سفر قریب الوقوع روحانی به استان کرمان

به گزارش افکارنیوز، علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در جلسه راهکارهای استان کرمان برای رونق تولید که با حضور مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید از زمان استقرار با مشکلات اقتصادی و بحران‌های ناشی از تحریم روبه‌رو بوده است، اظهار کرد: با وجود تب تورمی ۴۰درجه‌ای، این دولت توانست براساس سیاست‌های عاقلانه این تب اقتصادی را پایین بیاورد.

وی بیان کرد: مدیریت استان کرمان نیز با شناخت از وضعیت اقتصادی دولت به فکر راه‌کارهایی برای رونق اقتصادی استان از ابتدای کار بوده تا استان کرمان در زمان رونق اقتصادی از سایر استان‌ها جلوتر باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیشرفت استان در زمینه‌های مختلف باید همراه با وحدت و همدلی باشد، تصریح کرد: سیاست دولت فعلی میانه‌روی است، در نتیجه سیاست اعتدال را برای پیشرفت استان در نظر گرفتیم.

رزم‌حسینی لازمه توسعه اقتصادی در استان را امنیت عنوان کرد و افزود: برای خروج از رکود کشور هم‌افزایی را در بین دستگاه‌های اجرایی استان برای حضور فعال شرکت‌های دولتی و خصوصی در استان ایجاد کردیم که این امر سبب می‌شود اعتماد آنها به اقتصاد ایران بازگردد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان مدلی تعریف شد که همه دستگاه‌های مدیریتی متمرکز به امر توسعه شوند، خاطرنشان کرد: این امر در چارچوب مثلثتوسعه اقتصادی که هدف آن استفاده از ارکان حکومت در امر توسعه است، ایجاد شد.

استاندار کرمان تصریح کرد: برای پررنگ‌تر شدن جایگاه واقعی کارآفرینان و بخش خصوصی در اقتصاد کشور و کرمان راهی جزو استفاده از ظرفیت ائمه جمعه نداریم زیرا آن‌ها از طریق تربیونی که در اختیار دارند، می‌توانند در جذب سرمایه‌گذار موثر باشند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه تحول اساسی با این طرح در بین علمای استان به وجود آمد، اظهار کرد: در مدت ۳۵ سال گذشته این چنین برنامه‌ای در حوزه ائمه جمعه انجام نشده که ائمه جمعه در زمینه اقتصادی با سرمایه‌گذاران در ارتباط باشند.

وی با قدردانی از حمایت ائمه جمعه از طرح توسعه مثلثاقتصادی استان، گفت: در هیچ دوره‌ای نبوده که ائمه جمعه با سرمایه‌گذار در ارتباط برای رفع مسائل اقتصادی استان باشند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس به سبب اینکه منتخب مردم هستند، نسبت به آن‌ها بدهکارند، افزود: یکی از ارکان مثلثتوسعه نمایندگان مردم است و همه ارکان در این طرح با هم متحد هستند.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: در استان کرمان تاکنون ۱۵ موافقت‌نامه با شرکت‌های دولتی و خصوصی امضا شده که اگر۱۰ درصد از آن‌ها در استان اجرایی شود، معادل ۱۰سال بودجه عمرانی استان کرمان است.

وی با تأکید براینکه باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران در استان کرمان پهن شود، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که مال مردم است و باید فضا را برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی فراهم کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در بخش پسته، خرما و مرکبات استان کرمان سالانه پول‌‌های هنگفتی خرج می‌شود، بیان کرد: سالانه ۶.۵ میلیون تن تولیدات کشاوزی استان کرمان دارد که اگرمردم اعتماد می‌کردند و درآمدهای فصلی خود را سرمایه‌گذاری می‌کردند، اقتصاد استان توسعه می‌یافت.

رزم‌حسینی با بیان اینکه صندوق‌های معتبر و برندی در شهرستان‌ها وجود ندارد که مردم به آن‌ها اعتماد کنند، افزود: در نتیجه مردم در خارج از استان پول‌های خود را سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی کرمان در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است، تصریح کرد: از سوی محیط زیست مجوزهای آن صادر شده است.

استاندار کرمان از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به استان کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژههای استان در این سفر رسمی میشوند.