واکنش آمریکا به اظهارات ایران درباره فرگوسن

به گزارشافکارنیوز، واشنگتن در پاسخ به انتقادها اعلام کرد آمریکا مسئولیت هر نوع مشکلات احتمالی در زمینه حقوق بشر را در نا آرامی های نژاد پرستانه در فرگوسن در ایالت میسوری(مرکز) به عهده می گیرد.

وی افزود: اعتراضات فرگوسن، یک مسأله داخلی است و به وزارت خارجه ربطی ندارد.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سئوالی درباره انتقادهای مصر، ایران، روسیه و چین گفت: زمانی که ما مشکلات و مسائلی در کشور داریم سعی می کنیم صادقانه با صراحت به آن بپردازیم.

هارف در کنفرانس مطبوعاتی هر روزه خود مدعی شد: افراد آزاد هستند آنچه را که می خواهند بیان کنند و این آزادی بیان است. اما من با این موضوع کاملا مخالفم که آنچه که این جا اتفاق افتاد با آنچه که در کشورهای ذکر شده روی داد قابل مقایسه است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: در آمریکا ما شیوه رویارویی با مشکلات را به صورت صادقانه و صریح با آنچه که در دیگر کشورهای جهان صورت می گیرد مورد مقایسه قرار می دهیم.

وی در عین حال سعی کرد با طرح موضوع بازداشت خبرنگار واشنگتن پست، بحثرا منحرف کند و در این خصوص گفت: سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: ما همچنان از دولت ایران می خواهیم فورا آقای رضائیان و دیگر افراد را آزاد کند.

ماری هارف گفت: ما از طریق سوئیس حافظ منافع خود درخواست دسترسی کنسولی کرده ایم. به طور کلی پاسخ ایران به درخواست های ما برای دسترسی به کنسولگری برای شهروندان با تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی این است که ایران تابعیت آمریکایی آنها را به رسمیت نمی شناسد و آنها را فقط شهروندان ایرانی می داند. ما بر استفاده ازهمه تلاش خود برای بازگشت سالم و آزادی او و افراد بازداشت شده دیگر متمرکز شدیم.

" هارف " در خصوص طرح این موضوع در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ما همواره این موضوع را مطرح کردیم و انتظار داریم مطرح کنیم.

"ماری هارف" گفت: ما همچنان بدنبال نشستی با ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد هستیم.در صورتی که برنامه جدیدی باشد حتما به شما اطلاع خواهم داد.