آغاز به کار ستاد استقبال از مهر

به گزارشافکارنیوز،حجت الله بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این جلسه بیان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در مهرماه با تمام ظرفیت و امکانات به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد و پیش بینی می شود همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی حدود ۲ میلیون جابه جایی به سفرهای شهری افزوده شود.

وی ادامه داد: در راستای خدمات رسانی بهتر به شهروندان، بازسازی ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفته که خوشبختانه تاکنون بیش از یکصد مورد از نوسازی اتوبوسها محقق شده است. همچنین مجموعه تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهر تهران خدمات رسانی ویژه ای را به دانش آموزان به عنوان سرویس مدرسه خواهند داشت.

بهروز با بیان اینکه همچنین متروی تهران با تمام ظرفیت به شهروندان در این ایام خدمات رسانی می کند گفت: براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته سرفاصله حرکت قطارها در برخی خطوط کاهش می یابد و خدمات رسانی رایگان مترو به دانش آموزان و دانش جویان را در روز اول مهرماه خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: همچنین تاکسی های پایتخت به صورت منسجم تر و منظم تری از نخستین ساعات صبح به شهروندان خدمات رسانی می کنند. میزان کل جایه جایی تهران در مهرماه حدود ۲۲.۵ میلیون پیش بینی شده که برآورد می شود که حدود ۱۳.۵ میلیون یا به عبارتی حدود ۶۰ درصد جابه جایی ها با ناوگان حمل و نقل عمومی صورت خواهد گرفت.

افزایش ۲۵ درصدی ترافیک پایتخت در مهرماه

براساس این گزارش، سرهنگ تیمور حسینی رییس پلیس راهور تهران بزرگ نیز بیان کرد: هرساله همزمان با بازگشایی مراکز آموزشی ترافیک شهر حدود ۲۵ درصد افزایش می یابد که امسال نیز پیش بینی می شود شاهد افزایش این حجم از ترافیک باشیم.

وی تاکید کرد: در مهرماه، پلیس راهور با تمام توان و نیرو خود ر آماده باش است تا بتوانیم نسبت به مدیریت بهتر ترافیک اقدام کنیم.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: نیروهای پلیس راهور در تمام سطح شهر به ویژه نقاط پرتردد مانند محدوده مراکز آموزشی و مدارس حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین پیش بینی شده تا در مهرماه محدودیت تردد برای وسایل نقلیه نیمه سنگین در ساعات اوج ترافیک صبح گاهی اعمال شود تا مشکلات کمتری را در ترددهای سطح شهر شاهد باشیم.

سرهنگ حسینی افزود: استقرار مامورین و گشتهای ترافیکی ویژه در سطح شبکه معابر، کنترل دقیق و اعمال مقررات در خصوص طرح های محدودیت ترافیک، کنترل دقیق پارک حاشیه ای و اعمال قانون در خصوص تخلف اطراف مدارس که در مجاورت معابر و تقاطعات اصلی واقع شده اند و… از دیگر اقداماتی است که پلیس راهور برای مدیریت بهتر ترافیک مهرماه در دستور کار دارد.

برچسب سرویس مدارس تا پیش از مهرماه نصب شود

احمد رضا ایمانی رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران نیر در این نشست گفت: خوشبختانه امسال پیش از مهرماه وضعیت نرخ کرایه سرویس مدارس نیز مشخص شد و در این میان انتظار می رود تا پیش از بازگشایی مدارس برچسب سرویس ها نیز آماده و بر روی خودروها نصب شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بحثآموزش رانندگان سرویس مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته است. چنانچه سال گذشته ۵ هزار راننده تحت آموزش قرار گرفتند و امسال نیز قرار شده تا تمامی راننده های سرویس مدارس تحت آموزش قرار گیرند.

ایمانی تصریح کرد: آموزش راننده های سرویس مدارس در چندین زمینه از جمله اخلاق حرفه ای، آرامش و نشاط راننده، کنترل خشم، مسئولیت پذیری در مقابل سلامتی و جان دانش آموزان و مدیریت زمان صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می رود نظارت بر نحوه عملکرد سرویس مدارس در طول سال تحصیلی به خوبی صورت گیرد و تنها محدود به مهرماه نباشد تا بتوانیم خدمات رسانی مناسبی را به دانش آموزان و خانواده هایشان داشته باشیم.