بزرگداشت خالق حیدر بابا در دیوان شمس

در این مراسم خانواده استاد شهریار، استادان برجسته معاصر کشور همچون استاد مشفق کاشانی، نظمی تبریزی و محمد علی بهمنی، خانم راکعی مدیرعامل انجمن شاعران ایران، فتح الهی شهردار منطقه ۱۸ به همراه جمعی از اهالی تبریز و دوستداران شعر آن استاد فقید حضور دارند.

استاد نظمی تبریزی در این مراسم در سخنانی از نزدیکان و همراهان شهریار با اشاره به زکاوت، هوش و معنویت مثال زدنی استاد شهریار گفت: استاد شهریار از همان آغاز نوجوانی آنچنان در شعر و ادب پیشرفت چشمگیری داشت که بسیاری از شعرای معاصر زمان در شهر تبریز، وی را از مفاخر آینده ایران می دانستند.

وی افزود: برخی ابیات استاد شهریار در عرفان و عشق و حماسه از بهترین ابیات و محتواهاست.

این شاعر غزل سرا اضافه کرد: ملک الشعرای بهار که خود، استاد شهریار بود، شهریار را از باهوش ترین و بهترین شعرای زمان خود می دانست.

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ اجرای شعر خوانی شعرای معاصرحاضر در برنامه و همچنین اجرای موسیقی سنتی از دیگر برنامه های این مراسم است.

استاد محمدحسین شهریار تبریزی از شعرای برجسته معاصر درسال ۱۲۸۹ هجری شمسی در شهر تبریز دیده به جهان گشود. وی در رثای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شعرهای بسیاری سروده است.

شعر معروف علی ای همای رحمت و همچنین کتاب حیدر بابایه سلام از آثار معروف بجا مانده از این شاعر بزرگ است.

استاد شهریار همچنین در سالهای دفاع مقدس همزمان با اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های نبرد حق علیه باطل شعرهای شور انگیز و حماسی در وصف بسیجیان و سپاهیان لشکر اسلام سرود.

استاد شهریار در روز ۲۷ شهریور ۱۳۶۷ دارفانی را وداع گفت.