جامجم: نصاب ماهواره كه در غياب صاحبخانهها اموالشان را سرقت ميكرد، پس از دستگيري و بازجوييهاي پليسي به ۲۳۰ فقره سرقت از منازل مردم تبريز اعتراف كرد.

چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی تبریز از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

ماموران در تحقیق از شاکی متوجه شدند او و اعضای خانواده‌اش در بازگشت از سفر متوجه بهم‌ریختگی خانه و سرقت پول و طلا شده‌اند.

در پی این شکایت، پرونده‌ای تشکیل و تحقیقات آغاز شد.

چند روز بعد مرد دیگری با حضور در مرکز پلیس شکایت مشابهی را ارائه کرد.

ماموران در بررسی از این دو پرونده متوجه شدند سرقت‌ها به یک شیوه و پس از تخریب قفل در ورودی منازل صورت گرفته است.

سرقت‌های سریالی منازل

ماموران در جستجوی سارقان مرموز بودند تا این‌که ده‌ها شهروند دیگر نیز با مراجعه به مرکز پلیس شکایت‌های مشابه دیگری ارائه کردند. در بررسی از این پرونده‌ها معلوم شد، این سرقت‌ها نیز به ۲ سرقت قبلی شباهت دارد.

در مرحله دیگری از تحقیقات با حضور ماموران در محل‌های سرقت و پس از بررسی از منازل و تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد یک نصاب ماهواره در شب‌های سرقت مقابل منزل رفت و آمد داشته است.

ردپای نصاب ماهواره در سرقت‌ها

با به دست آمدن این اطلاعات، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و نصاب ماهواره به عنوان تنها مظنون پرونده تحت تعقیب پلیس تبریز قرار گرفت.

با تحت نظر قرار گرفتن پاتوق‌های متهم تحت تعقیب، دو روز پیش وی در جنوب شهر هنگام نصب ماهواره شناسایی شد.

با دستگیری و انتقال او به پلیس آگاهی تبریز، متهم اظهارات متناقضی را بیان کرد.

به این ترتیب ماموران با هماهنگی قضایی وارد خانه متهم شدند و در بازرسی از محل، اموال سرقت‌شده از منازل برخی شاکیان کشف و ضبط شد.

با کشف اموال دزدی از خانه مرد نصاب، او دوباره بازجویی شد و به سرقت خانه‌های ۲۳۰ شهروند تبریزی اعتراف کرد.

اعتراف به دزدی منازل

متهم به سرقت پلیس گفت: از چندی پیش با نصب ماهواره هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم، تا این‌که در مراجعه به خانه چند شهروند تبریزی متوجه شدم آنها پول، طلا و اموال قیمتی در منازلشان نگهداری می‌کنند، همین موضوع مرا برای سرقت وسوسه کرد. متهم افزود: ابتدا به عنوان نصاب ماهواره به منازل مردم می‌رفتم و بعد از چند روز برای عملی کردن نقشه سرقت، رفت و آمدهای آن خانواده‌ها را تحت نظر می‌گرفتم و با اطمینان از این که صاحبخانه‌ها به سفر رفته‌اند، نیمه‌شب وارد منازل آنها شده و با تخریب قفل در ورودی، پول، طلا و اموال قیمتی را سرقت می‌کردم.

بنابر اين گزارش، با اعتراف دزد سريالي منازل، او با قرار قانوني روانه زندان شد. تحقيقات تكميلي از متهم براي كشف اموال دزدي و شناسايي خريداران آنها ادامه دارد.