نتانیاهو مدعی پیروزی در جنگ غزه شد

به گزارش افکارنیوز، «لیران دان» مدیر اداره اطلاعات دفتر «بنیامین نتانیاهو» امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با رادیو وزارت جنگ این رژیم گفت: «ما در مرحله مذاکرات پیروز شدیم. ضربه‌ای که ارتش به حماس وارد کرد، سنگین و معنادار بود. آنچه ما مشاهده کردیم این بود که در جنگی طولانی، حماس از ضربه ارتش آسیب دید.»

وی با باین اینکه حماس در طول سال‌ها شبکه‌ای از راکت‌ها، تونل‌ها و نیروها را سازماندهی کرد تا از آنها علیه اسرائیل استفاده کند. وی مدعی شد که ارتش تمام ذخایر موشکی حماس و تونل‌ها را نابود کرده و گروه‌های فلسطینی نیز به هیچ‌یک از خواسته‌های خود نرسیده‌اند.

مقاومت فلسطینی تنها در آخرین روز از نبرد، بیش از ۱۳۰ فروند موشک و راکت به سمت مناطق مختلف فلسطین اشغالی از جمله تل‌آویو شلیک کرد، که به مرگ دستکم دو صهیونیست منجر شد. توافق آتش‌بسی که شب گذشته به دست آمد، بازگشایی گذرگاه‌های مرزی را تضمین کرده است. تل‌آویو همچنین متعهد شده است که برای ساخت بندر و فرودگاه و همچنین آزادی اسرای فلسطینی، مذاکره کند.

سخنان این مقام دفتر نتانیاهو در حالی بیان میشود که بعد از برقراری آتشبس میان حماس و رژیم صهیونیستی، وزرای کابینه و همین طور رسانههای اسرائیلی به انتقاد و مخالفت با اقدام نتانیاهو پرداختند و پذیرش آتشبس را دستاوردی بزرگ برای نیروهای مقاومت و شکست برای ارتش اسرائیل قلمداد کردند.