به گزارش افکارنیوز، از یک سال قبل که دولت یازدهم کار خودش را شروع کرد؛ آقای روحانی با تکیه بر مذاکره با اروپا و آمریکا تمام تلاش خود را بکار بست تا تحریم‌ها علیه ایران لغو شود؛ اما این موضوع از ابتدا مورد انتقاد خیلی‌ها در داخل کشور بود چرا که آنها معتقدند دل بستن برای رفع تحریم‌ها از سوی دشمن «خوش‌خیالی» و «غیر واقعی‌بینانه» است و با مذاکره با آمریکا نه تنها مشکلی حل نمی‌شود بلکه مشکلات بیشتر هم خواهد شد.

حالا گذشت یک سال نشان می‌دهد ظاهراً حرفهای منتقدان دولت درست بوده است، چرا که بعد از توافق ژنو، آمریکایی‌ها از تحریم‌های یک‌جانبه و غیر منطقی علیه مردم ایران دست نکشیده‌اند و در ۱۲ ماه گذشته تأسیسات هسته‌ای کشور نیز پلمب شده است.

اما چه افراد و چه جریان‌هایی باعثشدند تا این تحلیل نادرست و «آدرس غلط» در افکار عمومی بوجود بیاید که مذاکره با آمریکا رفع‌کننده مشکلات داخلی کشور است؟

پاسخ به این پرسش، نیازمند بازخوانی عملکرد رسانه‌های حامی دولت در یک سال گذشته و بویژه بعد از توافق ژنو است، درست همان روزهایی که منتقدان از «غیر قابل اعتماد بودن آمریکا» سخن می‌گفتند و در مقابل حامیان دولت با بوق و کرنا کردن توافق ژنو، از حل تمام مشکلات بواسطه مذاکره با آمریکا سخن می‌گفتند! همان روزهایی که هر کس علیه توافق ژنو کوچکترین سخنی به میان می‌آورد؛ با برچسب «بی‌سواد»، «تندرو»، «مغرض»، «افراطی»، «بدون شناسنامه» و… توصیف می‌شد اما گذشت زمان ظاهراً نشان داد اظهارات همین بی‌سوادهای افراطی درست‌تر از کسانی بود که مدعی تدبیر و شناخت دیپلماسی بودند.

رجانیوز برخی از تیترهای دروغین و توخالی نشریات زنجیره‌ای طی یک سال اخیر را مرور کرده است از جمله؛ «آرمان: تا ۲ ماه دیگر تحریم‌ها کاملاً برداشته می‌شود(۱۲ مهر ۹۲)»، «اسرار: فشار کری منجر به تعویق تحریم‌ها شد»، «ایران: تحریم‌ها رو به پایان است(۳۰ مهر ۹۲)»، «شرق: فروپاشی سازمان تحریم آغاز شد(۳۰ آذر ۹۳)»، «فرهیختگان: دستاورد دولت روحانی در صدمین روز؛ پایان هزار و یک شب هسته‌ای»، «اعتماد: دستان بن‌بست شکن ظریف - کری»، «ایران: عبور از بحران ۱۰ ساله در ۱۰۰ روز»، «گسترش صنعت: تحریم‌ها ترک خورد»، «اعتماد: مرگ تحریم‌ها»!

رجانیوز می‌نویسد: شاید بهترین توصیف برای عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای که در آن زمان تلاش داشتند تا به هر قیمت چهره آمریکا را «بزک» کرده و از دوستی و مهربانی دشمن برای ملت ایران سخن بگویند، سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در ۲۸ بهمن ۹۲ باشد که فرمودند: «برخی افراد تلاش دارند با بزک کردن چهره آمریکا، زشتی‌ها و خشونت‌ها و وحشت‌آفرینی‌ها را از این چهره بزدایند و دولت آمریکا را دولتی علاقه‌مند به مردم ایران و انسان‌دوست معرفی کنند، اما تلاش این افراد به نتیجه نخواهد رسید.»