سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) با انتشار بيانيهاي مسئوليت كشتار غيرنظاميان در حمله هوايي اخير عليه ليبي را بهعهده گرفت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حملات هوایی اخیر در طرابلس، یک سایت موشکی نظامی هدف بود، اما به نظر می‌رسد که یک بمب به هدف مدنظر اصابت نکرد و این حادثه تلفات غیرنظامی بر جای گذاشت.

این بیانیه افزود: این حادثه ممکن است حتی به‎دلیل وجود نقصی در سیستم جنگ‎افزاری باعثتلفات غیرنظامی در منطقه مسکونی شده باشد.

" چارلز بوچارد " فرمانده پشتیبانی عملیات مشترک ناتو گفت: " ناتو به خاطر تلفات غیرنظامی در این حمله ابراز تأسف می‌کند و در انجام حملات علیه رژیمی که مصمم به استفاده از خشونت علیه شهروندان خود است نهایت دقت را به کار می گیرد.

وی افزود: " اگرچه ما هنوز در حال بررسی جزئیات این حادثه هستیم، اما شواهد و نشانه‌ها حاکی از این است که ممکن است نقص سیستم جنگ افزاری باعثوقوع این حادثه شده باشد ".

بنا بر بیانیه ناتو، در عملیات جنگی علیه لیبی تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ حمله هوایی صورت گرفته است.

ناتو همچنین در بیانیه خود آورده است: هریک از مأموریت‌های ناتو کاملا با دقت بسیار زیاد به‎گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شود تا از هرگونه تلفات غیرنظامی اجتناب شود.

این بیانیه افزود: ناتو کاملا مسئولیت این عملیات را به عهده می‌گیرد.

نيروهاي ناتو چند روز پيش در يك حمله هوايي خانه غيرنظاميان در منطقه مسكوني شهر "سوق الجمعه " واقع در طرابلس را مورد هدف قرار دادند و در اين حمله ۵ نفر كشته شدند.