کیف فردوسی‌پور به علیخانی رسید

به گزارش افکارنیوز، مراسم تقدیر از برنامه‌های برگزیده ماه مبارک رمضان و تابستان ۹۳ سیما شامگاه یکشنبه نهم شهریور با حضور معاون سیما، مدیران شبکه‌ها و گروه‌ها، دبیر شورای نگهبان و برنامه‌سازان و اهالی رسانه در تالار مولانای مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد.

* این مراسم ساعت ۱۶:۵۰ آغاز شد و اجرا بر عهده سید وحید مرتضوی بود، مجری جوانی که بیشتر در حوزه برنامه‌های معارفی فعال است و اجرای قابل قبولی داشت.

* سخنرانی حجت‌‌الاسلام قرائتی با استقبال حضار روبرو شد و شیوه متفاوت او در انتقال مفاهیم قرآنی که همواره با مثال و شوخی همراه است، خنده‌های پی در پی حضار را که از مدیران ارشد سازمان صدا و سیما تا برنامه‌سازان و بازیگران جزو آن بودند، به همراه داشت.

* این سخنران در بخشی از سخنرانی‌اش به تنگ بودن لباس وزنه‌ بردارها انتقاد کرد و بدون اعتنا به تعارف‌ها و شکسته‌ نفسی‌های ایرانی‌ها، خود را فردی موفق دانست و دلایل موفقیتش را ذکر کرد.

* او در بخشی از سخنانش گفت: اسم نمی‌آورم یکی از دانه درشت‌ها می‌گفت در مراسمی نشسته بودم و شعری خواندم: «الهی جسم و جانم خسته گشته، در رحمت برویم بسته گشته»، در همین حال که این شعر را زمزمه می‌کردم فرد بی‌سوادی که کنارم نشسته بود، گفت: «جسم و جانت خسته گشته، دو ساعت بخواب، در رحمت خدا هم هیچ وقت بسته نگشته» و آن فرد تا آخر مراسم از درایت یک فرد بی‌سواد، خجالت‌زده نشسته بود.

* قرائتی همچنین روایت درخواست قصاص برای پیامبر در سالهای پایانی عمرش را نیز کذب دانست و به شعر «موسی و شبان» مولانا انتقاد کرد.

* یک رکورد درباره برنامه «درس‌هایی از قرآن» او این بوده که طی ۳۴ سال یک شب جمعه هم تعطیل نشده است.

* این مفسر قرآن در زمان تقدیر از مداحان نیز حضور داشت و مرتضی طاهری، زمان دریافت جایزه دست او را بوسید. قرائتی هم اعلام کرد: او از پیغمبر هم بالاتر است. پیغمبر دست کارگر را بوسید و طاهری دست من بیکار!

* زمانی که سیروس مقدم می‌خواست برای سخنرانی پشت میکروفن قرار بگیرد برای اینکه دیده شود، مجری از او خواست روی چهارپایه‌ای بایستد و او نگران بود بیفتد و از او می‌پرسید: نیفتم؟!

* رامبد جوان در ابتدای حرف‌هایش با لحن کنایه آمیزی به محل نشستن مدیر شبکه ۵ در ردیف جلو اشاره کرد و گفت از اینکه مدیران محترم را می‌بیند خوشحال است. احتمالا اشاره او به تسویه حساب نکردن با او و گروهش برای سریال ویژه سال تحویل شبکه تهران بوده است.

* او زمان دریافت جایزه‌اش برای «خندوانه» نیز در حالی که با تک تک جایزه دهندگان خوش و بش می‌کرد به سرعت از مقیسه مدیر شبکه تهران گذشت.

* جوان همچنین در بین حرف‌هایش به دارابی هم نگاه کرد و گفت: از این تجربه احساس امنیت و رضایت کامل دارم. شما که نمی‌روید!؟ تازه دارد این همکاری مزه می‌دهد.

* این طنزپرداز که برخلاف حضور متفاوت و اصطلاحا ژانگولرش در مراسم‌های مشابه، خیلی رسمی ظاهر شده بود و با صدای پایین و لحن معمولی سخن می‌گفت، در پایان حرف‌هایش به شوخی گفت: فضای اینجا خیلی جدی است و من دیگر توان اینطوری حرف زدن ندارم و بهتر است قبل از اینکه اینجا را به هم بریزم پایین بروم!

* حامد زمانی در این مراسم قطعه «می‌کشیم» را اجرا کرد که با استقبال روبرو شد.

* وقتی نوبت به اهدای جوایز بهترین مجری کارشناسان مسابقات تلویزیونی رسید، شهرام شکیبا با فاصله برای گرفتن جایزه‌اش روی سن آمد و متوجه شد لوح تقدیری که یکی از مدیران در دست دارد برای او نیست و عقب رفت و پشت مجری ایستاد و خطاب به یراق‌بافان گفت: مجید بیا این لوح تقدیر تو است.

* سارا روستاپور مجری و برنامه‌ساز کودک که اکثرا در جشنواره‌ها و مراسم‌های گوناگون مورد بی توجهی قرار می‌گیرد این بار با «گل آموز» عنوان بهترین برنامه کودک را در کارنامه‌اش ثبت کرد. او همراه با مجریان کودک برنامه‌اش که با چادر جشن تکلیف آنجا آمده بودند، تقدیر شد.

* زمان معرفی بهترین‌های برنامه‌های افطار ناگهان مجید یراق‌بافان پشت میکروفن آمد و گفت: «این قسمت را گفتند من بیایم. در جشنواره قبلی که برای تقدیر از برترین‌های نوروز فاطمی زحمتتان دادم، از مجری بانشاط قرآنی و متخلق نام بردم که «هفت سلام» شبکه قرآن را اجرا می‌کرد.»، او در ادامه سید وحید مرتضوی را برای دریافت جایزه‌اش برای اجرای برنامه «ضیافت» افطار شبکه قرآن روی سن دعوت کرد.

* محمد میرکیانی مدیر گروه کودک شبکه جام‌جم پس از گرفتن جایزه چند کلمه‌ای سخن گفت: «من جایزه زیاد گرفته‌ام اما این اولین جایزه‌ای است که در سازمان می‌گیرم. من ۳ بار برنده کتاب سال شدم. می‌خواهم بگویم این جایزه از اهمیت بالایی برخوردار است. شما مدیران نور چشم من هستید و کار در شبکه جهانی جام‌جم با همراهی دارابی ممکن شد. من به عنوان یک نویسنده کودک و نوجوان فروتنانه و متواضعانه جایزه‌ام را به محمد طلوعی مدیر شریف شبکه جام‌جم اهدا می‌کنم.

*پریوش نظریه بهترین بازیگر زن شد، اما در مراسم حضور نداشت و به گفته مجری در شیراز به سر می‌برد.

*عادل فردوسی‌پور زمانی که از صندلی‌اش بلند شد تا جایزه‌اش را بگیرد، ناگهان کیفش را به احسان علیخانی داد که در ردیف عقب نشسته بود و علیخانی از این کار او جا خورد و خنده‌اش گرفت.

*مهدی فرجی، علی بخشی‌زاده، مجید زین‌العابدین، سعید مقیسه، محمدمهدی قاسمی، رضا پورحسین، حسن گروسی، محمد طلوعی، معصومه آشتیان‌زاد، محمدرضا پورحسن، محمدرضا شریفی، اسرافیل علمداری، حسین ساری، جلیل عرفان منش، محمدرضا معصوم زادگان، علیرضا اسحاقی، داریوش کاردان، شهرام کجوری، مرتضی حیدری، منصور ضابطیان، محمد صوفی، اسماعیل آذر، هومن حاج عبدالهی و سعید ابوطالب از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

* مراسم با پایان سخنرانی آیتالله جنتی و اذان مغرب به پایان رسید و حاضران در نماز جماعت به امامت جنتی شرکت کردند.