خدمات جدید صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان

به گزارش افکار ، همزمان با فرا رسيدن هفته بانکداري اسلامي، عضو هيات مديره صندوق قرض الحسنه بانک پارسيان از ارايه دو خدمت جديد با عنوان صندوق قرض الحسنه الکترونيک و طرح قلک سبز و همچنين انعقاد تفاهم نامه با کميته امداد امام خميني(ره) و سازمان بهزيستي در زمينه پرداخت وام اشتغال و توليد در راستاي اشاعه و ترويج بانکداري اسلامي خبر داد.

معاون مالی و سرمایه گذاری های بانک پارسیان و عضو هیات مدیره صندوق قرض الحسنه پارسیان به اقدامات موثر این صندوق برای جذب منابع و اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشاره کرد و افزود: صندوق قرض الحسنه با اتکا به تلاش همکاران فعال در صندوق و همکاری و مساعدت مطلوب و رضایت بخش همکاران بانک خوشبختانه توانسته است به رغم نو پا بودن و امکانات کم، در سطح رضایت بخش اما ناکافی بازاریابی های مفید و منجر به نتیجه داشته باشد و با اتکا به این رفتار، موفق به جذب میزان قابل توجهی سپرده شده است که همین امر توان وام دهی صندوق را در زمینه های مختلف بیشتر کرده است.

عضو هیات مدیره صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تا اواسط مردادماه، منابع قرض الحسنه بانک پارسیان ۲۹۸ درصد رشد داشته است و با سیاست هایی که در پی پیاده سازی آنها هستیم مطمئنا در ماه های آتی شاهد رشد بیشتری خواهیم بود.

مهدی رضایی افزود: خدمات متعددی را در کنار بازاریابی و تشویق همکاران به جذب بیشتر منابع طراحی کرده و به مرحله اجرا گذاشته ایم که از آن جمله صندوق قرض الحسنه الکترونیک پارسیان است که رویکردی ارزش افزا به قرض الحسنه دارد. از ویژگی های این طرح افتتاح حساب و سپرده گذاری آنلاین، انتخاب گروه دریافت کننده وام توسط سپرده گذار، ارائه درخواست و دریافت وام به صورت آنلاین، کاهش فرآیندهای اداری، افزایش سرعت پاسخگویی به نیاز مشتری، دسترسی در همه مکان ها و زمان ها به خدمات صندوق، امکان دریافت وجوه به صورت خودکار، کاهش و تسهیل روند دریافت وام قرض الحسنه و امکان جذب وام دهندگان خارج از کشور است.

طرح قلک سبز هم از دیگر طرح های در دست اجرا برای توسعه سپرده های قرض الحسنه است که طی اجرای آن مشتری علاوه بر برخورداری از اجر معنوی حساب قرض الحسنه صاحب پس اندازی بلند مدت نیز می شود و از مزایای آن برخوردار خواهد شد.

معاون مالی و سرمایه گذاری های بانک پارسیان با تاکید بر لزوم اعتماد سازی اقشار مختلف مردم نسبت به عملکرد این صندوق افزود: ما امیدواریم با طراحی خدمات مشوق دیگر و توسعه تبلیغات و اطلاع رسانی دقیق و بهنگام در مورد عملکرد مفید صندوق در اقشار مختلف مردم اعتماد سازی کنیم و بتوانیم هم پای دیگر بخش های رو به توسعه بانک، جایگاهی در خور شأن بانک پارسیان را در عرصه اقتصاد کشور به دست آوریم.

ایشان خاطر نشان کرد: ما به این نکته واقفیم که عملکرد مطلوب صندوق می تواند حوزه و عمق نفوذ برند پارسیان را در لایه ها و دهک های مختلف اقتصادی و فرهنگی جامعه بیشتر از قبل کند و این دستاوردی برای گروه مالی پارسیان خواهد بود.

عضو هیات مدیره صندوق قرض الحسنه با اشاره به نقش این صندوق در ترویج و اشاعه بانکداری اسلامی گفت: نفس تاسیس صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان توسط بانک، خود موید همت و اراده متولیان بانک به ترویج و توسعه سنت خداپسندانه و حسنه قرض الحسنه است که یکی از عقود اسلامی است.

وی خاطر نشان کرد: در برهه ای از زمان، مدیران سازمان بر این نکته اجماع داشتند که بانک باید در صحنه مسئولیت های اجتماعی و خدمت به هموطنان فعال تر از قبل ظاهر شود و پیرو این تصمیم جمعی اولین بانکی بودیم که صندوق قرض الحسنه را مستقلا تاسیس کردیم و در طول یک سال فعالیت آن به یاری خداوند و با تلاش صادقانه مسئولان توانستیم نقش موثری را در مجموعه نظام بانکی در زمینه تجهیز منابع سپرده ای قرض الحسنه و به تبع آن اعطای وام در قالب این عقد اقدامات موثری داشته باشیم.

مهدی رضایی ادامه داد: افتتاح این صندوق دقیقا در دوره بلوغ و تکامل بانک صورت گرفت و امر به جایی بود؛ ما در نقطه ای قرار داشتیم که بانک چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ سهم از بازار و جایگاه برندش به سطحی تاثیر گذار و تعیین کننده در عرصه بانکداری کشور رسیده بود و الزاما می بایست به تناسب این حوزه اثرگذاری توجه و انرژی و توان بیشتری را معطوف به رسالت اجتماعی خود و رفع نیازها و تنگناهای مبتلابه جامعه می کرد.

صندوق قرض الحسنه دقیقا معطوف به این نگاه و متناسب با این جایگاه تاسیس شد و خدا را شاکریم که در زمینه های مختلف فعالیتش از بدو تاسیس بسیار موفق عمل کرده و روند رو به رشد آن همچنان ادامه دارد.

عضو هیات مدیره صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان به اختصاص تسهیلاتی برای اقشار مختلف جامعه توسط این صندوق در راستای اجرای بانکداری اسلامی اشاره کرد و افزود: قریب به اتفاق این تسهیلات در اختیار افرادی قرار می گیرد که بنیه اقتصادی ضعیف و نیازهای مهم و زیادی دارند که آن شامل موارد زیر است:
۱. قرض الحسنه هزینه های ازدواج برای تأمین بخشی از هزینه های ازدواج زوج های جوان
۲. قرض الحسنه درمان بیماری برای اشخاصی که توانایی تامین تمام یا بخشی از هزینه های بیمارستانی و درمانی را ندارند.
۳. قرض الحسنه تعمیر و یا تکمیل مسکن برای تامین تمامی یا قسمتی از هزینه های تعمیر یا تکمیل واحد مسکونی متقاضی
۴. قرض الحسنه ودیعه مسکن برای تامین تمام یا قسمتی از هزینه ودیعه اجاره مسکن متقاضیان
۵. تسهيلات قرض الحسنه تحصيلات دانشگاهي به متقاضيان