پاسخ فنایی به حمله شدید قلعه نویی

به گزارش افکارنیوز، محمد فنایی در مورد صحبت‌های امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی مقابل سایپا و اینکه کارشناسی‌های محمد فنایی از قبل تعیین شده است، گفت: «با صحبت‌های قلعه‌نویی منم مشهور می‌شوم! هر انسان با وجدانی می‌داند که باید به صحبت‌های طرف مقابل احترام بگذارد اما آنچه ایشان می‌گوید کارشناسی شده نیست و از تفکرات خودش برداشت کرده است. قلعه‌نویی بر مبنای منافع تیمش صحبت می‌کند.»



وی ادامه داد: «من هرگز نمی‌توانم بگویم قلعه‌نویی در مربیگری اشتباهاتی داشته یا دارد. به خودم چنین جرأتی نمی‌دهم که در مورد قلعه‌نویی و دیگر مربیان نظر بدهم. حق نداریم نسبت به آنها صحبت کنیم. زیرا در مسائل فنی از آنها ناآگاه‌تریم. آنها هم متخصص داوری نیستند. امثال قلعه‌نویی‌ها نسبت به داوری ناآگاه هستند و من و امثال من هستیم که سال‌ها خاک داوری خورده‌ایم و سکوها و کرسی‌های بین‌المللی را گرفته‌ایم و ما هستیم که می‌توانیم نظر کارشناسی بدهیم.»



فنایی تاکید کرد: «ما مردمی بسیار آگاه و بادانش داریم که فوتبال و داوری را خوب می‌فهمند. قلعه‌نویی به خودش و شخص مقابلش احترام بگذارد و اشخاص را مقابل هواداران تیمش قرار ندهد. هواداران استقلال و پرسپولیس باوجدان هستند و خوب و بد را تشخیص می‌دهند. اگر مربی کم می‌آورد دلیلش مشکل داوری نیست.»



کمک‌داور حاضر در جام جهانی ۱۹۹۴ تصریح کرد: «من اگر صحبتی می‌کنم بر اساس تفکرات و تجربیات خودم است که در بالاترین رده‌های داوری دنیا هم حضور داشته‌ایم و توجیه نمی‌کنیم. به امثال قلعه‌نویی‌ها احترام می‌گذارم که در دوران مربیگری‌شان موفق بودند اما این بداخلاقی است که کارشناس داوری را در مظان اتهام قرار می‌دهند. ارباب جراید و رسانه‌ها به خوبی می‌دانند که ما چگونه صحبت می‌کنیم.»



فنایی در پایان گفت: من شکایتی هم ندارم و افتخار میکنم که سالها در میادین بینالمللی داوری از جمله المپیک، جام جهانی و مسابقات قارهای حضور داشتم و پرچم کشورم را به اهتزاز درآوردم. نمیخواستم جواب قلعهنویی را هم بدهم اما گاهی اوقات لازم است تا صحبتهایی را مطرح کنم.