به گزارش افکارنیوز، حبیب ایل‌بیگی مدیر طرح «سینما سلام» با اشاره به جلسه‌ای که درباره اجرای طرح «سینما سلام» همزمان با روز ملی سینما با اعضای شورای صنفی نمایش داشته‌ است‌، توضیح داد: در این جلسه نظر رئیس سازمان را مبنی بر اینکه این طرح در روز ملی سینما به صورت رایگان اجرا شود، مطرح کردم.

او ادامه داد: همچنین در این جلسه اعضای شورای صنفی نمایش این موضوع را مطرح کردند که با رایگان اجرا شدن طرح موافق نیستند و نهایتا درخواست اجرای نیم بهای آن را دارند، ضمن اینکه «سینما سلام» در روز پنجشنبه یا جمعه هم که سینماها به طور معمول فروش نسبتا خوبی دارند، برگزار نشود.

وی با اشاره به اینکه ویژگی این طرح رایگان بودن آن است‌، افزود: این در حالی است که روز ملی سینما جمعه است و یکی دو روز دیرتر یا زودتر برگزار کردن طرح جذابیت آن را از بین می‌برد. ایل‌بیگی ادامه داد: در این جلسه از سینماداران خواستیم با توجه به غافلگیری که به دلیل ازدحام مردم در دور اول اجرای این طرح در تاریخ ۱۰ بهمن سال گذشته پیش آمد، پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا مشکلی پیش نیاید.

مدیر اجرای طرح «سینما سلام» همچنین در پاسخ به اینکه برخی سینماداران و صاحبان فیلم‌ها نسبت به پرداخت نشدن تعهدات مالی سازمان سینمایی در دور اول این طرح گله دارند، توضیح داد: قرار ما بر این بود که میانگین اکران یک روز سینماها که در زمان پیش از جشنواره قاعدتا فیلم‌ها خیلی هم پرفروش نیستند، پرداخت شود و اگرچه توقعات بیشتر بود، اما سرانجام بر همین میزان توافق کردیم که سهم سینماداران پرداخت شده است.

ایل‌بیگی با اشاره به اینکه رقم در نظر گرفته شده ۱۰۰ میلیون تومان بود، ‌ اظهار کرد: ۵۰ میلیون تومان از این رقم به سینماداران اختصاص پیدا کرد و باقی آن به پخش‌کنندگان فیلم‌ها تعلق گرفت، که چک آن‌ها مدت‌ها است آماده شده، ولی کانون پخش کنندگان اخیرا رسمی شده است و باید آن را دریافت کنند.

او همچنین درباره پرداخت خسارت به سینماهایی که در اجرای طرح دچار آسیب شده بودند هم گفت: بحثخسارت‌ها تفاوت دارد و سینماهایی که دچار خسارت شده‌اند باید مستندات خود را ارائه کنند تا برآن اساس پرداخت‌ها صورت گیرد که در این راستا یکی دو سینما مدارک خود را ارائه کردند، اما در شهرستان‌ها هم از طرف مدیران کل ارشاد اعلام شد که برخی سینماها خسارت‌ می‌خواهند.

ایلبیگی با تاکید بر اینکه تعهدات سازمان در دوره قبل با هماهنگی صنوف بوده است و درباره همه چیز توافق صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح سینما سلام در روز ملی سینما منتظر نظر شورای صنفی نمایش هستیم تا مواضع خود را به طور دقیق مشخص کند، چرا که در نهایت این کار بدون حمایت صاحبان فیلمها و سینماداران قابل اجرا نیست.