با دایی دشمن نیستیم اما او مقصر است

به گزارش افکارنیوز، ضیا عربشاهی در خصوص تساوی پرسپولیس و پدیده در هفته پنجم لیگ اظهار داشت: پدیده تازه به لیگ صعود کرده و من معتقدم سطح فنی همه فوتبالیست های ما با هم برابر شده است. در حال حاضر فقط ۵ بازیکن سرشناس در فوتبال ایران وجود دارد.



وی افزود: مقابل پدیده هیچ کار تیمی و تاکتیکی از پرسپولیس ندیدم و حالا این تیم با آن همه هزینه از ۵ بازی ۵ امتیاز کسب کرده که خیلی بد است. شرایط بدنی و وضعیت روحی روانی بازیکنان پرسپولیس مناسب نیست و این تیم عملکرد ضعیفی نشان می‌دهد تا جایی که در این چند بازی که از پرسپولیس دیده ام، بازیکنان پرسپولیس حتی در خلق یک موقعیت هم ناتوان هستند و فقط روی ضربات شروع مجدد گل می‌زنند.



پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: یکی از آن ۵ بازیکن سرشناس محمد نوری است که به دلیل استرس و فشار روانی ضعیف بازی می‌کند ضمن اینکه میزان دوندگی بازیکنان پرسپولیس بسیار کم است. پرسپولیس ۴۰ میلیون هوادار دارد و این شیوه بازی و نتیجه گیری قابل قبول نیست.



عربشاهی در پاسخ به این سوال که آیا کادر فنی پرسپولیس مقصر این نتایج است؟ گفت: کادر فنی در راس امور فنی تیم قرار دارد و قطعا مقصر است. من علی دایی و افشین پیروانی را دوست دارم و معتقدم دایی فوتبال ایران را به دنیا معرفی کرده است اما کادر فنی پرسپولیس باید جدیت و برنامه ریزی بیشتری داشته باشد.



وی تصریح کرد: وقتی بنده یا حمید درخشان و فنونی زاده که پیشکسوتان پرسپولیس هستیم انتقادی می‌کنیم به خاطر دشمنی با دایی نیست، ما برای این تیم زحمت کشیده ایم و دلسوز پرسپولیس هستیم اما بعضا به گوشم می‌رسد که عده ای می‌گویند شما مسئول تیم های پایه هستید و بهتر است به کار خودتان رسیدگی کنید. باید در این مورد عرض کنم که بنده افتخار می‌کنم که در پایه پرسپولیس کار می کنم چون دوستدار این تیم هستم.



عربشاهی در پایان در پاسخ به این سوال که کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی خواهد داشت عنوان کرد: استقلال شانس اول قهرمانی است چون آندو و امید ابراهیمی کمربند میانی این تیم را قدرتمند کرده اند. در مورد پرسپولیس هم معتقدم این تیم در نهایت یکی از رتبه های اول تا چهارم را کسب خواهد کرد.