تهدید عربستان به دخالت نظامی در یمن

به گزارش افکارنیوز، یک منبع دیپلماتیک بلندپایه اعلام کرد: عربستان سعودی در راستای دخالت های خود در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس تهدید کرد در صورتی که تلاش گروه حوثی های یمن برای احقاق حقوق خود متوقف نشود یا این گروه برای کودتا علیه " عبد ربه منصور هادی " رئیس جمهوری یمن تلاش کند در موضوع یمن دخالت خواهد کرد.

بنا بر اعلام این منابع، مقامات سعودی با لحنی تند گروه الحوثی را تهدید و اعلام کردند هر گونه تلاش برای تحت کنترل درآوردن صنعاء کودتا علیه مشروعیت قانون اساسی و قطعنامه های بین المللی و نیز کودتا علیه گفتگوهای ملی یمن محسوب می شود.

مسئولان سعودی در ادامه اقدامات گروه الحوثی یمن را به زعم خود قانون شکن توصیف و تهدید کردند اقدامات بازدارنده ای را در این زمینه اتخاذ خواهند کرد چرا که تهدید امنیت و ثبات یمن به مثابه تهدید امنیت و ثبات عربستان سعودی محسوب می شود.

خاطرنشان می شود حوثی های یمن تا روز جمعه به دولت این کشور فرصت برای استعفا داده اند چرا که این دولت به تعهدات خود در چارچوب گفتگوهای ملی یمن که با حضور نمایندگان حوثی ها برگزار شد پایبند نبوده است. طی روزهای اخیر یمن شاهد تظاهرات ضد دولتی حوثی ها است.