و در حدود بیست هزار نفر ظرفیت دارد این استادیوم معمولا میزبان مسابقات تیم ملی فوتبال این کشور است در این استادیوم همچنین مسابقه دو تیم ملی آ‌ژانتین و ونزوئلا‌ که در تاریخ دوم سپتامبر ۲۰۱۱ برگزار شد که با نتیجه یک بر صفر به نفع تیم ملی فوتبال آرژانتین به پیروزی رسید همچنین برخی مسابقات دوستان تیم‌های اروپایی که می‌توان به آخرین بازی اولیورکان با تیم فوتبال بایرن‌مونیخ اشاره کرد درا ین استادیوم برگزار شد.

۳ - میشیگان‌ استادیوم‌

سومین استادیوم بزرگ دنیا در ایالات متحده آمریکا قرار داشته و میشیگان‌ استادیوم‌ نام دارد این استادیوم‌ ‌ظرفیتی معادل صد ونه هزارو‌ نهصد و یک دارد در این استادیو م رکورد هزار تماشاچیان فوتبال در چهارچوب رقابت‌های بین‌المللی گینس کاپ رقم خورد در این استاد‌یوم همچنین رویارویی دو تیم منچستریونایتد‌ و رئال‌مادرید هم انجام گرفت که در حدود صد و نه هزار و سیصد هیجده نفر در آن شرکت کردند.

۴ - استادیوم‌ آز‌تکا

چهارمین استادیو‌م بزرگ حاضر در دنیای فوتبال در مکزیک قرار داشته و ظر‌فیتی معادل صد و پنج هزار نفر دارد. به دلیل وسعت این استاد‌یوم همیشه تعداد هواداران فوتبال در این استادیوم به بیشتر از صد هزار نفر می‌رسد در این استادیوم رقابت‌های تیم ملی فوتبال مکزیک و همچنین مسابقات باشگاه‌های آمریکا برگزار شده است این استادیوم به دلیل میزبانی در مسابقه دو تیم ملی ایتالیا و آلمان که با نتیجه چهار بر سه به نفع ایتالیا به پایان رسید در تاریخ هفدهم ژاوئیه‌۱۹۷۰ میلادی از شهرت بالایی برخوردار است.




این استادیوم همچنین میزبان فینال دو جام جهانی ۱۹۸۶ و ۱۹۷۰ هم بوده است.

۵ - استادیوم ملبورن کریکت‌ گراند

پنجمین استادیوم بزرگ حاضر در دنیای فوتبال استادیوم ملبورن کریکت گراند است که در شهر ملبورن‌ استرالیا قراردارد در این استادیوم فقط رقابت‌های کرکیت در آن برگزار نمی‌شود بلکه از این استادیوم برای برگزاری مسابقات فوتبال این کشور و همچنین برگزاری مسابقات فوتبال آمریکایی استفاده می‌شود.

ظرفیت این استادیوم صد هزار و هیجده نفر است و استادیومی چند منظوره محسوب می شود که مجهز به بلند ترین بر جهای روشنایی در جهان می‌باشد در این استادیوم رقابت های المپیک ۱۹۵۶ برگزار شد.

ظرفیت ابتدایی این استادیوم در حدود صد و بیست هزار نفر بوده ولی طی سال های اخیر با توجه به مسائل امنیتی به صد هزار و هیجده نفر کاهش یافت.

۶ - استادیوم بوکیت جلیل نشنال

ششمین استادیوم بزرگ حاضر در جهان بوکیت‌ جلیل نشنال‌ نام دارد که در کشور مالزی قرار دارد این استادیوم در شهر کوالا لامپور‌ است و در تاریخ یکم ژانویه ۱۹۹۸ میلادی افتتاح شد و مسابقات کمون ولس‌ در آن برگزار گردید.

این استادیوم جایگزین استادیوم ساها آدام و همچنین قدیمی ترین استادیوم کوالالامپور‌ یعنی استادیوم مردکا‌ گردید. این استادیوم میزبان رقابتهای تیم ملی فوتبال مالزی و همچنین فینال رقابتهای سوپر لیگ این کشور است.

در عین حال هر ساله برخی از رقابتهای دوستانه میان بزرگان حاضر در لیگ برتر انگلستان با تیم ملی فوتبال این کشور هم برگزار می‌شود.

۷. استادیوم ‌آزادی

هفتمین استادیوم بزرگ حاضر در جهان استادیوم آزادی است که در تهران، پایتخت ایران قراردارد.

این استادیوم در سال ۱۹۷۱ افتتاح شد و بازیهای آسیایی ۱۹۷۴ در این استادیوم انجام شد. ظرفیت این استادیوم صد هزار نفر است و رقابتهای تیم ملی فوتبال ایران و همچنین بازی دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس در این استادیوم برگزار می‌شود.

استادیوم آزادی سومین استادیوم بزرگ حاضر در آسیا و بزرگترین استادیوم خاورمیانه می‌باشد.





۸. استادیوم نیوکمپ

هشتمین استادیوم بزرگ حاضر در دنیا استادیوم تیم فوتبال بارسلوناست که نیوکمپ نام دارد و دارای ظرفیتی معادل نود و نه هزار و سیصد و پنجاه و چهار نفر است.

به طور کلی این استادیوم ظرفیت صد هزار تماشاچی را داشته و در سال ۱۹۵۷ میلادی به طور رسمی افتتاح شده است آنطور که پیش‌بینی شده است. در ابتدا نام بارسا خوان کمپر موسس این استادیوم روی آن قرار داشته است ولی در ادامه بسیاری از مالکان این باشگاه در آن زمان تصمیم به تصحیح این نام از نظر سیاسی گرفته و آن را به نام جدید استادیوم کلوب فوتبال بارسلونا نامیدند.

در سال ۱۹۶۱ یعنی چهار سال بعد از افتتاحیه رسمی این استایوم با پولهایی که لوئیزیتو سوارز از اینتر گرفت این استادیوم را تکمیل کرد و نام جدید این استادیوم توسط خوان گسپارت نیوکمپ نامیده شد.

استادیوم نیوکمپ میزبان دو فینال از رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در سال ۱۹۸۹ میان دو تیم میلان و استیوا و در سال ۱۹۹۹ میان دو تیم منچستر و بایرن مونیخ بوده است.

۹. استادیوم فرست نشنال بانک

نهمین استادیوم بزرگ حاضر در دنیای فوتبال در سال ۱۹۸۶ میلادی ساخته و در سال ۱۹۸۹ میلادی ساخته و در سال ۱۹۸۹ به افتتاح شد این استادیوم فرست نشنال بانک نام داشته و در آفریقای جنوبی قرار دارد و دارای ظرفیتی معادل نود و چهار هزار و هفتصد و سی و شش نفر می‌باشد.

این استادیوم در سال ۲۰۰۹ میلادی دوباره بازسازی شد تا آماده استفاده در رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۰ باشد این استادیوم در شهر ژوهانسبورگ قرار دارد و نشان دهنده تاریخ فوتبال آفریقای جنوبی است.

این استادیوم با نام ساکر سیتی هم خوانده می‌شود و نلسون ماندلا چهره مطرح حاضر در آفریقا بعد از سالهای طولانی که در زندان به سر می‌برد برای اولین بار در این مکان با مردم ملاقات کرد.

۱۰. استادیوم ویمبلی

دهمین استادیوم بزرگ حاضر در جهان استادیوم ویمبلی است که در شهر لندن قرار داشته و ظرفیتی معادل نود هزار تماشاچی دارد بی‌شک این استادیوم از قدمت زیادی در مقایسه با ده استادیوم نام برده برخوردار نیست و در مقایسه با بقیه کمی جوان به نظر می‌ر سد این استادیوم یک بار بازسازی شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی بار صرف هزینه‌ای معادل ۹۱۸ میلیون یورو میزبان نودهزار تماشاچی فوتبال شد.

بعد از یانکی استادیوم که با صرف هزینه یک میلیارد وصد میلیون یورو ساخته شده استادیوم ویمبلی هم جزو پرهزینه‌ترین و گرانترین استادیومهای حاضر در دنیا بوده است در این استادیوم رقابتهای تیم ملی فوتبال انگلستان و فینال جام اتحادیه انگلستان برگزار می‌شود.

دراین استادیوم همچنین فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ میلادی برگزار شد.

اولین گلی که در استادیوم جدید ویمبلی زده شد توسط یک فوتبالیست ایتالیایی به نام جان پائولو پاتزینی به ثبت رسید.