به گزارش فارس، خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) اعلام كرد كه ميليونها سوري در ميادين اصلي استانهاي سوريه در حمايت از نظام سوريه و بشار اسد و اصلاحات اين كشور تجمع كردند.

خبرگزاری آمریکایی یونایتدپرس نیز با تیتر «تظاهرات‌های گسترده در شهرهای سوریه در حمایت از بشار اسد» اعلام کرد که در بسیاری از شهرهای سوریه مردم به حمایت از اصلاحات این کشور به رهبری بشار اسد که دیروز در سخنرانی خود اعلام کرد، به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری رویترز که اخبار درگیری‌ها در سوریه را مبالغه‌آمیز گزارش می‌کرد و روزانه از سوریه اخبار متعدد به همراه آماری از کشته شدگان گزارش می‌کرد، در مقابل این تظاهرات مردمی ابتدا سکوت کرد ولی سرانجام پس از ساعتی ناچار شد اعلام کند که در سراسر سوریه تظاهراتی در حمایت از اسد برگزار شد.

سانا در این خبر اعلام کرد: میادین و محورهای اصلی در استان‌های مختلف کشور تجمعات و جمعیت‌های بزرگی برای راهپیمایی شکل گرفته است.

خبرگزاری سوریه افزود: میلیون‌ها سوری از صبح امروز از همه اقشار و طبقات جامعه به سوی میادین اصلی شهرهای سوریه سرازیر شدند و با برافراشتن پرچم کشور بر عزم خود برای ادامه دادن سازندگی در کشور و پیشرفت روند اصلاحات با مشارکت همه مردم تاکید کردند.

به گزارش این خبرگزاری مردم در شهرهای دمشق، قنیطره، حمص، دیرالزور، السویداء، الرقه و طرطوس به خیابان‌ها آمدند و شعار وحدت و ادامه اصلاحات و سازندگی در سوریه را سردادند.

سانا نوشت: در میدان امویین دمشق بیش از یک میلیون سوری تجمع کردند و در شهر درعا نیز مردم به میدان دوار البرید آمدند و مردم شهر حمص نیز به میدان اصلی شهر رفتند.

خبرگزاری یونایتدپرس نیز نوشت: مردم سوریه در جنوب این کشور در درعا، تا دمشق و حلب و تا شمال شرقی این کشور در الحسکه پرچم سوریه را برافراشتند و تصاویر بشار اسد را در دست گرفتند و شعارهایی در حمایت از اصلاحات فراگیر در این کشور سر دادند.

تلويزيون سوريه تصاوير تظاهرات مردمي در اين كشور را به طور زنده پوشش داد و اعلام كرد كه ميليونها سوري از نظام اين كشور و اصلاحات بشار اسد حمايت كردند.