قول مساعد نوبخت به دانش آموزان شین آبادی

به گزارشافکارنیوز،رسول خضری درپاسخ به این پرسش " دانش آموزان شین آبادی برای دومین بار است که مقابل نهاد ریاست جمهوری به منظور ارائه درخواست های خود تجمع می کنند، پاسخ نهاد ریاست جمهوری به درخواست های آنها چه بوده است؟ " اظهار داشت: ۸ دانش آموز شین آبادی موفق به دریافت کامل دیه خود نشده اند که درصد سوختگی این دانش آموزان بالای ۴۰ درصد است.

وی افزود: درخواست های دانش آموزان شین آبادی را در قالب نامه ای یادداشت کرده و به ریاست جمهوری ارائه کرده ایم که در این نامه به مواردی همچون پرداخت دیه کامل، برقراری مستمری مادام العمر برای این دانش آموزان و پرداخت کمک هزینه به خانواده های آنها اشاره شده است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طبق قانون دیه اسلامی، دیه پرداخت شده به بانوان نصف است اما می توان مابه التفاوت آن را از طریق صندوق حمایت دولت تامین کرد بنابراین می توان دیه کامل را به این دانش آموزان پرداخت کرد.

خضری ادامه داد: رئیس جمهور بررسی و پیگیری درخواست دانش آموزان شین آبادی را به آقای نوبخت معاون نظارت راهبردی ریاست جمهوری واگذار کرده است، این درخواست ها را از سال ۹۱ مطرح کرده ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است، آقای نوبخت معاون رئیس جمهور قول مساعد داده است تا درخواست های دانش آموزان شین آبادی را عملیاتی کند.

آتش سوزی در دبستان ندای انقلاب روستای شین آباد در ۱۵ آذر سال ۹۱ رخ داد در این حادثه ۲۹ دانشآموز دختر دچار سوختگی شدند که دو نفر از آنها بر اثر شدت جراحات وارده فوت کردند. همچنین انگشتان سه تن از دانشآموزان به دلیل شدت سوختگی قطع شد.