نبرد آسیایی‌ها به کام بلندقامتان ایران

به گزارشافکارنیوز،تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان و اولین دیدار در مرحله دوم این رقابت‌ها از ساعت ۲۲:۵۵ به مصاف تیم ملی استرالیا رفت و توانست با حساب ۳ بر یک حریف خود را شکست دهد. شاگردان کواچ در این مسابقه در ست‌های اول، دوم و چهارم با نتایج ۲۵ بر ۲۳،۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۷ حریف خود را شکست دادند و ست سوم مسابقه را با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به حریف خود واگذار کردند؛ جمع امتیازهای ایران با این نتیجه به عدد ۸ رسید.

اسلوبودان، کواچ سرمربی تیم ملی برای اولین بازی دور دوم قهرمانی جهان سعید معروف، سید محمد موسوی، مهدی مهدوی، شهرام محمودی، فرهاد قائمی، فرهاد ظریف، مجتبی میرزاجانپور، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، آرمین تشکری، عادل غلامی، پوریا فیاضی را انتخاب و معرفی کرد. این ترکیب همان ترکیب آغاز کننده دور مقدماتی برای بازی با ایتالیا و امریکا بود و به این ترتیب سامان فائزی و عبدالرضا علیزاده از روی سکو بازی را تماشا کردند.

ایران در حالی پا به مرحله دوم پیکارهای قهرمانی جهان گذاشته که از دیدارهایش مقابل سه تیم دیگر همگروه راه یافته‌اش به مرحله دوم؛ یعنی آمریکا، ایتالیا و فرانسه ۵ امتیاز گرفته، در حالی‌ که استرالیا از همگروهانش در مرحله دوم؛ یعنی لهستان، صربستان و آرژانتین امتیازی نگرفته و بدون امتیاز در قعر جدول گروه E در مرحله دوم ایستاده است؛ ایران نیز با احتساب ۵ امتیازش پیش از این مسابقه در رده چهارم جدول قرار داشت.

کانگوروها برای ششمین بار پا به مسابقات قهرمانی جهان گذاشته‌اند؛ این تیم در سال ۱۹۸۲ در رده ۲۲، در سال ۱۹۹۸ در رده ۱۶، در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ در رده ۱۹ و در سال ۲۰۰۶ در رده ۲۱ جهان قرار گرفت.

ملیپوشان ایران در دومین دیدار خود در مرحله دوم رقابتهای قهرمانی جهان روز پنجشنبه از ساعت ۱۹:۱۰ برابر آرژانتین قرار میگیرند؛ تیمی که هدایت آن برعهده ولاسکو، سرمربی سابق تیم ملی ایران است.