کی‌روش صدتا کفاشیان را در جیبش می‌گذارد!

به گزارش افکارنیوز، حسن حبیبی سرمربی اسبق تیم ملی امید از باخت سنگین این تیم در بازی مقابل ویتنام به شدت ناراحت است. او می‌گوید به طور اتفاقی بازی ایران مقابل ویتنام را دیده و از نتیجه حاصله شوکه شده است. حبیبی که به تازگی از ینگه دنیا به ایران بازگشته، با ما هم‌صحبت شد.

‌ بازی ایران مقابل ویتنام را دیدید؟

بله. در منزل یکی از دوستان بودم که ناگهان متوجه بازی و نتیجه آن شدم. باورم نمی‌شد تیم ملی از یک تیم درجه چندم آسیا ۴ گل خورده باشد. تیم ملی هیچی نداشت و بازیکنان نمی‌دانستند در زمین چه‌کار کنند و گیج بودند.

‌ نقش وینگادا را در این بازی چطور ارزیابی می‌کنید؟

من از اول هم موافق دادن پول‌های کلان به این مربیان نبودم. یعنی تیم ملی امید با مربی ایرانی بدتر از وینگادا مقابل ویتنام نتیجه می‌گرفت؟ به خدا به وینگادا پول مفت داده‌اند در حالی که هدایت امیدها را می‌شد دست یک مربی ایرانی سپرد.

‌ چرا فدراسیون ما زیاد به مربیان ایرانی اعتقاد ندارد؟

واقعاً دلیلش را نمی‌دانم. چرا ۳۵ سال است که هیچ تلاشی برای ارتقای سطح فنی مربیان ایرانی انجام نمی‌دهیم؟ چرا در پرورش مربیان ایرانی جدیت نداریم و کلاس‌های مربیگری درجه یک برای آنها تدارک نمی‌بینیم؟ ما سال‌ها قبل با مربیان ایرانی قهرمان جام ملت‌ها شدیم و به جام‌ جهانی رفتیم. شما فرض کنید که ما قهرمان آسیا هم شدیم و دوباره به جام جهانی رفتیم ولی وقتی خودکفا نیستیم و محتاج مربیان خارجی شده‌ایم، چه فایده‌ای دارد؟ من می‌گویم باید به مربیان ایرانی بها و آنها را به خوبی پرورش داد.

‌گویا شما مخالف حضور کروش در تیم ملی هم هستید؟

اتفاقاً کروش مربی خوبی است و حرفه‌ای کار می‌کند. من مخالف کروش نیستم ولی استفاده از مربیان خارجی هم راه و رسم خودش را دارد. ما باید کسانی را در کنار این مربیان قرار دهیم که آنقدر بزرگ باشند تا بتوانند به خوبی این مربیان را مدیریت کنند. باور کنید در حال حاضر برخی خارجی‌ها ما را مسخره می‌کنند و ما را کوچک می‌شمارند.

‌ولی کفاشیان گفته از بستن این قرارداد جدید با کروش خیلی راضی است.

كروش صد تا مثل كفاشيان را در جيب كوچكش ميگذارد. كفاشيان خيال ميكند قرارداد خوبي بسته است و قطعاً كروش هم جايي نميخوابد كه آب از زيرش رد شود.