واحد مرکزی خبر: ۴ نفر عضو یک خانواده با علائم مسمومیت در بندرعباس جان باختند.

به گزارش مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی هرمزگان گفت: همه اعضای این خانواده که ۲ روز پیش از جیرفت به بندرعباس آمده بودند به جز پدربزرگ خانواده، در بین راه پفک و چیپس خورده بودند و هنگام ورود به بندرعباس هم کنسروهای ماهی و خوراک لوبیا و سوسیس را با هم مخلوط و به عنوان ناهار صرف کرده بودند.

دکتر نوروزیان افزود: ساعت ۱۳ دیروز مادر خانواده و ۳ فرزندش بر اثر تهوع، اسهال و کمبود شدید آب بدن به بیمارستان خاتم الانبیاء بندرعباس مراجعه کردند که پس از ۸ ساعت بستری با بهبود حال عمومی شان از بیمارستان مرخص شدند.

وی گفت: مادر خانواده و ۳ کودکش ساعت ۲۲ دیشب با حال وخیم دوباره به بیمارستان منتقل شدند که پسر ۶ ساله خانواده پیش از بستری، دچار ایست قلبی شد و درگذشت.

۲ فرزند دیگر خانواده هم پس از اعزام به بیمارستان کودکان صبح امروز بر اثر ایست قلبی فوت کردند.

پدربزرگ خانواده هم امروز صبح با همان علائم به بیمارستان خاتم الانبیا مراجعه کرد و ظهر امروز او نیز به علت ایست قلبی درگذشت.

دکتر نوروزی گفت: حال مادر خانواده هم وخیم و اکنون در آی سی یو بیمارستان خاتم الانبیا بستری است.

وی افزود: پزشکان، ‌ ابتدا، ابتلای آنان را به بوتولیسم محتمل دانستند اما چون پدربزرگ خانواده این مواد غذایی را نخورده بود ولی فوت شد از طرفی پدر و خواهر مادر خانواده هم از این مواد غذایی استفاده کرده ولی بیمار نشده بودند، این احتمال رد شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بقایای غذای مصرف شده این خانواده برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه سم شناسی فرستاده شده است.

نوروزی افزود : پزشکی قانونی برای تحقیق بر روی علت مرگ این افراد جسد آنها را تحویل گرفت .