تابناک ـ جلسه علني امروز (سهشنبه) نهاد قانونگذاري كشور با حضور ۲۱۴ نماينده و ۷۲ صندلي خالي در ساعت ۸:۲۰ آغاز شد.

هرچند جهانبخش محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس با دستور لاریجانی، دستور جلسه علنی امروز پارلمان را بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برشمرد اما نمایندگان پس از تامین نظر شورای نگهبان، نام وزارت امور زیربنایی را به وزارت راه و شهرسازی تغییر دادند و پس از آن، وارد بررسی لایحه‌ی قاچاق اسلحه شدند.

لاریجانی: برای رضای خدا رای دهید

هنگام رای‌گیری مصوبات امروز مجلس علی لاریجانی بارها از نمایندگان خواست تا در رای‌گیری شرکت کنند، وی خطاب به آنها گفت: آقایانی که اینجا ایستاده‌اند، بروند و رای بدهند؛ دوستان در صندلی‌های خود مستقر باشند.

رئیس مجلس ادامه داد: آقای حسینیان، زارعی، رسایی و … رای دهید، برای رضای خدا رای دهید.

* مجلس وارد بررسی صلاحیت سجادی‌ ‌شد‌

پس از تصویب ماده ۹ لایحه مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز، با ورود رئیس جمهور به صحن مجلس در ساعت ۹:۱۰، بررسی رای اعتماد به وزیر پیشنهادی را در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، حجت‌الاسلام سید‌محمدرضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، سعید‌لو رئیس سابق سازمان تربیت‌بدنی و چند تن از وزاری کابینه، احمدی‌نژاد را هنگام ورود به صحن مجلس برای ‌معرفی سید‌حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان همراهی می‌کردند.

همچنین روسای فدارسیون‌ها، قهرمانان ورزشی و بازیکنان تیم‌ملی و مسئولان ورزشی از جمله ساعی، رضازاده و تاج در این جمع حضور داشتند.

* احمدی‌نژاد: سجادی انقلابی است و ۱۴ مدال جهانی و آسیایی دارد

پس از آغاز بررسی صلاحیت سجادی، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان در دفاع از گزینه پیشنهادی خود جهت تصدی وزارت ورزش و جوانان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید چمران خطاب به نمایندگان گفت: هر اندیشه‌ای زمانی فرصت اثرگذاری پیدا می‌کند که در صحنه عمل الگوی موفقی را ارائه کند.

وی افزود: همه تئوری‌هایی که برای سعادت بشر ارائه شده اگر در صحنه عمل الگوی موفقی را ارائه کند، موفق خواهد شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از مکاتب در صحنه عمل شکست خورده‌اند، ادامه داد: این مکاتب در صحنه عمل نتوانستند الگوی متعالی را ارائه دهند به همین دلیل از صحنه حذف شدند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی به عنوان کامل‌ترین مکتب برای اداره امور به دنیا معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیام‌آور راه جدیدی برای زندگی است، گفت: پشتوانه تئوری انقلاب باید یک الگوی عملی باشد، امروز ماموریت ما مسئولان این است که یک الگوی عینی و عملی موفق بر پایه اندیشه انقلاب را در ایران برپا کنیم.

رئیس جمهور خطاب به نمایندگان اظهار داشت: امروز ساختن ایران اثبات حقانیت مکتب و فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: خوشبختانه با همت مجلس و دولت امروز مسئله اول کشور کار و سازندگی است و برنامه‌های متعددی در کشور در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در بخش‌های عمران و سازندگی کشور امروز کارهای بزرگی در حال اجرا است، قانون برنامه و قانون بودجه هم قوانین بسیار خوبی شده‌اند که این ۲ برنامه راه را برای جهش ایران آماده می‌کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه کارهای بزرگی در جهت عدالت و بهبود ساختار اقتصاد در کشور در حال اجرا است، عنوان کرد: طرح عظیم هدفمندی با همراهی مجلس در حال جلو رفتن است و آثار خود را هم به جای گذاشته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سند تحول آموزش و پرورش در حال نهایی شدن است، افزود: در بخش علم و فناوری دستاوردهای بزرگی داشتیم و هفته قبل هم ماهواره رصد ایران به فضا پرتاب شد.

وی با بیان اینکه گام به گام حلقه‌های حضور ایران در فضا در حال تکمیل شدن است، گفت: دشمنان ما از پیشرفت ما در هراسند و همواره در پی جلوگیری از پیشرفت ایران هستند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که سازندگی هدفمند در کشور رخ ندهد، اظهار داشت: در مقابل دشمنان ماموریت همه ما این است که برای ساختن و پیشرفت کشور اصرار کنیم.

رئیس جمهور ورزش را از عرصه‌های مهم کشور دانست و گفت: امروز کل جوامع بشری به طور مستقیم و غیرمستقیم با مسئله ورزش درگیرند و در واقع امروز ورزش تولید کننده فرهنگ و نشان دهنده اقتدار و بالندگی ملت‌ها است.

احمدی‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اگر جوانان یک کشور باانگیزه باشند و در مسیر درست حرکت کنند یک ملت سعادتمند خواهد شد و آینده درخشانی را تجربه خواهد کرد.

وی افزود: امروز وزارت ورزش و جوانان تشکیل می‌شود، برای مسئولیت این وزارتخانه که برای اولین بار در کشور برپا می‌شود دولت تلاش کرد که از خانواده ورزش و از دل ورزش فردی را انتخاب کند که هم دانش لازم را داشته باشد و هم اینکه خودش یک ورزشکار تراز بالا باشد و به رموز ورزش آشنایی داشته باشد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه بعد از بررسی‌های لازم آقای سجادی برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد، ادامه داد: آقای سجادی از نیروهای انقلاب، متدین و متخصص ورزشی و قهرمان برجسته ایران با ۱۴ مدال جهانی و آسیایی، مربی و دارای تجربیات گوناگون در مدیریت ورزش و هدایت گروه‌های ورزشی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: آقای سجادی در حدود ۲ سال در معاونت سازمان تربیت بدنی فعالیت کرده و از بهترین چهره‌های ورزشی کشور است که برای مدیریت وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده‌اند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه تاسیس وزارت ورزش و جوانان کاری مهم است، اظهار داشت: تاسیس این وزارتخانه کاری انرژی‌بر است که وقت زیادی را می‌طلبد.

وی افزود: اطمینان دارم که با نظر نمایندگان مجلس زمانی که آقای سجادی سکاندار وزارت ورزش و جوانان بشود، حتما کارهای خوبی در عرصه ورزش اتفاق خواهد افتاد و همه توان و تجربه آقای سجادی برای اعتلای ورزش و جوانان و رفع بعضی موانع از مسیر اعتلای جوانان صرف خواهد شد.

رئیس جمهور از همه نمایندگانی که قرار است در مورد سجادی اظهار نظر کنند، سپاسگزاری کرد و گفت امیدوارم نمایندگان آقای سجادی را با رای بالا به وزارتخانه‌ای که خودشان برپا کرده‌اند بفرستند تا وی با پشتوانه قوی در این وزارت‌خانه فعالیت کند.

* " دو دو " نمایندگان حین دفاع ‌احمدی‌نژاد ‌از سجادی

‌هنگامی که احمدی‌نژاد به بیان ویژگی‌های سجادی وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان پرداخت، نمایندگان مجلس با فریاد " دو دو " به مخالفت با سخنان وی پرداختند.

در این هنگام لاریجانی نمایندگان را به سکوت دعوت ‌کرد و احمدی‌نژاد نیز خطاب به آنها گفت شما فرصت دارید که نظرتان را با دکمه اعلام نظر اعلام کنید، من نیز از رادیو خواهم شنید.

وی در بخشی از سخنان خود در حالی که خواهان رایی با پیشتوانه‌ای قوی به وزیر پیشنهادی خود بود، مجددا با فریاد " دو دو " نمایندگان مواجه شد که با خنده به آنها گفت خیلی ممنون، من هم به ۲ شما ۲ می‌گویم، به هرحال اختیار با شماست، ۲ یا ۴ هرچه رای دهید ما تابع نظر مجلس محترم هستیم، هر اتفاقی بیفتد رفاقت ما سرجای خود است و باید با هم ایران عزیز را بسازیم.

* نوروزی(مخالف): سجادی ‌در سازمان بازرسی پرونده دارد

پس از سخنان احمدی‌نژاد زمانی که نوبت به ارائه نظر موافقین و مخالفین رسید، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مخالفت با سجادی اظهار داشت: در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله چند نکته در رابطه با ورزش و جوانان مطرح شده است که اولین نکته آن ایجاد امید و خودباوری در آحاد جامعه و توسعه سلامت و ورزش همگانی با مشارکت مردم در مدیریت ورزش و تثبیت رتبه نخست در میان کشورهای منطقه و آسیای میانه در تمام رشته‌ها است.

وی افزود: دومین نکته نیز تقویت هویت دینی و انقلابی جوانان ایرانی توأم با امیدواری و نشاط و کاهش دغدغه‌های آنان در زمینه‌های مختلف است.

نماینده مردم رباط کریم با بیان اینکه ۴۰ درصد از جمعیت کشور ما جوان هستند و باید از این توان استفاده شود، ادامه داد: همانطور که سجادی در رئوس برنامه‌های خود اعلام کرده‌ ا‌ست، جوانان سرمایه اجتماعی بی‌بدیلی هستند که به سان چشمه‌ای خروشان فرصت طلایی در اختیار نظام برای ساختن امروز و فردای ایران اسلامی قرار می‌دهد.

نوروزی با اشاره به فرموده امام علی(ع) ‌ در نهج‌البلاغه گفت: ایشان به مالک اشتر می‌فرمایند " شما سعی کن وزیری برای خود انتخاب ‌کنی که واقعا دامن پاک بوده و حداقل اتهامی نداشته باشد " لذا به جای اینکه انسان افراد عادی و معمولی را انتخاب کند، می‌تواند بهترین جانشین‌ها را برای خود انتخاب کند و همانطور که همه می‌دانیم در ایران ۴۰هزار آزاده و صدها هزار جانباز و ایثارگر داریم که در حوزه‌های دکتری، مدیریت استراتژیک و تربیت بدنی در سطح بالای علمی قرار دارند.

نوروزی خاطرنشان کرد: طبق فرموده امام علی(ع) بهترین وزیر، وزیری است که حرف حق را بهتر بزند و مانند یک ماشین امضاء نباشد که در جلسه فقط صحبت‌های شما را امضا کند، وزیر باید حرف حق بزند، حتی اگر آن حرف حق تلخ باشد. انسان باید کسی را انتخاب کند که اگر اشتباه کرد، راه و مسیر را به او نشان دهد لذا با تمام این مسائل به آقای سجادی می‌گویم که شما می‌خواهید وزیر جوانان و تربیت بدنی نظام جمهوری اسلامی شوید و باتوجه به اینکه دو معاونت ریاست جمهوری می‌خواهد با هم ادغام شود لذا با تصدی این وزارتخانه، مدیریت ۵۰ درصد از جمعیت ایران در اختیار شما قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آیا شما با این برنامه‌ای که دارید، می‌توانید جوانان را مدیریت کنید؟ واقعا با خود و وجدان خود خلوت کرده‌اید که این کار بسیار حساس، مهم و اصولی را بپذیرید؟ آیا برای وزارت ورزش که برای اولین بار و پس از ۳۲ سال‌ از انقلاب‌ تشکیل شده است، برنامه سازنده‌ای دارید؟

نوروزی خطاب به سجادی گفت: من چند نکته را مطرح می‌کنم و شما باید به آنها پاسخ دهید؛ نخست اینکه زمانی که شما در باشگاه سایپا بودید، چند مدیر تغییر دادید. چه تعداد از این مدیران توانستند با شما کار کنند؟ ‌ و چه تعداد نتوانستند؟ ‌ دوم اینکه چه کسانی را کنار گذاشتید؟

این نماینده مجلس افزود: شنیده‌ایم که شما پرونده‌ای در سازمان بازرسی کل کشور دارید که این پرونده برای سه مسئله سوء مدیریت، از بین بردن اموال بیت‌المال و فامیل‌بازی است، همچنین شنیده می‌شود که شما در زمانی که در باشگاه سایپا بودید، یکی از نزدیکان خود را در آنجا قرار دادید. وقتی در باشگاه امور ورزشی سایپا بودید، نتوانستید آنجا را مدیریت کنید، نیروهای ارزشی را به حاشیه گذاشتید، اقوام و فامیل بازی به راه انداختید و مشکل مالی در آن باشگاه ایجاد شد لذا واقعا می‌توانید وزارت ورزش و جوانان را مدیریت کنید؟

نوروزی در ادامه تصریح کرد: همه می‌دانیم که یک جریانی به نام جریان انحرافی اعلام کرده که می‌خواهد، در مجلس آتی ۱۷۰ کرسی داشته باشد، این برای من شبهه است که آیا شما نمی‌خواهید پس از تصدی این وزارتخانه اداره‌کل‌های ورزش و رؤسای تربیت بدنی را با مشورت آنها انتخاب کنید و در واقع وزارت جوانان و ورزش را ستاد انتخاباتی آنها قرار دهید؟ اگر جوابی دارید در این زمینه پاسخ دهید.

وی اضافه کرد: اگر این مسئله وجود دارد، چطور می‌شود که ما به شما رأی اعتماد بدهیم، اموال بیت‌المال و پست کلان مدیریتی را در اختیار شما قرار دهیم و شما این کار را انجام دهید، آیا این کار صحیح است که از یک وزارتخانه استفاده کنید و بر ذهن جوانان برای انتخابات مجلس تأثیر بگذارید.

نماینده رباط کریم همچنین خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است، زمانی که شما در تربیت بدنی بودید، تعدادی از جانبازان و ایثارگران را کنار گذاشتید و اکنون باید پاسخگو باشید، من به عنوان یک جانباز مدعی جانبازان هستم. لذا باید بدانم که آقای مصطفی کریمی رئیس دو میدانی و قهرمان پرتاب نیزه و برادر شهید را برای چه کنار گذاشتید؟ همچنین آقای مصطفی داوودی رئیس فدراسیون ناشنوایان که پدر شهید نیز بودند را چرا کنار گذاشتید؟ آقای حسن‌زاده مدیرکل امور استان‌ها و برادر دو شهید را چرا کنار گذاشتید و به جای وی کسی را آوردید که حالا باید یکی جواب اختلاس‌های وی را بدهد.

نوروزی افزود: شما باید پاسخ دهید که آقای علی‌مرادی که اولین پزشک سازمان شما و همچنین جانباز ۴۰درصد، حافظ قرآن و آزاده ۸ساله بود را چرا کنار گذاشتید؟ این فرد زمانی که به کمیته ملی مبارزه با دوپینگ آمد، این کمیته یک میلیارد بدهی داشت و ایشان توانست ۷ میلیارد سرمایه جمع کند اما شما به جای ایشان که فردی بسیجی، حزب‌الهی و تحصیلکرده بود، یک فرد کراواتی، آمریکا و انگلیس درس خوانده و یک روز جبهه نرفته را گذاشته‌اید که تمام ۷ میلیارد را نیز بر باد داد.

نماینده مردم رباط کریم ادامه داد: اکنون در دولت اصولگرایی که مرید امام زمان، رهبر و امام راحل است، مشاهده می‌کنیم که یک جانباز و خدمتگذار را کنار می‌گذاریم و بعد به یک فرد دیگر که هیچ تلاشی برای کشور نکرده است، روی آورده‌ایم.

نوروزی با اشاره به جلسه صبح امروز شورای مرکزی اصولگرایان و رای‌ نیاوردن سجادی در این جلسه گفت: سجادی باید ارتباطات خود را با حزب اعتدال و توسعه و ارتباط‌های پنهانی خویش با سیاسیون حزبی کشور که پرونده بسیار سیاهی در دوران فتنه ۸۸ داشته‌اند‌ را توضیح دهد، وی در نشست‌های آنها حضور داشته و سی دی آن اکنون در لپ‌تاپ من است لذا باید پاسخ دهد که در آنجا چکار می‌کرده و این چند میلیارد را که برای رأی آوردن در فدراسیون آسیا هزینه کرده و اتفاقا نام ما را از فوتبال آسیا به نحوی حذف کرد، از کجا آورده است؟

وی ادامه داد: من با این مسائلی که گفتم، مخالفت خود را با آقای سجادی اعلام می‌کنم و نمی‌توانم به ایشان به عنوان وزیر رأی دهم. اگر ایشان دفاع از خود داشته‌اند، بگویند تا ما بدانیم که ایشان چه کاره بودند؟ ‌

نماینده مردم رباط کریم در پایان با بیان اینکه جوانان ایران همواره قهرمانی و بزرگی خود را در طول تاریخ به رخ جهانیان کشیده‌اند و امروز می‌خواهیم سکانداری اختیار این جوانان را در اختیار یک فرد قرار دهیم لذا برای رضای خدا و از آنجا که برای این رأی باید در روز قیامت پاسخگو باشیم، درست رأی دهیم، گفت: یکی از دوستان ما که مرحوم شده‌اند را در عالم رویا دیده‌اند که گفته است " من یک روز آمدم مجلس و گفتم این چه مجلس سردی است؟ اکنون یک سال است که در حال محاکمه هستم که چرا این حرف را زده‌ای، می‌خواستی بگویی که من سردم است، چرا گفتید که مجلس سرد است؟ " لذا باید حواسمان جمع باشد.

*‌ لاهوتی(موافق): راه تشکیل وزارت ورزش و جوانان رأی اعتماد به سجادی است

در ادامه مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در موافقت با گزینه پیشنهادی تصدی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: من اکنون اگر دکتر سجادی‌‌ را به چهره ببینم، نمی‌شناسم و براساس توصیه هیچ فردی نیز به عنوان موافق صحبت نمی‌کنم؛ من فقط بر اساس برنامه‌های سجادی بر خود تکلیف دانستم که با ایشان موافقت کنم.

وی افزود: آقای نوروزی در صحبت‌های خود خطاب به سجادی گفت " چگونه شما می‌توانید این وزارتخانه را اداره کنید " اما من باید بگویم فردی که رشته تحصیلی‌اش مرتبط با این موضوع است، همچنین سوابق اجرایی‌اش نیز فقط در عرصه ورزش است و خودش نیز یک ورزشکار کامل شناخته شده است، به راحتی می‌تواند این وزارتخانه را اداره کند.

لاهوتی اضافه کرد: آقای نوروزی گفت که این اطمینان وجود دارد که سجادی فردا مرتکب خطا نشود لذا باید بگویم که این احتمال برای همه ما وجود دارد، مگر شما دیروز به آقای صالحی رأی ندادید و امروز در همین مجلس تصمیم گرفتید که وی را استیضاح کنید.

این نماینده مجلس گفت: مگر همه ما در امر ورزش نگرانی نداشتیم و راه علاج مشکلات آن را تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان نمی‌دانستیم،
امروز وزیر معرفی شده است و راه تشکیل این وزارتخانه رای اعتماد به این وزیر است، پس باید به این وزیر رای اعتماد دهیم تا این وزارتخانه که همه ما دغدغه آن را داشتیم به کار خود ادامه دهد.

لاهوتی با اشاره به تحصیلات و سوابق اجرایی سجادی در رابطه با ورزش گفت: ایشان معاون امور ورزش در سازمان تربیت بدنی در سال ۸۸ تاکنون بودند که این سابقه مفیدی برای این فرد است، همچنین ایشان نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بین دولت‌های سازمان یونسکو است که این سابقه مثبتی است و باید اینها در رای اعتماد به وی لحاظ کنیم همچنین کسی که دارنده ۱۴ مدال طلا، نقره و برنز است و در سه دوره بازی‌های آسیایی و چهار دوره قهرمانی دو میدانی جهان حاضر بوده است و ۸ رکورد ملی دارد، بهترین فرد برای تصدی وزارت ورزش جوانان است.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌های سجادی گفت: ساماندهی ورزش همگانی کشور و ایجاد زمینه جذب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در ورزش جزو برنامه‌های سجادی است و از آنجا که امروز تمام اتکای ورزش ما به برنامه‌های دولتی است لذا راه نجات ورزش ما این است که به بخش خصوصی واگذار شود.

لاهوتی ادامه داد: ساماندهی ورزش بانوان حفظ و احیای ورزش‌های قومی، تلاش در جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، تعامل مستمر با نمایندگان و استفاده از ایده‌های آنها، به کارگیری مدیران متخصص و جوان، ایجاد زمینه ارتقا توانمندی‌های جوانان در زمینه‌های مختلف از برنامه‌های آقای سجادی است لذا باید توجه کرد که با چالش‌‌ها و وابستگی روزافزون ورزش به منابع دولتی، عدم اجماع در خصوص ورزش بانوان، فرسودگی و عدم چابکی و روز آمد نبودن ساختار ورزش کشور همچنین حاشیه باشگاه‌ها به عنوان پایه اصلی توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای از مشکلات امروز ورزش است که با برنامه‌های سجادی حل خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: با رای اعتماد به سجادی وزارتخانه ورزش و جوانان تشکیل می‌شود و نگرانی که همه ما در مورد این وزارتخانه داریم، حل خواهد شد؛ با تشکیل این وزارتخانه می‌توان حرکت‌های نو و جدیدی را دنبال کرد.

** هنگانی که لاهوتی رد ابتدای سخنان خود مدعی شد که سجادی را به چهره هم نمی‌شناسد و فقط بر اساس تکلیف با ایشان موافق است، لاریجانی با خنده به وی گفت: آقای سجادی این جلو نشسته‌ است، بیایید چهره ایشان را ببینید.

* رضاحسینی(مخالف): سجادی از جریان انحرافی برائت بجوید

همچنین مصطفی رضاحسینی نماینده مردم شهر بابک در مخالفت با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: امروز قرار است که اولین وزارت ورزش و جوانان در جمهوری اسلامی ایران شکل بگیرد و این موضوع بسیار مهمی است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: رئیس جمهور از همین ابتدای کار نطفه ورزش را با سیاسی‌کاری بست و نحوه معرفی وزیر کاملا جنبه سیاسی داشت.

رضاحسینی ادامه داد: رئیس جمهور علاقه‌ای به آقای سجادی نداشت و این مسئله را می‌توان از پاراگراف آخر نامه وی به مجلس فهمید.

این نماینده مجلس از سجادی پرسید که آیا شما در سوابق اجرایی خود سابقه‌ای در ارتباط با امور جوانان دارید یا خیر؟ و این طور ادامه داد که شما در برنامه‌های خود تنها برخی مسائل را به صورت تئوری و کلی بیان کردید.

وی با بیان اینکه سجادی دو سال معاون سعیدلو بود، گفت: آقای سجادی گفته که با نمایندگان تعامل خواهد داشت که البته این تنها یک سخن است.

رضا حسینی خطاب به سجادی اظهار داشت: شما چه طور می‌خواهید با مجلسی تعامل کنید که بحثورزش و جوانان دغدغه اصلی آن است، شما در برنامه‌های خود اشاره کردید به اینکه ورزش ما روحیه انقلابی و بسیجی وجود ندارد که شما قصد جاری کردن آن در ورزش را دارید.

نماینده شهر بابک ادامه داد: شما در برنامه‌های خود گفتید در طول سالیان گذشته برای ورزش کاری انجام نشده است که این نشان می‌دهد آقای احمدی‌نژاد در طول ۶ سال گذشته اقدامی برای وزارت ورزش و جوانان نکرده است.

رضاحسینی از سجادی پرسید که شما چه برنامه‌ای برای ورزش بانوان دارید چرا که بخش عمده ورزشکاران ما جزو بانوان هستند.

وی به فعالیت جریان انحرافی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: آقای سجادی یک مسئله بسیار مهم که در ارتباط با شما مطرح است، بحث‌های مربوط به ارتباط شما با جریان انحرافی است؛ چه طور می‌خواهید برائت خود را از این جریان اعلام کنید.

این نماینده مجلس گفت: می‌گویند که خواهرزاده فلان آقا که در رأس جریان انحرافی است، با تعاملی که با شما داشته، قرار است قائم مقام یا معاون شما شود، همچنین گفته می‌شود که شما با برخی سران جریان انحرافی ارتباط دارید.

رضا‌حسینی مقوله ورزش را جزو مسائل اصلی در کشور دانست و گفت که نباید پایه و اساس این وزارتخانه را بر پایه شک و شبهه بنا نهاد.

نماینده شهر بابک از سجادی خواست ‌ از پشت تریبون مجلس اعلام کند که هیچ ارتباطی با جریان انحرافی ندارد و از این جریان برائت جوید.

وی گفت: نمی‌دانم تاچه زمانی کشور ما باید در آزمون و خطا باشد، بر این اساس بهتر است در انتخاب افراد دقت بیشتری کنیم.

* جهانگیرزاده(مخالف): سجادی در حد و اندازه وزارت ورزش وجوانان نیست / از رئیس‌جمهور گلایه‌مندیم

در ادامه رضا حسینی نیمی از زمان خود را به جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه سپرد تا جهانگیرزاده در مخالفت با وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان ضمن گلایه از لحن غیردوستانه نامه رئیس‌جمهور به مجلس بگوید: امیدوارم چنین نگاهی به مجلس که قانون وضع می‌کند دیگر پیش نیاید.

وی با بیان اینکه ما بر روی صلاحیت‌های فردی و علمی آقای سجادی حرفی نداریم، افزود: آیا ظرفیت‌های فردی آقای سجادی برای اداره وزارت ورزش و جوانان کافی است؟ ما در برنامه‌های وی نکته‌ای برای اداره این وزارتخانه مهم ندیدیم.

جهانگیرزاده گفت: در مسائل مدیریتی آقای سجادی تاکنون چقدر موفق بوده است؟ آقای سجادی در طول تصدی مسئولیتش در سازمان تربیت‌بدنی چقدر موفق عمل کرده و تا چه حد مقابل مفسدین ایستاده است؟

وی خطاب به سجادی گفت: ما شما را در حد و اندازه چنین مدیریت بزرگی نمی‌بینیم چرا که شما هیچ ایده‌ای برای اداره وزارت ورزش وجوانان ندارید.

نماینده مردم ارومیه، حوزه ورزش و جوانان کشور را حوزه‌ای مهم و خطیر دانست و گفت: ‌ مدیریت حوزه ورزش و جوانان جزو مسائل استراتژیک در کشور است.

جهانگیرزاده خطاب به سجادی اظهار داشت: بر مبنای اصل ۱۳۷ شما هم باید به مجلس و هم به رئیس جمهور پاسخگو باشید که به نظر می‌رسد این ظرفیت استراتژیک در شما وجود ندارد.

وی اظهار داشت: آقای سجادی می‌خواهد در وزارتخانه‌ای مدیریت کند که نسبت به اساس آن شک و شبهه داشت و از ابتدا با تاسیس آن مخالف بود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه جریان انحرافی برای نظام و مجلس موضوع جدی است، ‌گفت: آقای سجادی باید موضع خود را در خصوص جریان انحرافی مشخص کند.

وی در پایان اظهار داشت: سجادی کارگزار خوبی است اما در حد کسی که بتواند وزارت ورزش و جوانان را مدیریت کند، ‌نیست.

* محمدی(موافق): سجادی فردی متدین، پاک و تحصیل‌کرده است و ‌دکترای تخصصی دارد

اقبال محمدی نماینده مریوان نیز در موافقت با سجادی اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان برای حل دغدغه‌های کشور و نمایندگان مجلس به وجود آمد.

محمدی با اشاره به ماده ۱۳ قانون برنامه‌ مبنی بر مکلف کردن دولت به توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و ایجاد زیر ساخت‌های لازم گفت: باید مشخص شود که مسئولیت تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ها و این اعتبارات به عهده‌ چه کسی گذاشته شود، بهترین فرد آقای سجادی است که توانسته ۱۴ بار پرچم جمهوری اسلامی ایران توانسته به اهتزاز درآورد.

وی ادامه داد: یکی از موارد مطروحه از سوی مخالفان آقای سجادی، پرونده‌ قضایی وی است؛ چرا پیش از جنایت حکم صادر می‌کنید؟

محمدی با بیان اینکه ‌به نظر می‌رسد که برخی به خاطر یک سری بحث‌ها و جریانات پیش آمده‌ با آقای سجادی مخالفت می‌کنند، اظهار داشت: سجادی فردی متخصص است که از سال ۸۸ تا‌کنون معاون ‌سازمان تربیت بدنی است، نایب رئیس کمیته تربیت بدنی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل موسسه‌ ورزشی نیز بوده است.

نماینده‌ مردم مریوان در مجلس با بیان این که سجادی در صدا و سیما کارشناسی خبره به شمار می‌آید، گفت: ایشان کارشناس برنامه‌های ورزشی در صدا و سیما بوده است که در این راستا می‌توان در موضوع مسائل فرهنگی ورزش و جوانان به این نکته‌ برجسته‌ کارنامه‌ی آقای سجادی توجه کرد.

محمدی همچنین گفت: برخی از مخالفان این‌گونه مطرح می‌کنند که برنامه‌های سجادی محقق نمی‌شود، این در حالی است که بر اساس آئین‌نامه‌ داخلی و قانون اساسی اگر ایشان پس از تصدی پست وزارت ورزش و جوانان نتوانست برنامه‌هایش را محقق کند، مجلس می‌تواند او را بازخواست کند، پس نباید اینگونه باشد که در حال حاضر این مباحثرا مطرح کنیم.

وی سجادی را فردی متدین، پاک، تحصیلکرده و دارای مدرک دکترای تخصصی فرهنگی و متخصص در زمینه‌ تربیت بدنی و امور جوانان عنوان کرد و از نمایندگان خواست ‌در دادن رأی به وزیر پیشنهادی و همچنین توجه به برنامه‌های سجادی تجدید‌نظر کنند.

محمدی گفت: مطمئنا تصدی پست وزارت ورزش از سوی آقای سجادی به آینده‌ ورزش و جونان کمک خواهد کرد و بازده‌ خوبی خواهد داشت، در غیر این صورت باید سه ماه این وزارت خانه با سرپرست اداره شود و بعد از آن منتظر نامه‌ معرفی وزیر بود.

وی افزود: آقای سجادی فردی متخصص است که مدتی معاون سازمان تربیت بدنی بود، همچنین وی نایب رئیس کمیته تربیت بدنی بود و در شورای‌عالی سیاستگذاری نیز فعالیت داشت و سوابق متعددی نیز در زمینه ورزش و جوانان دارد.

محمدی ادامه داد: به اعتقاد من آقای سجادی فردی متدین پاک، تلاشگر‌، فرهنگی است که با زحمات و تلاش خود به درجه دکترای تخصصی نائل آمده است.

*‌ حیات‌مقدم(موافق): نامه رئیس جمهور نابجا بود اما سجادی متخصص و متعهد است

همچنین خلیل حیات‌مقدم نماینده ماهشهر که ۷ دقیقه از زمان محمدی را در اختیار داشت، در موافقت با وزیر پیشنهادی تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان با بیان اینکه بنا بر این نیست که ما در موضع لجبازی و لجاجت قرار بگیریم، اظهار داشت: من با این موضوع موافقم که نامه آقای رئیس جمهور برای معرفی سجادی ناهماهنگ و نابه‌جا بود اما همه ما اصرار داشتیم که وزارت ورزش تأسیس و وزیر آن معرفی شود و به دنبال یک وزیر متخصص و متعهد بودیم و اکنون وزیر متخصص و متعهد و ولایی معرفی شده است که دارای مقام‌های آسیایی و المپیک است.

وی افزود: سجادی فردی کارآمد، استاد دانشگاه و متخصص است و ما نباید پس از فرمایش مقام معظم رهبری در اینکه باید دولت و مجلس تعامل داشته و همکاری کنند، راه را برای دولت ناهموار کنیم.

این نماینده مجلس با بیا اینکه بنده نیز انتقادات زیادی دارم اما اکنون زمان انتقاد نیست، گفت: این شیوه پسندیده‌ای نیست و باید همه همت کنیم تا وزارت ورزش که نیاز جامعه است به سرانجام برسد چرا‌که جوانان کشور انتظار دارند که این وزارتخانه به ثمر برسد.

حیات‌‌مقدم با بیان اینکه سجادی چهره متخصص و باتجربه‌ای است، گفت: تمام نمایندگان اصرار دارند که وزارتخانه ورزش و جوانان به ثمر برسد لذا باید این ایرادات و اشکالات را در مراحل بعدی بگذاریم.

وی افزود: سجادی چهره شناخته‌شده‌ای در ورزش است و هر کسی کاری انجام می‌دهد، ممکن است اشکالات و ایراداتی بر وی وارد باشد،
سجادی نیز وقتی به میدان عمل و کار آمده، ‌ممکن است اشتباهاتی داشته باشد اما چه کسی می‌گوید که ما معصوم و بری از اشتباه هستیم، آیا خودمان کم اشتباه مرتکب می‌شویم‌ و تمام رفتار و سکنات ما برای خداست که مطمئنا این طور نیست.

نماینده مردم ماهشهر ادامه داد: لجبازی در شأن مجلس نیست و خواهش می‌کنم امروز که روز تعامل و همکاری است، لجبازی را کنار بگذارید، امروز باید ولایتی بودن خود را ثابت کنیم و ثابت کنیم که در خط امام هستیم.

** نمایندگان دولت سر جای خود بنشینند

در هنگام طرح نظرات موافقان و مخالفان با وزیر پیشنهادی، محمد دهقان عضو هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان دولت که در صحن علنی مجلس تردد داشتند، تذکر داد و گفت: آقای نجفی بفرمایید ردیف اول.

وی همچنین ادامه داد: نمایندگان دولت که دیگر اسمشان را نمی‌بریم، سر جای خود بنشینند.

*‌ توضیحات سجادی درباره پرونده‌اش در سازمان بازرسی‌

پس از سخنان موافقین و مخالفین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، سیدحمید سجادی طی سخنانی در صحن علنی مجلس به دفاع از برنامه‌های خود ‌پرداخت.

وی خود را پیرو فکری و عملی رهبر معظم انقلاب خواند و افزود: بنده ولایت فقیه را اصلی شرعی و فراتر از صرفا التزام قانونی می‌‌دانم.

سجادی گفت: مشروعیت نظام و ولایت فقیه و تبعیت محض از فرمایشات رهبری را مبنای تفکر و عمل خود می‌دانم و این اصل را سر‌لوحه کار خود قرار داده‌ام.

وی اظهار داشت: به اعتقاد بنده طبق فرمایش امام خمینی(ره) مجلس در رأس امور است لذا بدون هماهنگی با مجلس نمی‌توانم کاری انجام دهم و رویه بنده هم این نیست.

گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: بنده به عنوان یک معلم یاد گرفته‌ام که تعامل به معنی اثر‌گذاری است و اثر‌پذیری هم در کنار آن معنا می‌دهد؛ بنده قاطعانه باید بگویم که اهل تعامل و مشورت هستم.

سجادی با بیان اینکه بنده به مشورت کردن اعتقاد دارم، اظهار داشت: در مورد سوابق ورزشی، نوجوانی، مدیریتی بنده مطالب مختصری به نمایندگان ارائه شده است که بهترین آن به دوران معلمی بر می‌گردد.

وی افزود: بنده از سال ۷۴ یکی از مدیران وزارت صنایع دفاع در سازمان گسترش بودم و به عنوان معاون یکی از بخش‌ها و نیز به عنوان مدیر باشگاه ورزشی شرکت صنایع هوایی فعالیت می‌کردم.

سجادی در ادامه گفت: حدود ۳۵ درصد از جمعیت جامعه ما را جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل داده‌اند که بر حقوق و نقش آنان همیشه تاکید شده است، بنابراین من هم برنامه‌های خودم را هم بر همین مبنا تدوین کردم.

گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان افزود: بنده سوابق مطالعاتی فراوانی در حوزه‌ جوانان داشتم و در دانشگاه نیز افتخار تدریس موضوع مدیریت اوقات فراغت را در مقطع کارشناسی ارشد دارم.

وی گفت: موضوع اوقات فراغت و ازدواج جوانان از اصلی‌ترین برنامه‌های بنده در خصوص وزارت ورزش و جوانان است که لازم است با تشکیل این وزارتخانه این موضوعات در سر جای خود قرار گرفته و پیگیری شود، اما متاسفانه ما درحوزه‌ جوانان مدیر متخصص و نیروی توانمند لازم را نداریم و شاید کمتر مدیری در این حوزه تربیت شده است.

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: کار‌کردن با جوانان و مدیریت مقوله جوانان دو مسئله جدا از هم است، بر این اساس باید جوانان را سرمایه‌های انسانی کشور دانست و به اوقات فراغت آنها توجه کرد.

سجادی یادآور شد: امروز پیشرفت‌های ورزشی نمادی از پیشرفت کشورها شده است و کشورها را در اتفاقات ورزشی سبک و سنگین می‌کنند و کشورها در ابعاد مختلف ورزشی با هم رقابت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کوچکترین نارسایی در بدن هر یک از ما وجود داشته باشد حوصله هیچ کسی را نخواهیم داشت. بر این اساس اگر در جامعه افراد بیمار و ضعیف باشند، راندمان جامعه پایین خواهد بود.

گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در زمان ورزش قهرمانی ما دوپینگ ما خاطرات جبهه و جنگ بود، ادامه داد: متاسفانه امروز استکبار جهانی به صورت ناجوانمردانه با ابزارها و داروهای مختلف موضوع دوپینگ را اشاعه می‌دهد و ما حتما باید با آن مقابله کنیم.

سجادی به موضوع پرونده‌اش در سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و اظهار داشت: بنده نذری را برای عزاداری سالار شهیدان داشتم که به خاطر آن پنج میلیون از سازمان تربیت‌بدنی وام گرفتم و همان را برای من پرونده کردند و من نیز آن مبلغ را به سازمان بازگرداندم.

وی در پایان تصریح کرد: همه مردم و به خصوص جوانان باید در حوزه‌های اجتماعی کمک‌حال ملت و کشور باشند و من نیز در حوزه‌ ورزش این مورد را سرلوحه کار خود قرار خواهم داد.

* تذکر جدی لاریجانی به مشوقان سجادی

پس از اتمام سخنرانی سیدحمید سجادی، جمعی از چهره‌های ورزشی کشورمان که در صحن علنی حضور داشتند، اقدام به تشویق سجادی کردند که این مسئله تذکر جدی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را به دنبال داشت.

رئیس مجلس خطاب به آنان گفت: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس مهمانانی که در جلسه حضور دارند، هیچ‌گونه حق صحبت و اقدامی ندارند و باید نظم جلسه را حفظ کنند.

پس از تذکر لاریجانی، مسئولان ‌مجلس اقدام به خارج کردن این افراد از صحن علنی کردند که پس از دقایقی مجددا این افراد به صحن علنی بازگشته و در جایگاه مهمانان نشستند.

* احمدی‌نژاد: با هیچ‌کس قهر نمی‌کنم

پس از این سخنان محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور کشورمان نیز طی سخنانی ضمن سپاسگذاری از همه افرادی که در مورد سجادی اظهار نظر کرده‌اند، اظهار داشت: همه می‌دانند که مردمی‌ترین نهاد کشور نهاد ورزش است.

وی افزود: هیئت‌ها، فدراسیون‌ها و حتی کمیته ملی المپیک یک نهاد مردمی و برآمده از آراء ورزشکاران و هیئت‌هاست.

رئیس جمهور به شرایط جاری ورزش کشور اشاره کرد و ادامه داد: امروز ورزش ما در یک مرحله بسیار حساسی قرار دارد، ما المپیک را پیش رو داریم که این عرصه مانند یک قله است که حتما باید جوانان ما آن را فتح کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فرصت کمی وجود دارد برای اینکه جهت حضور در المپیک آماده شویم، افزود: در حال حاضر دو مجموعه ورزش و جوانان با هم ادغام شده است که باید به این مسئله توجه کرد.

وی این سؤال را مطرح کرد که چند نفر در کشور وجود دارد که در هر دو مقوله ورزش و جوانان فعالیت کرده و در هر دوی آنها هم موفق شده باشد بر این اساس باید توقعات‌مان را در این حد تنظیم کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید کمک کنیم تا نهال نوپای ورزش و جوانان پا بگیرد، افزود: آقای سجادی از نیروهای بسیار خوشنام ورزش کشور است، اگر در ورزش کشور بگردیم می‌بینیم که مانند آقای سجادی کم است. وی ۱۴ مدال کسب کرده و دارای تعهد و تجربه و علم و تخصص است.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: آقای سجادی هم اهل تعامل و هم اهل سعه صدر است، یکی از بهترین برادران ما یعنی آقای سجادی می‌خواهد مسئولیتی را بر عهده بگیرد.

وی گفت: ‌ یکی از نمایندگان پرسید که آقای سجادی چه طور می‌خواهد تمام خواسته‌های دو قشر ورزش و جوانان را در سراسر ایران تامین کند؟ آیا واقعا قرار است چنین مسئولیتی بر دوش آقای سجادی گذاشته شود؟ پس دیگران چه کاره هستند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه باید برای رشد و پیشرفت کمک کنند، گفت: هر مطلبی که در مورد من بگویید من شما را دوست دارم و اگر برخی افراد با من قهر کنند من با کسی قهر نمی‌کنم؛ بالاخره کشور ما کشوری آزاد است که همه در آن سخنان خود را مطرح می‌کنند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: می‌خواهم از نمایندگان مجلس خواهش کنم که اگر کسی به هر دلیلی از احمدی‌نژاد دلخوری دارد، آن را تفکیک کند؛ چرا که مقوله ورزش و جوانان بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: باید همه دست به دست هم کمک فکری و معنوی به هم دهیم تا آقای سجادی بتواند وزارت ورزش و جوانان را با قدرت به جلو ببرد.

** مذاکرات مجلس در مورد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حدود ساعت ۱۱ به اتمام رسید و با اعلام رئیس مجلس در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه رییس‌جمهور و هیئت همراه او از مجلس خارج شدند و روند رای‌گیری آغاز شد.

* انتقاد جعفری به خارج از موضوع صحبت کردن مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش

در هنگامی که گلدان‌های مخصوص رای‌گیری در بین نمایندگان به گردش در‌آمد، بهروز جعفری نماینده مردم سمیرم در مجلس به بیان تذکر آئین‌نامه‌ای پرداخت و اظهار داشت: سخنرانان و مخالفان و موافقان وزیر پیشنهادی باید در ارتباط با موضوع جلسه صحبت کنند.

وی افزود: ما نیز مانند برخی از دوستان ونمایندگان به نحوه معرفی سجادی و نامه رئیس جمهور گلایه‌هایی داریم اما باید مخالفان و موافقان پیرامون برنامه‌های سجادی صحبت کنند اما در ارتباط با موضوع حرف نمی‌زنند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر ضمن وارد ندانستن آن، گفت: رئیس جلسه باید این موضوع را تشخیص دهد و اگر موضوعات مطرح شده در این جلسه خارج از موضوع بوده باشد، رئیس جلسه باید جلوی آن‌را بگیرد.

وی همچنین یادآور شد: سخنرانان خارج از موضوع صحبت نکرده‌اند.

* مخالفت مجلس با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور؛ سجادی در کسب رای اعتماد ناکام ماند

در ادامه وکلای ملت بعد از استماع توضیحات رئیس‌جمهور، نمایندگان موافق و مخالف و وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان، با ۱۳۷ رأی مخالف، ۸۷ رأی موافق و ۲۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ رأی مأخوذه با گزینه پیشنهادی احمدی‌نژاد به عنوان اولین وزیر ورزش و امور جوانان جمهوری اسلامی مخالفت کردند.

* لاریجانی: شخصیت ورزشی سجادی مورد تأئید است / وزیر پیشنهادی بعدی زودتر معرفی شود

علی لاریجانی رئیس مجلس پس از قرائت تعداد آرای سجادی گفت: شخصیت آقای سجادی به عنوان یک ورزشکار موفق مورد تائید مجلس است و کسانی که در مخالفت با آقای سجادی صحبت کردند نیز به این امر توجه داشتند و او را در این حوزه ستایش می‌کردند.

وی افزود: اما نظر نمایندگان مجلس این بود که حوزه ورزش در کشور باید از یک مدیریت خوب برخوردار باشد و رای عدم اعتماد به آقای سجادی به معنای عدم توجه به شخصیت او نیست.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: شاید نظر نمایندگان این بوده که بهتر است فرد دیگری برای این وزارتخانه معرفی شودکه به امور ورزش و جوانان بیشتر آشنا باشد و ما امیدواریم که آقای سجادی در سمت‌های دیگر موفق باشند.

لاریجانی همچنین تصریح کرد: ‌ امیدواریم هر چه زودتر وزیر دیگری برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شود و نگرانی نمایندگان این بود که هر چه سریع‌تر حوزه ورزش سامان یابد و به همین دلیل تاسیس وزارت ورزش و جوانان را برای این امر برگزیدند.

* کواکبیان: احمدی‌نژاد می‌گوید با کسی قهر نیست اما او ۱۱ روز قهر کرد

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان و عضو فراکسیون اقلیت مجلس طی تذکری با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۳ آئین‌نامه داخلی مجلس و در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان ‌گفت: خوشبختانه در حال حاضر رأی‌گیری برای سجادی به اتمام رسیده و شاید موضوعاتی که هم‌اکنون بنده مطرح می‌کنم، خیلی تأثیرگذار نباشد.

وی افزود: رئیس جمهور در بخشی از سخنانش در این جلسه گفت که ما با کسی قهر نیستیم و برخی از نمایندگان مجلس نیز در سخنانشان مطرح کردند که مجلس می‌خواهد در رای اعتماد به سجادی لجبازی کند.


*‌* لاریجانی: مجلس لجبازی نمی‌کند‌ / نمایندگان مصالح کشور را در نظر می‌گیرند

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر نماینده سمنان ‌گفت: اینکه مجلس در رأی‌گیری‌ها چگونه عمل می‌کند، کاملا در طول چند سال گذشته برای ملت مشخص شده است و درباره موضوعاتی چون لجبازی نیز باید بگویم که مذاق مجلس چنین نیست.

وی افزود: نمایندگان مجلس در موضوعات مختلف منابع و مصالح ملی کشور را در نظر می‌گیرند و ممکن است نماینده‌ای در ارتباط با فردی نظری داشته باشد اما این مسئله ربطی به مسائل حاشیه‌ای کشور ندارد.

* موسوی: علی دایی پدر فوتبال ایران است و باید ‌وزیر ‌شود

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل در جریان بررسی رأی اعتماد به سجادی، طی تذکری با استناد به ماده ۲۰ آئین‌نامه داخلی مجلس، اظهار داشت: بنده ضمن تشکر از رای وکلای ملت به لایحه وزارت راه و شهرسازی، امیدوارم نمایندگان هفته آینده به نیکزاد که برای تصدی این وزارتخانه به مجلس معرفی شده، رای بالایی بدهند.

وی در ادامه با انتقاد از برنامه‌های ارائه شده از سوی سجادی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، گفت: آقای سجادی اصلا برنامه‌ای برای جوانان نداشت که یقینا رأیی هم نخواهد داشت.

موسوی بر همین اساس یادآور شد: باید فردی که برای جوانان کشور محبوب است، برای تصدی این پست معرفی شود و بنده فکر می‌کنم که آقای علی دایی که پدر فوتبال ایران است، باید برای تصدی وزارت ورزش و جوانان معرفی شود و برای این انتخاب نیز مجلس آماده است.

** این سخنان موسوی با " دو دو " شدید نمایندگان به نشانه مخالفت روبرو شد.

* جلسه علنی امروز مجلس پایان یافت

جلسه علنی صبح امروز نمایندگان مجلس پس از بررسی لایحه وزارت امور زیربنایی و نیز رسیدگی به برنامه‌ها و صلاحیت سید حمید سجادی وزیر پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت ورزش و جوانان، با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس به پایان رسید.

فارس