در پی اقدامات قضایی و پلیسی دقیق، " هشتمین مرد خبیثواقعه خمینی شهر " پس از چند روز کار اطلاعاتی و با دستور دادستان خمینی شهر در شهرستان مبارکه، در فاصله ۹۰ کیلومتری اصفهان و در مخفیگاهش بازداشت شد تا به زودی در برابر بازپرس بت‌شکن، قاضی مسئول پرونده به سوالات مورد نظر پاسخ بگوید.

پیش از این و در دو عملیات دیگر ۷ نفر دیگر از متهمان بازداشت و روانه زندان شدند تا با این دستگیری رقم افراد بازداشتی که مستقیما در جنایت دست داشته‌اند به عدد ۸ برسد.

دادستان خمینی شهر ضمن اعلام این خبر گفت: بازپرس پرونده به صورت کاملا متمرکز در تلاش است تا در هر زمان دستورات مقتضی را برای دستگیری متهمان صادر نماید و پرونده هرروز با تحولاتی مثبت روبه‌رو است و امید می‌رود تا سایر متهمان نیز در اسرع وقت گرفتار شوند.

حجه الاسلام رضایی در گفتگوی اختصاصی با عبرت نیوز گفت: متهم بازداشت شده منصور - پ نام دارد و از افراد شرور شهرستان خمینی شهر بوده که پس از شرکت در جمع جوانان جنایتکار و از ترس برخورد قانونی از منطقه گریخته و پس از جابجایی‌های متعدد به شهرستان مبارکه می‌رود.

بر اساس این گزارش ماموران پلیس آگاهی اصفهان با کسب نیابت قضایی از دادسرای خمینی شهر روانه مبارکه شده و پس از انجام یک مجموعه اقدامات اطلاعاتی و کشف مخفیگاه متهم موفق شدند وی را شب گذشته غافلگیر و بازداشت کنند.

سرهنگ ' حسین حسین زاده ' افزود: ' م. پ ' که خود را در یک گاوداری در منطقه ' زیباشهر ' شهرستان مبارکه مخفی کرده بود، یکشنبه شب توسط ماموران آگاهی آن شهرستان دستگیر شد.

وی با بیان اینکه ماموران آگاهی شهرستان مبارکه بلافاصله با محاصره منطقه، این فرد شرور را دستگیر کردند، افزود: متهم در بازجویی های اولیه به جرم خود اعتراف کرد. علاوه بر این فرد، شخصی که به این متهم پناه داده بود نیز دستگیر شد. براساس قانون، افرادی که به متهمان پناه دهند و یا هنگام فرار به آنها یاری رسانند، مجرم شناخته و به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

' غلامرضا انصاری ' رییس دادگستری استان اصفهان، چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود: از ۱۴ عامل شناسایی شده این حادثه، هشت نفر دارای سوابق کیفری هستند و شش نفر دیگر پرونده‌ای در دادگاه های استان اصفهان ندارند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده درباره سوابق كیفری عاملان تجاوز به عنف در خمینی شهر افزود: از این هشت نفر، سه نفر در زمینههای شرب خمر، ایراد ضرب و جرح، قمهکشی، آدم ربایی، سه نفر دیگر در زمینه های آدم ربایی، رابطه نامشروع، نزاع دسته جمعی و چاقو كشی و دو نفر هم در زمینه شرب خمر و سرقت، سابقه كیفری در دادگاه های استان اصفهان دارند.