طبق اطلاعيه روابط عمومي بيمه مركزي، قرار بود آيین بزرگداشت چهلمین سال تأسیس بیمه مرکزی با حضور محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، جمعی از وزرا، رئیس کل بیمه مرکزی، مدیران عامل شرکتهای بیمه، مدیران صنعت بیمه کشور و چهار هزار نفر از فعالان صنعت بیمه برگزار شود.
این در حالی است که گزارش های دریافتی حاکی است در پی تهدید جمعی از مدیران و فعالان صنعت بیمه مبنی بر ترک مراسم در صورت سخنرانی رحیمی، وی ترجیح داده به علت پیامدهای احتمالی، از حضور و سخنرانی در این مراسم چشم پوشی کند.
پس از طرح اتهاماتی درباره اختلاس، ‌ جعل سند و فساد بیمه ای حلقه فاطمی در شعبه کرج شرکت بیمه ایران و طرح نام معاون اول رئیس جمهور به عنوان یکی از متهمان مرتبط با این پرونده، بخشی از مردم طی سال گذشته نسبت به سرمایه گذاری در این صنعت بدبین شده اند.
به گفته فعالان صنعت بیمه، ‌ همچنین رحیمی به عنوان رئیس سابق دیوان محاسبات کشور، ‌ از عوامل برکناری هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دولتی بیمه ایران بوده است که بعدها مشخص شد اتهامات مطرح شده علیه این افراد که در گزارش اشتباه رحیمی به رئیس جمهور طرح شده بود، ‌ بی پایه بوده است.
به گزارش مشرق، همچنین در پی افشاگری روز گذشته مشرق جزئیات تازه ای از سخنرانی مخفیانه اخیر اسفندیار رحیم مشایی در جمع مدیران شرکت های بیمه ای و اتاق فکر صنعت بیمه کشور در پژوهشکده بیمه مرکزی منتشر شده است.
مشایی در این جلسه، ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه صنعت بیمه به عنوان زیرساخت اقتصادی و اجتماعی کشور، انتظارات خود را برای ورود بیمه گران به حوزه های نوین بیمه مطرح کرده است.
این گزارش می افزاید، مشاور ارشد رئیس جمهور، خواستار تداوم تشکیل جلسات مشورتی با مدیران صنعت بیمه شده است.