هکرها در یک قدمی اطلاعات هسته‌ای آمریکا

به گزارش افکارنیوز، فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد سیستم‌های رایانه‌ای کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا با نام NRC تحت فشار حملات هدفمند هکری، شکست خورد و اطلاعات کارمندان این سازمان را لو داد.

منابع اطلاعاتی گفته‌اند که اطلاعات حساس و ضروری مربوط به راکتورهای هسته‌ای آمریکا در این سازمان نگهداری می‌شود و میزان مواد تسلیحاتی موجود در نقاط مختلف این کشور نیز در این سازمان ثبت می‌شود.

با توجه به اینکه کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای آمریکا ظرف سه سال گذشته سه بار توسط هکرهای بیرونی این کشور مورد تهدید قرار گرفته اما هنوز مبدأ این حملات مشخص نیست و شرکت‌های خدمات اینترنتی حاضر به افشای اطلاعات نشده‌اند.

نحوه حملات به این سازمان که نظارت بر نیروگاه‌های هسته‌ای را بر عهده دارد به شکل فیشینگ بوده و هکرها ایمیل‌هایی را با تکیه بر این ترفند برای ۲۱۵ کارمند این سازمان فرستاده‌اند که در نهایت موجب فریب خوردن ۱۰ تن از کارمندان شده و اطلاعات آنها در اختیار هکرها قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش هکرها هم از طریق اطلاعات محرمانه این کارمندان توانستند به سیستم‌های کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای دست یابند.

قالب دیگر حملات به شکل ارسال ایمیلی حاوی بدافزار بوده که به کاربر پیشنهاد فایل پیدیاِف ضمیمه را میداده اما در اصل آسیبی از نوع جاوا را در دل خود داشته است؛ ۱۶ نفر از کارکنان دیگر هم از این طریق به دام افتادهاند.