کی‌روش‌همه را به‌ جان هم انداخت

به گزارش افکارنیوز، مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است کارلوس کی‌روش با زرنگ‌بازی و ترفندهای‌خاص خودش مردم، فدراسیون فوتبال و وزارت‌ورزش را مقابل هم قرار داده تا به اهداف خودش برسد.


*بحث‌ماندن یا رفتن کی‌روش همچنان ادامه‌دارد و تکلیف تیم‌ملی هنوز روشن نشده، در این رابطه چه‌نظری‌دارید؟

کی‌روش می‌خواهد همه چیز را زیر نظر داشته باشد و همه چیز با نظر او انجام شود، اما اینکه نمی‌شود. هر کسی باید کار خودش را انجام دهد و کی‌روش در حیطه خودش کار کند، ضمن اینکه مبلغ قرارداد او هم خیلی بالاست. فدراسیون فوتبال در این رابطه با کارشناسان زیادی صحبت کرده و باید در این قرارداد منافع شخصیتی فدراسیون در نظر گرفته شود.

*به نظر می‌رسد فدراسیون تلاش زیادی برای تمدید قرارداد کی‌روش کرده؟

فشار روی فدراسیون‌فوتبال خیلی زیاد است و مجبور است زیر یکسری خواسته‌های غیرمعقول برود. ما هم دوست داریم کی‌روش بماند، چون زمان خیلی کم است و باید برای جام ملت‌های آسیا آماده شویم، اما نباید به هر قیمت کی‌روش را نگه داریم چون او پیشنهاد دیگری ندارد و مربیان زیادی هستند که دوست دارند به ایران بیایند. مربیانی بزرگتر از کی‌روش، اما ان‌شاء‌الله کی‌روش بماند و قهرمان‌آسیا شود. هر کسی سرمربی تیم‌ملی شود باید قهرمان‌آسیا شود، چون تیم خوبی داریم.

*کی‌روش در این مدت تغییری در تیم ملی و فوتبال ایران ایجاد کرد؟

نه، تغییری ندیدیم و فقط فوتبال‌تدافعی را از تیم ملی در جام‌جهانی دیدیم که مجبور هم بودیم این کار را بکنیم تا بیشتر گل نخوریم. کی‌روش نه بازیکن جوانی رو کرد و نه سیستم‌خاصی بازی کرد و در جام‌جهانی فقط مقابل آرژانتین خوب بودیم و ایده‌آل هم نبودیم.

*قبل از جام‌جهانی از عملکرد تیم ملی راضی بودید؟

نه، چون ما به ازبکستان و لبنان نباخته بودیم که با کی‌روش به آنها هم باختیم. فوتبالی هم که بازی می‌کردیم را مردم نمی‌پسندیدند و دیدیم کمتر به استادیوم می‌آمدند. مساله بعد اینکه کی‌روش اصلا در ایران نیست و مدام به مرخصی می‌رود، در صورتی که باید در ایران باشد و برای تیم ملی وقت بگذارد. قرار بود کی‌روش آکادمی را زیر نظر بگیرد که نگرفت و کار به مجلس هم کشیده شد و کمیسیون اصل ۹۰ هم واکنش نشان داد.

*کی‌روش اعلام کرده وزیر ورزش مخالف تمدید قرارداد اوست و کجای دنیا وزیر ورزش با سرمربی تیم ملی مذاکره می‌کند. دراین رابطه چه صحبتی دارید؟

فکر نمی‌کنم وزارت ورزش مخالف تمدید قرارداد او باشد. کی‌روش توپ را به زمین این و آن می‌اندازد، چون زرنگ و حرفه‌ای است. الان یک‌جوری شده که کی‌روش با زرنگی و ترفندهای خاصی مردم، فدراسیون‌فوتبال و وزارت‌ورزش را به جان هم می‌اندازد. وزارت ورزش رسما اعلام کرده هیچ دخالتی ندارد و فدراسیون مستقل عمل می‌کند. من هم گفته بودم فدراسیون را تحت فشار نگذارند تا اشتباه جبران‌ناپذیری مرتکب نشوند. ما باید بعد از سالیان‌سال جام‌ملت‌های آسیا را به خانه بیاوریم، چون قهرمانی در آسیا برای ما خیلی مهم است. کی‌روش روز اول که به ایران آمد در دفتر سعیدلو رئیس سازمان‌تربیت‌بدنی قرارداد بست و دلارها را گرفت و الان می‌گوید کجای دنیا زیر ورزش با سرمربی تیم ملی مذاکره می‌کند؟!!! کی‌روش خیلی با سیاست است و کارهایی کرده که بعدا صدای آن در می‌آید.

*از آقا غلامحسین که در بیماستان بستری است، چه خبر؟

متاسفانه حال غلامحسین اصلا خوب نیست و حالش روز به روز بدتر میشود. الان در راه بیمارستان هستم و غلامحسین هر روز ضعیفتر میشود و درمان او جواب نداده است. فقط از مردم میخواهم برایش دعا کنند.