رکورد جشنواره موسیقی فجر نیز شکسته است،

شبنم قلی خانی با بیان این مطلب افزود: داوری بخش موسیقی جشنواره ملی جوان ایرانی که تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه این بخش رکورد جشنواره موسیقی فجر نیز شکسته است، شامل سه مرحله می شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست داوری تیمی ۲۵ نفره متشکل از جمعی اساتید فعال در حوزه موسیقی در ۷ کمیته تخصصی(سنتی، کلاسیک، محلی، آیینی و پاپ و غیره در ۳ تکنوازی، آهنگسازی و خوانندگی) تا ۲۴ خرداد فعالیت می کنند، در ضمن کلیه آثار بدون نام و با کد در اختیار داوران قرار می گیرد که در نهایت ۶۰۰ اثر به مرحله دوم راه می یابد.

قلی خانی با اشاره به روند مرحله دوم اضافه کرد: در مرحله دوم داوری که از ۲۴ تا ۳۰ خرداد ادامه خواهد داشت، آثار انتخابی به صورت زنده در استودیوهای مورد نظر جشنواره به اجرا می پردازند تا از بین آنها آثار برگزیده برای مرحله سوم انتخاب شود.

سخنگوی جشنواره ملی جوان ایرانی ادامه داد: در مرحله سوم که انتخاب برای رقابت نهایی صورت می گیرد، آثار برگزیده در برابر تماشگران و داوران به رقابت می پردازند.

قلی خانی افزود: حجم و کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه موسیقی جشنواره ملی جوان ایرانی سبب شگفتی هیات انتخاب شده و استقبال جوانان از این جشنواره بی نظیر اعلام شده است.

بنا بر این گزارش، مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۲ تیرماه برگزار می شود و در نهایت از ۸۵ جوان برتر در عرصه موسیقی به همراه اساتید و پیشکسوتان موسیقی به ویژه در حوزه آیینی، کلاسیک و سنتی تجلیل و تقدیر خواهد شد منبع:برنا